Прототип нового компактного позашляховика від Toyota був представлений ще в березні, однак не в серійному кузові. Але сьогодні Toyota представила свій новий позашляховик B-сегмента. Запланований живий дебют на Женевському автосалоні був скасований через пандемію коронавірусу.
Новинка від японської Toyota називається Yaris Cross і, як і новий Yaris, заснована на платформі для компактних автомобілів TNGA-B. Нова гібридна система потужністю 116 к.с., відома по Yaris, також перекочувала і в кросову версію. Електричний повний привід доступний в якості опції.
В якості двигуна внутрішнього згоряння використовується 1,5-літровий трициліндровий агрегат, що працює по циклу Аткінсона. За даними Toyota, тепловий ККД двигуна становить до 40%, що вище, ніж у порівнянних дизельних двигунів. Викиди CO2 становлять менше 90 грам на кілометр, а в моделі з повним приводом – менше 100 грам.
B-SUV має практично таку ж колісну базу, що і Yaris четвертого покоління, але на 24 сантиметри довше. У порівнянні з Toyota C-HR (яка заснована на більшій платформі TNGA-C) новинка приблизно на 20 сантиметрів коротше.
Дизайн насправді не зовсім відповідає назві Yaris Cross. Тому що, очевидно, мова йде не тільки про більш високий “Яріс”. Візуально новинка не має особливого ставлення до малолітражці, тому окрему назву було б доречніше. Зовнішній вигляд типовий для позашляховика. Є дуже незграбні, підсвічені чорним колісні арки, а майже вертикальний передок більше нагадує RAV4, ніж C-HR.
Форма фар повністю нова, а задні ліхтарі повністю відрізняються від оптики Yaris. На фотографіях представлена версія в латунном тоні з чорним дахом. C-HR і RAV4 також мають схожий двоколірний екстер’єр.
Toyota надавала особливого значення практичності. Автомобіль має двері багажного відділення з електроприводом, багажник пропонує регульовану завантажувальний майданчик, а нова система ременів оберігає багаж від ковзання. Задні сидіння також можна скласти в співвідношенні 40:20:40 – дуже незвично для цього сегмента і зазвичай зустрічається тільки в автомобілях середнього класу. Багажник вміщує 390 літрів; але максимальна місткість поки не вказана.
Ще одна особливість Yaris Cross – інтелектуальний повний привід AWD-i. Він повинен бути легше механічного повного приводу і не так сильно збільшувати витрата. Під час нормального руху в рух приводяться тільки передні колеса. Задній же міст активується при рушанні з місця і розгоні, а також на слизькій дорозі.
Нова модель буде випущена на ринок влітку 2021 року. Новий позашляховик Toyota сегмента B-SUV буде проводитися для Європи на заводі в Оннаінге (недалеко від Валансьєн, Франція), де з конвеєра сходить і новий Yaris. Планується випускати близько 150 000 штук на рік. Всього для нового Yaris Cross є шість комплектацій, включаючи обмежену версію Premier Edition, яка оснащена ексклюзивними шкіряними сидіннями, фрезерованими 18-дюймовими легкосплавними дисками, електричної задніми дверима з сенсорним управлінням, проекційним дисплеєм і двокольорового забарвленням.
Yaris Cross буде конкурувати з такими моделями, як новий Ford Puma Hybrid, Hyundai Kona Hybrid, Seat Arona і іншими.