Для когось із власників це має значення, для когось ні, а нам просто цікаво – хто ж найбільший Гаргантюа на наших дорогах? Коли журналісти Авто24 взялися порівняти деякі дані, були чимало здивовані.
Порівнювати паспортні дані щодо витрати пального не зовсім чесно, адже апетит автомобіля у реальних умовах майже завжди відрізняється від паспортного – причому зрозуміло, що не на користь власника.
Проте, з іншого боку зазначимо, що майже завжди пересічний водій може досягти паспортних показників – просто для цього доведеться їхати так, як ми зазвичай не їздимо. Одним словом, говорячи тут про машини-ненажери, ми матимемо на увазі реальну витрату бензину під час експлуатації.
Навіть у радянські часи, коли водії виливали зайве пальне у землю, цей армійський автомобіль мав прізвисько “пожирач бензину”. Будь-який курсант автошколи знав, що “Урал” має так звану контрольну витрату 48 л/100 км, а в реальному житті ця цифра перевалює далеко за 50 л, адже при з’їзді з асфальту і зануренні у багнюку у машини вступали в дію всі шість ведучих коліс із повним комплектом шестерень і карданів.
Однак, майже всі професійні водії тоді мріяли працювати на “Уралі”. По-перше, тому, що за великої витрати можна привласнити більше бензину собі, а по-друге, тому, що ця вантажівка офіційно працювала на високооктановому паливі АИ-93. А його було легше продати власникам “Жигулів”, чиї тендітні двигуни відмовлялися нормально працювати на “сімдесят шостому”.
В наш час в Україні бензинові “Урали” експлуатуються в основному на лісозаготівлі в Карпатах, і витрата пального тут хоч і має значення, але головне, що альтернативи цій машині просто немає. Точніше, є ЗІЛ-131, який споживає майже стільки (від 40 л/100 км), а везе помітно менше (3,5 т проти 5 т).
За апетитом цього рамного позашляховика стежать хіба що в тому випадку, коли за кермом сидить найманий водій. Але в заводських характеристиках вказано цілих 20,2 л/100 км витрати у міському циклі. Якщо їздити містом спокійно, насправді виходить не набагато більше.
Цікаво, що V-подібна “вісімка” цього “Лексуса” має майже такий само робочий об’єм, як вищезгаданий ЗІЛ-131 – 5,7 л проти 6,0 л. Щоправда, потужність відрізняється більше ніж вдвоє – 367 к.с. проти 150 к.с., а обертовий момент різниться значно менше 530 Нм проти 402 Нм. Наочна ілюстрація підвищення ефективності бензинових ДВС за останні півстоліття.
“Двадцятьчетвірка” та більш пізні варіації на її тему і досі зустрічаються на автошляхах України. Можна точно сказати, що їх було б у кілька разів більше, аби вони не споживали бензину до 15 – 18 л/100 км. Показово, що при цьому в документації вказується скромна цифра контрольної витрати 8,8 – 11,5 л/100 км. Досягти таких показників на практиці було практично нереально, найчастіше водії вкладалися у 10-11 л/100 км на трасі і 13 – 15 л/100 км в місті. Щоправда, відмінність між поняттями контрольної і експлуатаційної витрати – тема окремої статті.
Для автомобіля D-класу це було забагато навіть в пору молодості “Волги”. Цікаво, що найзавзятіші нинішні “волгарі”, встановивши той чи інший “іномарочний” карбюратор і електронне запалення, таки досягають цілком прийнятних 8 – 9 л/100 у заміському циклі.
Якщо чесно, цих автомобілів на сьогодні в Україні не так вже і багато, проте не так давно Impreza другого та третього поколіннь у версіях WRX і навіть STI не була рідкістю. Вони варті того, щоб згадати їх тут, і не лише за їхню динаміку і керованість, а й за легендарну ненажерливість. В заводських інструкціях тих машин проставлялися цифри середньої витрати 13,7 – 9,2 л/100 км, але на практиці водії зіткалися з 20 – 25 л/100 км. Так, це було взимку і за активної їзди (а Impreza WRX її ще як дозволяла!), але все одно враження від апетиту машини часом зрівнювалися із враженнями від керування.
Справа доходила до того, що офіційні дилери проводили в Києві семінари для власників на тему вискої витрати пального. На яких, до речі, з’ясовувалося, почасти у неймовірному апетиті винні самі водії, які керували “Імпрезами” у ралійному стилі і до того ж не давали їм нормально прогрітися.
Великий поважний автомобіль приводиться в дію класичним V-подібним двигуном, конструктори якого, швидше за все, думали про економічність в останню чергу. При об’ємі 5,6 л і потужності 405 к.с. споживає 20,6 л бензину на кожні 100 км міського маршруту. Чимало, але за прискорення до першої сотні за 7,5 секунд цій тритонній громадині можна простити і не таке.
До слова, за “нісанівськими” двигунами 5,6 л тягнеться слава пожирачів не лише бензину, а й оливи, але цього разу ми домовилися говорити тільки про пальне…
Про те, на які показники роботи двигуна потрібно орієнтуватися для заміни масла розповів працівник СТО…
Організація Euro NCAP оголосила результати перевірки безпеки автомобілів 2024 року, виділивши найкращі моделі. Хто увійшов…
Японський автовиробник Toyota ще не виклав повних результатів продажів компанії за 2024 рік, але в…
В Україні за підробку та використання нелегального водійського посвідчення можна отримати не лише штраф, але…
Для власників автомобілів зовнішній вигляд їхнього транспортного засобу – це важливий аспект. Але з настанням…
Оновлену систему електронного запису починають тестувати ще в 52 сервісних центрах МВС. Про це повідомляє…
Leave a Comment