Авто

Названо автомобілі з найбільшою витратою пального на українських вулицях

Share

Для когось із власників це має значення, для когось ні, а нам просто цікаво – хто ж найбільший Гаргантюа на наших дорогах? Коли журналісти Авто24 взялися порівняти деякі дані, були чимало здивовані.

Порівнювати паспортні дані щодо витрати пального не зовсім чесно, адже апетит автомобіля у реальних умовах майже завжди відрізняється від паспортного – причому зрозуміло, що не на користь власника.

Проте, з іншого боку зазначимо, що майже завжди пересічний водій може досягти паспортних показників – просто для цього доведеться їхати так, як ми зазвичай не їздимо. Одним словом, говорячи тут про машини-ненажери, ми матимемо на увазі реальну витрату бензину під час експлуатації.

“Урал-375Д”

Навіть у радянські часи, коли водії виливали зайве пальне у землю, цей армійський автомобіль мав прізвисько “пожирач бензину”. Будь-який курсант автошколи знав, що “Урал” має так звану контрольну витрату 48 л/100 км, а в реальному житті ця цифра перевалює далеко за 50 л, адже при з’їзді з асфальту і зануренні у багнюку у машини вступали в дію всі шість ведучих коліс із повним комплектом шестерень і карданів.

Однак, майже всі професійні водії тоді мріяли працювати на “Уралі”. По-перше, тому, що за великої витрати можна привласнити більше бензину собі, а по-друге, тому, що ця вантажівка офіційно працювала на високооктановому паливі АИ-93. А його було легше продати власникам “Жигулів”, чиї тендітні двигуни відмовлялися нормально працювати на “сімдесят шостому”.

В наш час в Україні бензинові “Урали” експлуатуються в основному на лісозаготівлі в Карпатах, і витрата пального тут хоч і має значення, але головне, що альтернативи цій машині просто немає. Точніше, є ЗІЛ-131, який споживає майже стільки (від 40 л/100 км), а везе помітно менше (3,5 т проти 5 т).

Lexus LX 570

За апетитом цього рамного позашляховика стежать хіба що в тому випадку, коли за кермом сидить найманий водій. Але в заводських характеристиках вказано цілих 20,2 л/100 км витрати у міському циклі. Якщо їздити містом спокійно, насправді виходить не набагато більше.

Цікаво, що V-подібна “вісімка” цього “Лексуса” має майже такий само робочий об’єм, як вищезгаданий ЗІЛ-131 – 5,7 л проти 6,0 л. Щоправда, потужність відрізняється більше ніж вдвоє – 367 к.с. проти 150 к.с., а обертовий момент різниться значно менше 530 Нм проти 402 Нм. Наочна ілюстрація підвищення ефективності бензинових ДВС за останні півстоліття.

“Волга” ГАЗ-24

“Двадцятьчетвірка” та більш пізні варіації на її тему і досі зустрічаються на автошляхах України. Можна точно сказати, що їх було б у кілька разів більше, аби вони не споживали бензину до 15 – 18 л/100 км. Показово, що при цьому в документації вказується скромна цифра контрольної витрати 8,8 – 11,5 л/100 км. Досягти таких показників на практиці було практично нереально, найчастіше водії вкладалися у 10-11 л/100 км на трасі і 13 – 15 л/100 км в місті. Щоправда, відмінність між поняттями контрольної і експлуатаційної витрати – тема окремої статті.

Для автомобіля D-класу це було забагато навіть в пору молодості “Волги”. Цікаво, що найзавзятіші нинішні “волгарі”, встановивши той чи інший “іномарочний” карбюратор і електронне запалення, таки досягають цілком прийнятних 8 – 9 л/100 у заміському циклі.

Subaru Impreza WRX

Якщо чесно, цих автомобілів на сьогодні в Україні не так вже і багато, проте не так давно Impreza другого та третього поколіннь у версіях WRX і навіть STI не була рідкістю. Вони варті того, щоб згадати їх тут, і не лише за їхню динаміку і керованість, а й за легендарну ненажерливість. В заводських інструкціях тих машин проставлялися цифри середньої витрати 13,7 – 9,2 л/100 км, але на практиці водії зіткалися з 20 – 25 л/100 км. Так, це було взимку і за активної їзди (а Impreza WRX її ще як дозволяла!), але все одно враження від апетиту машини часом зрівнювалися із враженнями від керування.

Справа доходила до того, що офіційні дилери проводили в Києві семінари для власників на тему вискої витрати пального. На яких, до речі, з’ясовувалося, почасти у неймовірному апетиті винні самі водії, які керували “Імпрезами” у ралійному стилі і до того ж не давали їм нормально прогрітися.

Infiniti QX80

Великий поважний автомобіль приводиться в дію класичним V-подібним двигуном, конструктори якого, швидше за все, думали про економічність в останню чергу. При об’ємі 5,6 л і потужності 405 к.с. споживає 20,6 л бензину на кожні 100 км міського маршруту. Чимало, але за прискорення до першої сотні за 7,5 секунд цій тритонній громадині можна простити і не таке.

До слова, за “нісанівськими” двигунами 5,6 л тягнеться слава пожирачів не лише бензину, а й оливи, але цього разу ми домовилися говорити тільки про пальне…

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо водії, які можуть не пристібатися ременем без штрафу

Ремені безпеки – це не просто частина автомобіля, це наша безпека на дорозі. Але чомусь…

23.11.2024

Renault відмовиться від спільного мотора для своїх кросоверів з Mercedes-Benz

Renault позбавить кросовери «спільного» двигуна з Mercedes-Benz. Французькі журналісти з'ясували, що 1,3-літровий агрегат лінійки TCe…

23.11.2024

Українцям дали поради, як уникнути обману в автосервісах

Найголовніше — звертатися лише до перевіреного автосервісу, який можна знайти за рекомендаціями друзів, колег, знайомих.…

23.11.2024

Як зберегти зимові шини в хорошому стані на довше

Щоб зимові шини прослужили якнайдовше, головне — це використовувати їх лише в сезон. Не варто…

23.11.2024

Mercedes-Benz CLA став лідером за відстанню, подоланою за добу

Прототип майбутнього Mercedes-Benz CLA встановив світовий рекорд за найдовшим 24-годинним пробігом на електромобілі. Завданням пілота було проїхати…

23.11.2024

BMW може занизити потужність нового M5

Баварський автовиробник BMW вже не вперше потрапляє на те, що занижує реальну потужність своїх автомобілів.…

23.11.2024