У сервісній книжці кожного автомобіля зазначено, через який пробіг потрібно міняти моторне масло – зазвичай це близько 10 тисяч кілометрів. Якщо зволікати із заміною, це може призвести до серйозних проблем із двигуном, аж до ситуації, коли ремонт обійдеться дорожче за сам автомобіль. Та чи справді варто так строго дотримуватися цього інтервалу? Минулого тижня на це запитання відповів досвідчений моторист.
Виробники в інструкціях зазвичай вказують стандартний термін заміни – 10 або 15 тисяч кілометрів, але майже завжди додають уточнення: у разі “важких умов експлуатації” мастило потрібно міняти частіше. Багато водіїв помилково вважають, що йдеться лише про їзду бездоріжжям чи в екстремальну спеку або холод. Насправді “важкі умови” – це звичні для більшості українських водіїв ситуації: часті затори, тривала робота двигуна на холостому ходу, різкі зміни температур і зимові морози. У таких випадках масло втрачає свої властивості значно швидше, тож навіть заміна через кожні 10 тисяч кілометрів може бути запізнілою. У результаті двигун зношується швидше, а ризик поломки зростає.
Багато хто дотримується цифри 10 тисяч кілометрів лише тому, що її легко запам’ятати й просто перевірити за одометром, однак це правило не є універсальним. На тривалість служби мастила впливають його хімічні властивості, особливості конкретного двигуна та умови експлуатації. Тому фахівці радять орієнтуватися не лише на пробіг, а й на мотогодини – тобто реальний час роботи двигуна. Цей показник давно використовується у вантажній, будівельній і спеціальній техніці, хоча в легкових авто про нього часто забувають.
Різниця між цими підходами суттєва. Водій, який рухається трасою, проходить 10 тисяч кілометрів за відносно короткий час, тоді як у місті через постійні зупинки в заторах і на світлофорах двигун працює набагато довше. За середньої швидкості 25 км/год силовий агрегат витратить приблизно 400 годин, щоб подолати цей пробіг, і навіть найкраща синтетична олива за цей час втрачає свої властивості. Тому фахівці радять оновлювати мастило приблизно кожні 7-8 тисяч кілометрів.
Під час заміни важливо уникати типових помилок. Надлишок мастила призводить до того, що колінчастий вал зачіпає його, викликаючи спінювання. Якщо не зливати старе масло через спеціальний отвір у піддоні, частина відпрацьованої рідини може змішатися з новою. Важливо також правильно встановлювати масляний фільтр і не залишати відкритою маслозаливну горловину, щоб уникнути потрапляння пилу чи сміття в двигун. І, звичайно, не менш важливим є правильний вибір мастила, що відповідає рекомендаціям виробника.
Адвокат пояснює, як працює калькулятор виведення алкоголю з організму і чому він може вберегти водіїв…
Tesla призначила дату презентації наступного покоління Roadster. Генеральний директор Tesla Ілон Маск заявив на щорічних…
Минули часи, коли виробникам доводилося обирати між практичністю, комфортом і стилем під час створення кросоверів…
Багато українських водіїв і досі легковажно ставляться до страхування, сподіваючись, що проблеми омине. Особливо після…
Колишній американський автомеханік Скотті Кілмер, який після виходу на пенсію став популярним блогером на YouTube…
Післяпродажні комплекти автопілота захоплюють ринок, але експерти попереджають: без сертифікації та контролю такі системи перетворюють…
Leave a Comment