Новий рік в Україні приходить з досить суворою погодою – навколо сніг, лід, мороз та вітер! У таку погоду безпека на дорогах – перед усе. Забезпечити її зможуть тільки високопрохідні повнопривідні автомобілі, про які ми, в uamotors, цього разу розкажемо. Отож, представляємо ТОП-10 моделей авто для жорсткої зимової експлуатації та снігу.
10. Volvo V60 Cross Country AWD (2015-2018)
Якщо ви один із тих, хто вважає, що найкращий автомобіль для снігу неодмінно має бути спроектований людьми, які найбільше зі снігом і стикаються, то Вольво V60 Кросс Кантр попередньої генерації саме для вас. Шведська модель оснащувалася бензиновим 2.0-літровим мотором (245 к.с.), який мав шалену динаміку розгону до 100 км/год 6.6 с. та хорошу економічність – 6.6 л/100 км. Привід 4х4. Також були дизелі, з них повним проводом комплектувався агрегат 2.4 (190 к.с.). Коробка передач – автоматична. Кліренс – 20 см.
9. FIAT Panda 4×4 Cross (2014- )
Хоч і кліренс у Панда 4х4 Кросс відносно невисокий – 16 см – суттєвої ролі це не грає, адже низька споряджена маса, високі кути звісів та дуже коротка колісна база/вузька колія дозволяють цьому маленькому всюдиходу повноцінно конкурувати з визнаними позашляховиками (Land Rover, Jeep) на лютому бездоріжжі та навіть переважати їх в певних випадках. Panda 4×4 на вторинному ринку представлена або 2-циліндровим бензиновим турбодвигуном 0.9 (85 к.с.) або дизелем 1.3 л. на 95 к.с. Цієї потужності вистачає за край для такої легкої машини. ФІАТ Панда 4х4 має електронну імітацією блокування диференціалів і систему Terrain Control з трьома режимами руху: автоматичний розподіл тяги по осях, жорсткий повний привід і алгоритм допомоги водієві при спуску з гори. КПП лише 6-ст, механічна.
8. Suzuki Vitara AWD (2015- )
Для старших людей чудово би підійшов субкомпактний кросовер Сузукі Вітара. Він за розмірами аналогічний до Nissan Juke, проте окрім надійності пропонує повний привід (як з автоматичною, так і з механічною КПП), а головне – простий і зрозумілий дизайн салону і достатньо високу посадку – те, що треба водіям у віці. Двигуни на ранніх серіях – бензинові 1.6 (120 к.с.) та 1.4 турбо (140 к.с.). Типово для автомобілів Сузукі, повний привід налаштовано розумно, надійність агрегатів висока, підвіска в міру комфортна та забезпечує стійкість. Кліренс у Вітари дорівнює 18.5 см.
7. Subaru XV (2017- )
Субару здавна славилась своїми технологіями повного приводу. XV представляє собою хетчбек Субару Імпреза, задраний догори до 20 см кліренсу, оснащений класним захисним обвісом по периметру, надійними рейлінгами на даху та великими пухлими шинами. Мотори бензинові: 1.6 (114 к.с.) та 2.0 (152 к.с.). Трансмісія завжди автоматична (варіатор). Економічності від атмосферних двигунів та варіаторів не чекайте – у змішаному циклі XV «бере» 6.5 або 8 л/100 км з мотором 1.6 або 2.0 відповідно. Проте надійний старт у будь-яку погоду і хорошу прохідність Субару вам забезпечить, не сумнівайтесь.
6. Dacia Duster 4WD (2017 – )
Дачія Дастер – компактний кросовер, який за ціною є сильно дешевшим за конкурентів, але натомість пропонує те, чого ні у кого з них немає. Мова іде про ультимативну як на свій клас прохідність повнопривідної версії. Для України є доступною лише «ЄС-івська» специфікація, тобто коли версія 4х4 доступна лише для дизеля 1.5 (115 к.с) або 1.2-літоворо бензинового мотору (130 к.с.) в парі з механічною КПП. Ми рекомендуємо приглядатися саме до повнопривідного Дастера, бо тоді він має свій найбільший сенс – надійного, максимально практичного та дуже здатного на бездоріжжі автомобіля на щодня. Кліренс: 20 см.
