«Запорожець» і преміум-клас – два діаметрально протилежні поняття, адже навіть у радянські часи він позиціонувався як утилітарний «народний» автомобіль. Ще спробуй знайди машину дешевше “Горбатого”. Ну тільки не у випадку з нашим сьогоднішнім героєм, адже вам пальців однієї руки багато буде, щоб порахувати машини дорожчі за нього. Сьогодні знайомимося із ЗАЗ-965 за – вдихніть глибше – 300 000 доларів.
ЗАЗ-965 «Запорожець» почали випускати далекого 1960 року. Тоді він коштував 1800 «післяреформних» рублів. За однією з легенд — таку ціну було обрано, бо стільки коштувала тисяча півлітрових пляшок горілки. Незрозуміло, в чому сенс цього ціноутворення, але абсолютно точно, що з такою вартістю в ті роки «Горбатий» був єдиним автомобілем, доступним для звичайної радянської родини.
З того часу чимало часу витекло, «Запорожець» перетворився на раритет, причому не дуже рідкісний, а тому не надто цінний. По суті, вся його цінність звелася лише теплим спогадам про дитинство у «народжених у СРСР». А ще «Запорожці» різних модифікацій стали досить популярними у любителів різного роду тюнінгу. Їм чомусь сподобався парадокс, який виходить, якщо зробити із утилітарного «ЗАЗу» супермашину. «Супергорбатих» і «Мегаушастих» зібрано досить багато, і кожен унікальний по-своєму, але у всіх вони мають спільну ідею, таку собі «велику мрію», коли з «гидкого каченя» створюють, не те що «прекрасного лебедя», а майже космоліт! У випадку з героєм цього матеріалу – дуже дорогий «майже космоліт».
Тільки наскільки справедливим буде називати цей апарат «Запорожцем»? Адже побудований він на платформі Lotus Exige Cup, двигун взятий звідти. Від оригінальної машини тут хіба деякі кузовні елементи. По суті, цей автомобіль – вільна інтерпретація дизайнерського задуму “Горбатого” на агрегатах класичного британського купе. Творці чимало вклали сил і коштів, щоб створити унікальний…, мабуть, найправильніше класифікуватиме це «Запорожець», як «продукт тюнінгу» — унікальний продукт тюнінгу. Достовірно можна сказати одне: ця машина – це найдорожчий «Запорожець» в історії (людства).
Його оцінили у 300 000 тисяч доларів. І за ці гроші, крім платформи і агрегатів від Lotus, в ньому є додаткові прилади в бардачку, зарядка для смартфона на місці попільнички, шкіряне оздоблення салону, спортивні ковші з чотириточковими ременями безпеки, система пожежогасіння, задні кватирки і скло, що автоматично відкриваються (для доступу повітря до двигуна) та фари від Harley-Davidson.
1.8 літровий мотор розвиває 260 к.с., що на 237 «конячок» більше, ніж у базового «965-го», але менше, ніж, скажімо, у вживаного Lamborghini Huracan, який можна купити за ті самі гроші. Тільки ось “Ламборгіні” тисячі, а він такий один.