Експерти пояснили, чому гібридні авто небезпечні для водіїв та пасажирів

Вже названо кілька потенційно небезпечних моделей

0
601

Хитруни мухлюють із шинами. Щомісячний журнал Союзу споживачів США Consumer Reports опублікував результати цікавого дослідження. Про це пишуть Економічні новини .

Фахівці некомерційної організації в ході тестів з’ясували, що виробники гібридних моделей підвищують паливну економічність за рахунок безпеки: деякі гібриди помітно гірше гальмують у порівнянні з аналогічними моделями без електричного доважування.

Щоб підвищити привабливість гібрида в очах покупців, потрібно покращити його економіку палива всіма можливими способами. Як виявилося, іноді в жертву йде навіть гальмівний шлях.

Тести, проведені центром Consumer Reports, показали, що у кількох гібридів, у тому числі чотирьох моделей Toyota, гальмівний шлях гібридів значно перевищує гальмівний шлях негібридних версій тих самих моделей. Багато в чому це відбувається через застосування на гібридах шин із низьким опором коченню. Вони збільшують як паливну економічність, а й гальмівний шлях.

“Відмова від скорочення гальмівного шляху для незначної економії палива – поганий вибір”, – прокоментував результати випробувань Джейк Фішер, старший директор з випробувань автомобілів Consumer Reports.

Які моделі потенційно небезпечні?

У ході випробувань з’ясувалося, що у гібридних моделей у середньому гальмівний шлях на сухому асфальті зі швидкості 60 миль на годину більше на 2,4–3,7 метра, ніж у звичайних машин тієї ж моделі. Вимірювання проводилися на випробувальному треку в Колчестері, штат Коннектикут.

Мухліж розкрився, зокрема, з моделями Toyota Camry, Corolla, RAV4 та Highlander. Гібридному мінівену Chrysler Pacifica були потрібні для зупинки додаткові 2,7 метри, а гібридному седану Hyundai Sonata – додаткові 2,4 метри. Це означає, що в критичній ситуації гібриди можуть стати потенційно небезпечними.

Деякі автовиробники випускають гібриди, здатні гальмувати так само добре, як звичайні бензинові та дизельні машини. До таких відносяться, зокрема, Ford та Honda.

Представник Ford Даніель Барбосса пролив світло на розгадку таємниці подовження гальмівної колії. Він нагадав, що модель Ford Escape стала однією з перших на ринку гібридів і не комплектувалася спеціальними шинами зі зниженим опором коченню. А ось випущений кілька років тому гібрид Ford Fusion вже гальмує відчутно гірше, ніж звичайна версія.

Гібридний кросовер Honda CR-V взагалі гальмує навіть краще за свого негібридного побратима. Досягається цей результат рахунок застосування більших і продуктивних гальм. На гібридному та звичайному Honda Accord використовуються однакові шини – гальмівний шлях зовсім не відрізняється.

Що впливає на гальмівний шлях, крім шин?

Шини відіграють першорядне значення – вони найбільше впливають на гальмівну колію і відповідають за зчеплення коліс з дорогою в поворотах. Покришки з низьким опором коченню підвищують економіку палива, проте в деяких випадках це призводить до того, що колеса мають низький рівень зчеплення з дорожнім полотном. Але є й інші фактори, які збільшують гальмівний шлях.

Гібриди важать відчутно більше своїх побратимів без електричного доважування. У них є батареї та багато інших компонентів, включаючи систему рекуперативного гальмування. Але чи так все це впливає?

Експеримент, який знімає усі питання

Щоб зрозуміти, наскільки сильно впливають на гальмівну колію саме шини, експерти Consumer Reports поміняли їх місцями: шини з низьким опором коченню встановили на звичайну модель і навпаки. Досвід проводили з Toyota Highlander.

На «гібридних» шинах Highlander почав погано гальмувати, а гібрид на звичайних скоротив гальмівний шлях. Паливна економічність від заміни шин на гібриді трохи погіршилася, що підтвердило припущення експертів. У Toyota ситуацію прокоментували розлогою відповіддю, суть якої полягає в тому, що покришки для гібридів «мають відповідати цільовим показникам або перевищувати їх».

Вся справа – у наживі

Підбираючи шини для своїх автомобілів, виробники мають на меті, про яку не прийнято говорити – вони хочуть максимально заощадити та отримати найвищу вигоду. Цим шляхом йдуть багато брендів.

Якщо із заводу автомобіль йде на якихось китайських або відверто поганих покришках, варто не раз і не два задуматися, перш ніж купувати продукцію цієї марки. Це свого роду маркер відношення автомобільного бренду до покупця.

Трапляються і приємні винятки. Коли Consumer Reports вперше протестував гібридний Hyundai Ioniq 2017 року, модель продемонструвала по-справжньому провальний гальмівний шлях: гібрид зупинявся з 60 миль на годину навіть гірше, ніж вантажівка Chevrolet Silverado 1500.

Виробник врахував зауваження. Модель 2021 оснащується шинами того ж типорозміру, але вже іншої моделі від іншого бренду.

Hyundai не просто змінили постачальника шин, але також перенастроили АБС і змінили конструкцію гальмівної системи. Результат не забарився: Ioniq зберіг високу паливну економічність і скоротив гальмівний шлях на 4,3 метра.

Чи погані шини з низьким опором коченню?

З одного боку, шини з низьким опором коченню – компромісний варіант, спрямований насамперед на скорочення споживання палива. Досягти високих зчіпних властивостей від них досить складно. Проте є нюанс.

Для електромобілів економія палива значно важливіша, ніж для гібридів. На них так само використовуються спеціальні шини. Однак виробники електрокарів до гальмівного шляху та керованості ставляться не так недбало, як виробники гібридів.

Достатньо подивитися на результати вимірювання електрокарів Tesla. Сегмент, у якому справді важлива економічність, не заощаджує на гальмівному шляху. І це – важливий показник.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!