Рівно рік тому, наприкінці 2019-го, кореспондент журналу «Фокус», готуючи статтю «20 прогнозів – що чекає Україну у 2020 році», запитав думки автора цього огляду щодо перспектив розвитку ринку електромобілів в Україні. Ось цей коментар: «Протягом усього року діятимуть пільги на розмитнення легкових електромобілів – нульові ставки мита та ПДВ, залишається лише невеликий акциз, розмір якого на практиці становить від 20 до 100 євро за автомобіль. Це лише один з факторів, який сприятиме зростанню ринку. Зниження цін на вживані електромобілі у США та Європі, звідки вони потрапляють до нас, оновлення актуального модельного ряду, подальший розвиток мережі зарядних станцій, а також можливі закупівлі з боку державних органів – все це допоможе збільшенню продажів».
І що ми маємо зараз, наприкінці 2020-го? Внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом кількісно наздогнали імпорт, який поволі зменшується. Нових електрокарів продається кілька десятків, і ще жодного разу їх не було більше за 100 шт. на місяць. Крім цього є ще один важливий показник – відношення пропозиції до фактичних продажів. У вересні охочих продати свій електромобіль було у 2,1 раза більше за тих, хто їх купував, у жовтні – у 2,2, у листопаді – у 2,6 раза. Статистика, на жаль, свідчить про згасання інтересу у цьому сегменті.
Отже, за підсумками листопада, з огляду на дані про реєстраційні дії з транспортними засобами від ГСЦ МВС, загальний обсяг «вторинки» становив 897 електроавто, де «пригнаних» машин виявилося лише 463 шт., а перепроданих – 434 шт. Окрім того, зареєстровано 55 нових електромобілів. А які легкові «електрички» були найпопулярнішими останнього місяця осені?
Серед нових найчастіше купували Jaguar i-Pace (12 шт.), Audi e-Tron (9 шт.), та Porsche Taycan і BMW i3 (по 7 одиниць кожної моделі). Всього ж український автопарк від початку року поповнився на 561 новий електромобіль та на 6053 вживаних. Тож загалом в Україні зараз є близько 24 тисяч автівок, які їздять виключно на електротязі.
А що з торішніми прогнозами: чому, хоч обставини вказували на усі умови для зростання сегменту, цього таки не сталося? Відповідь вкрай проста: із 20 коментарів, розміщених тоді у «Фокусі», в жодному не було згадане слово «карантин», «пандемія» чи «коронавірус». Тоді ніхто про них не знав, а як щось і чув, то не був готовий сприймати за серйозний чинник впливу. І дарма: поки не буде перегорнуто сторінку з коронавірусом, навряд чи є сенс складати будь-які прогнози на наступний, 2021-й рік. Лише зазначимо, що потенціал для розвитку сегмента електрокарів залишається – під тиском обставин він лише, так би мовити, став на паузу.
З іншого боку, для покупців електромобілів умови зараз сприятливі, які ніколи: вибір максимальний, кількість продавців, готових до предметного «торгу», зростає з кожним днем. Так, це не надто позитивний сигнал для ринку, однак наразі ми лише констатуємо те, про що свідчать дані.
Новий бюджетний кросовер Nissan Kicks другого покоління став гідним конкурентом Renault Duster завдяки своїм компактним…
Електромобіль Toyota bZ4X отримав оригінальну версію Concept Zero. Кросовер презентували на автошоу в Токіо. Про…
Продажі Volkswagen AG впали на 2,3 відсотка в 2024 році. автомобілів. Це на 210 тисяч…
У Європі почалися продажі оновленого Renault 5, вперше представленого у вигляді концепту близько чотирьох років…
Забруднення номерних знаків автомобіля в осінньо-зимовий період — поширена проблема серед українських водіїв. Якщо номери…
Електричний ліфтбек Volkswagen ID.7 на одній зарядці проїхав 940 км. Випробування на ефективність провели на…
Leave a Comment