Авто

Експерти назвали 5 помилок, які зламають механічну коробку передач авто

Механічна коробка передач все частіше подається як щось абсолютно надійне і вкрай витривале, особливо, щодо автоматичної трансмісії. Але зламати МКПП теж можна, причому абсолютно непомітно для себе, допустивши одну або кілька серйозних помилок в експлуатації.

Окрім їзди з непрогрітим двигуном і нерегулярним технічним обслуговуванням, «механіці» завдають серйозної шкоди наступні маніпуляції.

  1. Ударне увімкнення

Механічну коробку передач не можна перемикати занадто різко. Ударне включення може легко пошкодити рухливі елементи механізму в силу того, що в МКПП відсутня будь-яка страхувальна  електроніка. Стежити водій повинен не лише за тим, як він рухає важіль-перемикач, а й за тим, як натискає-відпускає педаль зчеплення. «Кидати» останню також не варто.

  1. Неповний вижим

Користуватися неповним вижимом і навантажувати фрикційні диски в повсякденному житті точно не варто. При цьому слід пам’ятати про те, що занадто довго утримувати зчеплення також не варто.

  1. Раннє перемикання

З «механікою», особливо при переході на нижчу передачу доводиться постійно «мучитися» і проявляти підвищену пильність щодо обертів. Занадто раннє перемикання гарантовано призведе до характерного «клювками» і пошкодження рухомих частин МКПП.

  1. Неправильний задній хід

Помилка, яку допускають багато новачків: спроба перейти на задню передачу до повної зупинки транспортного засобу. Закінчиться подібні перемикання можуть пригодою у вигляді поїздки в найближчу майстерню. З високою часткою ймовірності вже не своїм ходом, а за допомогою евакуатора. Хоча від одного удару, МКПП навряд чи зламається намертво, випробовувати долю і скорочувати термін життя важливого вузла по дурості точно не варто.

  1. Зупинка на зчепленні

Часта зміна передач закономірним чином втомлює автомобіліста. Особливо, якщо мова йде про їзду в щільному міському трафіку. У підсумку, зростає спокуса зупинки з вичавленим зчепленням. При цьому багато автомобілістів забувають просту істину – чим довше розімкнуте зчеплення, тим більше навантаження на механізм управління. Навіть періодичне зловживання такими зупинками неминуче веде до поломки МКПП і дорогого ремонту.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо електромобілі з найвитривалішими батареями

У Швеції провели масштабне дослідження, яке визначило електромобілі з найвитривалішими батареями. Компанія Kvdbil протестувала понад…

22.10.2025

Euro NCAP посилює стандарти безпеки: автовиробників змусять повернути кнопки в салони

У Європі рейтинги безпеки Euro NCAP уже давно стали невід’ємною частиною вибору автомобіля — майже…

22.10.2025

Як уникнути незаконного покарання за керування у стані сп’яніння

Керування автомобілем у стані сп'яніння є одним із найсерйозніших порушень у сфері дорожнього руху та…

21.10.2025

Топ-5 бізнес-седанів, які не вбиваються навіть через 10 років

Автоексперти недаремно називають десятирічний вік справжнім "тестом на витривалість". Пробіги у 150-200 тисяч кілометрів, зношені…

21.10.2025

Як безпечно збільшити кліренс автомобіля: поради та реальні витрати

Багато автолюбителів замислюються над тим, як збільшити кліренс свого автомобіля. Звісно, мова не про власників…

21.10.2025

Перші спекулятивні Mazda 3 рендери показують агресивний дизайн

Поточне покоління Mazda 3 дебютувало шість років тому і з тих пір майже не зазнавало…

21.10.2025