Авто

Коли насправді потрібно міняти моторне масло: порада від фахівця

У сервісній книжці кожного автомобіля зазначено, через який пробіг потрібно міняти моторне масло – зазвичай це близько 10 тисяч кілометрів. Якщо зволікати із заміною, це може призвести до серйозних проблем із двигуном, аж до ситуації, коли ремонт обійдеться дорожче за сам автомобіль. Та чи справді варто так строго дотримуватися цього інтервалу? Минулого тижня на це запитання відповів досвідчений моторист.

Виробники в інструкціях зазвичай вказують стандартний термін заміни – 10 або 15 тисяч кілометрів, але майже завжди додають уточнення: у разі “важких умов експлуатації” мастило потрібно міняти частіше. Багато водіїв помилково вважають, що йдеться лише про їзду бездоріжжям чи в екстремальну спеку або холод. Насправді “важкі умови” – це звичні для більшості українських водіїв ситуації: часті затори, тривала робота двигуна на холостому ходу, різкі зміни температур і зимові морози. У таких випадках масло втрачає свої властивості значно швидше, тож навіть заміна через кожні 10 тисяч кілометрів може бути запізнілою. У результаті двигун зношується швидше, а ризик поломки зростає.

Багато хто дотримується цифри 10 тисяч кілометрів лише тому, що її легко запам’ятати й просто перевірити за одометром, однак це правило не є універсальним. На тривалість служби мастила впливають його хімічні властивості, особливості конкретного двигуна та умови експлуатації. Тому фахівці радять орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини – тобто реальний час роботи двигуна. Цей показник давно використовується у вантажній, будівельній і спеціальній техніці, хоча в легкових авто про нього часто забувають.

Різниця між цими підходами суттєва. Водій, який рухається трасою, проходить 10 тисяч кілометрів за відносно короткий час, тоді як у місті через постійні зупинки в заторах і на світлофорах двигун працює набагато довше. За середньої швидкості 25 км/год силовий агрегат витратить приблизно 400 годин, щоб подолати цей пробіг, і навіть найкраща синтетична олива за цей час втрачає свої властивості. Тому фахівці радять оновлювати мастило приблизно кожні 7-8 тисяч кілометрів.

Під час заміни важливо уникати типових помилок. Надлишок мастила призводить до того, що колінчастий вал зачіпає його, викликаючи спінювання. Якщо не зливати старе масло через спеціальний отвір у піддоні, частина відпрацьованої рідини може змішатися з новою. Важливо також правильно встановлювати масляний фільтр і не залишати відкритою маслозаливну горловину, щоб уникнути потрапляння пилу чи сміття в двигун. І, звичайно, не менш важливим є правильний вибір мастила, що відповідає рекомендаціям виробника.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Топ-10 восьмимісних кросоверів і позашляховиків 2025 року

Восьмимісні кросовери та позашляховики користуються особливою популярністю завдяки просторим салонам і практичності. Експерти порталу TopSpeed…

20.12.2025

Як визначити, що автомобільний акумулятор скоро вийде з ладу

Багато водіїв забувають, що акумулятор у машині - це витратний елемент. Рано чи пізно його…

20.12.2025

Власники електрокарів повертаються до авто з ДВЗ

Частка покупців, які розглядають електромобілі, скоротилася за рік на 10 п.п. і становила лише 14%,…

20.12.2025

Як правильно прогрівати двигун взимку: поради для сучасних автомобілів

Тема зимового прогріву двигуна обговорюється вже багато років. Одні водії кажуть, що мотор потрібно гріти…

20.12.2025

BMW знімає з виробництва X4 з ДВЗ і готує електричний iX4

Компанія BMW офіційно підтвердила, що кросовер X4 з двигуном внутрішнього згоряння буде знятий із виробництва.…

20.12.2025

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025