Це питання зовсім не пусте. Адже з одного боку, якщо двигун не прогрітий, то при його при роботі (тим більше, з високим навантаженням) прискорюється знос деталей, що пов’язано не тільки з недостатністю мастила, але і з тимчасовою невідповідністю зазорів між деталями. І лише після повного прогріву вашого мотора в ньому досягається такий температурний режим, при якому розширилися деталі починають правильно взаємодіяти, долаючи вказаний зазор.
Разом з тим, в силу того, що на холостому ходу двигун працює з невисокою тепловіддачею і нагрівається досить повільно, чекати, поки він нагріється повністю – значить, продовжувати його час роботи при несприятливому режимі.
З іншого боку, при повільному прогріванні мотора в його деталях не виникнуть небезпечні температурні напруги, які не виключені при швидкому. Результати такого напруження різні: наприклад, викривлення головки блоку циліндрів або заклинювання поршня.
Вирішуючи зазначене протиріччя, потрібно керуватися наступним:
Виробники іномарок віддають перевагу екологічним вимогам (екологічний пріоритет). Іншими словами, шкода навколишньому середовищу неприпустима ні за яких обставин. Навіть якщо їзда на холодному двигуні може пошкодити його деталі.
Якщо ми говоримо про машини вітчизняного виробництва, то правильним буде керуватися заводськими інструкціями. Це означає, що можна ркшати з місця при досягненні двигуном температури (близько 45 ° С), при якій він може стійко працювати без підсоса. Слід, правда, пам’ятати, що на авто з уприскуванням палива температура двигуна, при якій можна вирушати в дорогу, може бути і нижче.