5. Land Rover Discovery Sport (2014- )
Система «Terrain Response» дозволяє Діскавері Спорт долати перешкоди, які багатьом суперникам «не по зубах». Тут є окремі режими для бруду та снігу, які точно визначають, скільки тяги потрібно передати на широкі шини, щоб автомобіль не застряг. Додайте сюди просторий салон, оздоблений якісними матеріалами, потужні двигуни (які при цьому достатньо економічні) та особливу харизму марки – і вийде чудовий сімейний автомобіль, який взагалі не боятиметься жодної зими. Кліренс Ленд Ровера дорівнює 21.2 см.
4. Suzuki Jimny (2018- )
Незважаючи на те, що Сузукі Джимні має мало місця, а мотор тут витратний і малопотужний 1.5 (102 к.с.), цей позашляховик є напрочуд універсальною машиною. Річ у тім, що від однаково підійшов би і жіночим рукам, і чоловічим, просто кожен би користувався ним по-своєму. На міським вулицях, ніколи не з’їжджаючи з асфальту і не підключаючи повний привід (і тим більше «понижайку»), Джимні би чудово виконував роль дамського аксесуару, особливо в яскравому кольорі. Адже круглі фари та дизайн в загальному тут страшенно симпатичні. У той же час, машина має ультимативну прохідність, тому жодна заметіль чи слизота йому не страшні. Зрештою, на бездоріжжі Джимні мало хто перепре, тому цей рамний позашляховик у перше чергу цікавий, все-ж, для чоловічої аудиторії. Кліренс – 21 см.
3. Jeep Wrangler (2017- )
Джип Ренглер це дорожча та більша альтернатива Сузукі, хоча це вже чисто чоловічий автомобіль. Він також має раму, нерозрізні мости, блокування диференціалів та «понижайку», але разом з тим значно більший навіть у класичному 2-дверному виконанні. 2.0-літровий бензиновий мотор (270 к.с.) має найбільшу рентабельність, проте краще взяти 3.6-літровий 6-циліндровий мотор та 6-ст. механічну трансмісію. Всього цього, а також 25.2 см дорожнього просвіту достатньо для того, щоби Ренглер не боявся армагедону, не те що засніженого виїзду з гаража. Щоправда, показники витрати пального вас розчарують.
2. Toyota Land Cruiser Prado (2009- )
Тойота Ленд Крузер Прадо також до ваших послуг, коли справа дійде до складних дорожніх умов. Хтось скаже: «тягне, як паровоз». Не заперечуваний факт! 4.0-літровий бензиновий V6 дозволяє інтенсивно прискорюватися, проте витрати пального на рівні 11-12 л/100 км постійно вас обскубуватимуть. Тому для «Прадика» доцільнішим буде вибрати дизель 2.8 на 177 або 190 к.с. У розвинутих країнах Ленд Крузер Прадо можна купити в 3-дерному кузові, заточеному виключно під офф-роуд, з механічною КПП. Кліренс – 22 см.
1. Ford Ranger Raptor (2018- )
Поклавши руку на серце, скажемо відверто: будь-який середньорозмірний пікап з повним приводом підійде для найлютішої зимової експлуатації. Вони усі створені для суворих умов, у тому числі на бездоріжжі, тому для пікапа навіть дика хуртелиця з кочурами не зупинять – проїде усюди і йому нічого не буде. Проте саме несамовитий Форд Рейнджер Раптор подарує вам найбільше емоцій під час цього. Потужний дизельний двигун 2.0 (213 к.с.) розганяє його до 100 км/год за якихось 9 с. Кліренс – 28.3 см.