Раніше світу були представлено електрокар Subaru Solterra та його аналог під брендом Toyota. Вони були розроблені спільними зусиллями двох японських фірм, хоча більшою мірою Тойотою. Точно навпаки було зі спортивними купе Subaru BRZ та Toyota GR 86, де навпаки головним чином розробку вела фірма Субару.
Повертаючись до Subaru Solterra та Toyota bZ4x – то були електрокросовери середнього розміру. Дизайн у них є досить спірним, з пріоритетом на кутастість форм і різкі лінії. Так от, Лексус також створим свою модель на основі вищезгаданих машин, але наділив її зовсім іншим дизайном. Називається модель – Lexus RZ 450e. Дебют серійної машини призначено на весну, але вже зараз компанія опублікувала перші зображення.
Lexus RZ фактично є не чим іншим, як преміум-версією елктрокросовера Toyota bZ4X: під абсолютно оригінальними кузовними панелями та фірмовим дизайном Лексус ховається той самий силовий каркас кузова з характерним профілем. Збережено навіть розташування лючка зарядного роз’єму. Відповідно, в основі новинки лежить та ж сама модульна платформа e-TNGA з передньою підвіскою McPherson, задньою багатоважільною конструкцією, батареєю під підлогою салону та рульовим керуванням «по дротах».
Як і Тойота, модель Лексуса є природженим електрокаром, вона з самого початку такою розроблявся, і як Tesla, ніколи не існуватиме в інших видах. Ймовірно, кросовер матиме ту ж саму систему повного приводу з використанням двох електродвигунів, по одному на осі, які генерують сумарну потужність 215 к.с. (хоча у випадку Лексус потужність може бути збільшена). Очікувана дальність ходу моделі RZ становитиме 550 км.
На нових знімках можна розглянути деталі екстер’єру кросовера. Як і передбачалося, він набув унікальних рис, за рахунок яких дистанціюється від масової Toyota bZ4X. У RZ інакше виконані задні стійки, а дах вінчають два незвичайні аеродинамічні «плавники». На кормі розташований задній ліхтар, що простягся на всю ширину кузова. І взагалі дизайн преміального кросовера в загальному значно елегантніший та збалансованіший, ніж в Тойоти чи Субару. Тут є спокій і стрімкість, яких бракує на дешевших співплатформенниках.
Минулого року із 706 тисяч проданих автомобілів марки Lexus 260 тисяч були гібридами або електромобілями. До кінця десятиліття в арсеналі японської марки з’являться батарейні моделі різних класів, а до 2035 автовиробник має намір повністю перейти на випуск електрокарів.
Конкурентами для Lexus RZ є Volvo C40 Recharge, Tesla Model Y, Mercedes-Benz EQA, Nissan Ariya, Ford Mustang Mach-E.