1. Насправді автомобіль робився для військових

Це прозвучить дивно, проте насправді “Запорожець” проектувався як транспортний засіб подвійного призначення. У разі великої війни автомобілі ЗАЗ могли б вилучатися на користь держави та армії для використання у штабних та логістичних цілях. Завдяки великій прохідності ЗАЗ можна було навіть використовувати для транспортування боєприпасів.

2. Простий як вогонь, дешевий як лом

Начебто очевидна гідність «Запорожця», про яку багато хто чомусь забуває. На тлі більшості побратимів автомобілі ЗАЗ своєї епохи відрізнялися просто небувало низькою ціною виробництва. Звичайно, з цим був пов’язаний і ряд суто споживчих недоліків. Однак часи були суворі, що ще сказати. При цьому запорожець був ще й дуже економічним, витрата – 5,9 літрів на 100 км пробігу.

3. Автономна пічка

Для підтримки тепла у «Запоріжці» в зимовий час та міжсезоння зовсім не обов’язково було «молотити» силовим агрегатом, спалюючи таким чином літри бензину. В автомобілях ЗАЗ була повністю автономна система опалення, здатна працювати окремо від мотора. Заради справедливості варто сказати, вона періодично збоїла, але все-таки!

4. Кузов як яйце

Не в значенні форми, а в значенні відсутності у нього елементів, що виступають. Завдяки цьому помітно зростала прохідність запорожців. Машина могла проїхати там, де інші просто стали б мертвим вантажем. Наприклад, автомобілі ЗАЗ буквально пролітали там, де “Жигулі” та “Москвичі” категорично відмовлялися їхати. Сприяв цьому і невелика вага машини в 790 кг.

А ще в дні запорожця був отвір для зимової риболовлі! Жарт, насправді дивний лючок у днищі не більше, ніж технічний отвір, що використовується на заводі для стікання антикорозійного складу.

5. Сидіння, що швидко знімаються.

Радянський «Запорожець» замислювався не лише як бюджетний «народний» автомобіль, а й як суперуніверсальний. Саме тому сидіння в його салоні можна було швидко і легко демонтувати для розширення багажного відділення. Особливо корисна ця функція була при виїзді на дачу.