При цьому дотримувалася такі обов’язкові умови: кожна машина їхала по одному і тому ж маршруту в один і той же день з однаковими настройками клімат-контролю/кондиціонера – щоб умови були для всіх рівними. Тестовий маршрут пролягав по місту, шосе, грунтовкам і навіть гірських дорогах. Швидкість на магістралі коливалася від 60 до 110 км/год.
Зимовий тест електромобілів проводився при температурі від 3 до -6 градусів за Цельсієм, в ньому брало участь 20 електромобілів. Випробування ж в літній період припало на 20-25 градусів тепла, і в ньому було заявлено вже 21 електромобіль.
Реальний запас ходу електромобілів (зима)
Холодна погода відчутно позначається на рівні заряду батареї електромобілі, і тест NAF це показав наочно. Середня втрата запасу ходу по всьому «електричок» склала 18,5%, при цьому жодна машина не дотягла реальний запас ходу до заявленого. Кращий показник продемонстрував кросовер Hyundai Kona Electric – він проїхав всього на 9% менше, ніж обіцяла методика WLTP (405 км замість 449 км). А от найгірше проявив себе хетчбек Opel Ampera-e (він же – Chevrolet Bolt) – його реальний запас ходу становив лише 70% від заявленого (297 км замість 423 км).
А як на рахунок Тесли? Результат «американців» теж виявився далекий від ідеалу. Зокрема, флагман марки – Model S Long Rang – проїхав в реальності 470 км замість 610 км обіцяних.
Реальний запас ходу електромобілів (літо)
А ось тепла погода – зовсім інша справа! З 21 протестованного електромобіля тільки три машини проїхали менше заявленого, інші ж – показали перевищили свій офіційний запас ходу.
Найбільше враження на випробувачів справив кросовер BMW iX3 – він подолав 556,2 км, тоді як по WLTP його запас ходу складає 432 км. Тобто, після теоретичної розрядки акумулятора «німець» простягнув ще 106 км (20%)!
Найбільшу ж велику автономність ходу (перше місце за запасами ходу) продемонстрував седан Tesla Model 3 Long Range – вражаючі 654,9 км при 614 км заявлених. На другому місці розташувався кросовер Ford Mustang Mach-E Long Range RWD – 617,9 км (всього на 27 км менше, ніж у Tesla) замість 610 за паспортом, а замкнув ТОП-3 хетчбек Volkswagen ID.3 Pro S, який зумів «вдарити» на 564 км, тоді як заводом його пробіг оцінений в 539 км.
Що ж стосується трійки аутсайдерів, в неї увійшли Polestar 2, Citroen e-C4 і Xpeng G3. Навіть влітку вони примудрилися не дотягнути до офіційних цифр (проїхали менше заявленого на 3, 5 і 12 км відповідно).
Реальний запас ходу електромобілів (таблиця)
Автомобіль: запас ходу влітку / запас ходу взимку / запас ходу по циклу WLTP (км)
1. Tesla Model 3 Long Range AWD 2021: 654,9 / 514,8 / 614
2. Ford Mustang Mach-e Long Range RWD: 617,9 / 502,5 / 610
3. VW ID.3 Pro S: 564 / н.д. / 539
4. BMW iX3: 556,2 / 432/450
5. Ford Mustang Mach-e Long Range AWD: 551,9 / 430/540
6. Hyundai Kona 64 kWh: 537 / н.д. / 484
7. VW ID.4 1st Edition: 532 / н.д. / 487
8. Audi e-tron GT: 528,1 / н.д. / 468
9. Skoda Enyaq iV 80: 522 / н.д. / 520
10. Hyundai Ioniq 5: 502 / н.д. / 460
11. Polestar 2: 467/344/470
12. Mercedes-Benz EQA: 451 / н.д. / 417
13. Tesla Model 3 Standard Range: 454,4 / н.д. / 448
14. Volvo XC40 Recharge: 442,9 / 332/417
15. Xpeng G3: 438,9 / 341,8 / 451
16. VW ID.3: 421/340/418
17. Citroen e-C4: 345/261/350
18. Opel Mokka-e: 332,4 / н.д. / 324
19. Fiat 500 electric: 307,8 / 230,2 / 298
20. Honda e: 236,2 / 162/210
21. Mazda MX-30: 219,6 / 165/200