Авто

Автоексперти розповіли про правила подолання нерівностей на дорозі

Share

Долаючи перешкоди на дорогах, такі як ями і напливи, водій ризикує завдати шкоди ходової системі і потрапити в аварійну ситуацію. Автоексперти розповіли, як вийти з положення з найменшими втратами.

Щоб подолати нерівності, можна використовувати метод «польоту» над ними, запозичений у автогонщиків. Водій повинен проїхати перешкоду так, щоб колеса тільки злегка стосувалися асфальту, або ж щоб в цей момент вони були максимально розвантажені. Так, якщо під час ходу різко загальмувати, то транспортний засіб «клюне», що призведе до стиснення передніх пружин амортизатора і розвантаження задніх. При натисканні газу відбувається зворотний процес. Різкий поворот керма вправо зменшить навантаження на ліву частину машини, і навпаки.

Щоб подолати нерівності, можна використовувати метод «польоту» над ними, запозичений у автогонщиків. Водій повинен проїхати перешкоду так, щоб колеса тільки злегка стосувалися асфальту, або ж щоб в цей момент вони були максимально розвантажені. Так, якщо під час ходу різко загальмувати, то транспортний засіб «клюне», що призведе до стиснення передніх пружин амортизатора і розвантаження задніх. При натисканні газу відбувається зворотний процес. Різкий поворот керма вправо зменшить навантаження на ліву частину машини, і навпаки.

Водій, наближаючись до ями, але не доїжджаючи до неї, може різко натиснути на гальмо, тим самим навантаживши передню підвіску. Перед самою нерівністю педаль слід відпустити, що поверне автомобіль в початковий стан. На малій швидкості при в’їзді в яму необхідно додати газ, через що підніметься ніс транспортного засобу, тому його передня частина пройде западину без завантаженої осі. Також існує метод контрсмещеніем, що має на увазі поворот керма вліво при наїзді на яму правими колесами і їх утримання у напрямку перешкоди. Згідно ПДР, забороняється об’їзд подібних нерівностей по зустрічній смузі, а швидкість при їх появі повинна бути обов’язково знижена.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як уникнути незаконного штрафу за несправні гальмівні сигнали

Досить часто українські водії стикаються з незаконними штрафами, які виписуються через необізнаність автовласників щодо своїх…

30.06.2025

Новий Dacia Duster стане електричним, але збереже легендарний повний привід

Dacia офіційно підтвердила плани випустити електричну версію свого популярного кросовера Duster, зберігаючи його відому позашляхову…

30.06.2025

Штраф за непристебнутий ремінь: що треба знати кожному водієві

Статистика свідчить, що менше половини українських водіїв користуються ременями безпеки під час поїздок, тим самим…

30.06.2025

Автоюрист назвав типові помилки водіїв при спілкуванні з поліцією

У багатьох українських водіїв сформувався стійкий рефлекс: якщо поліція зупинила - потрібно виходити з авто,…

30.06.2025

ТОП-5 авто, які проїдуть пів мільйона без капремонту

У сучасному світі небагато автомобілів здатні без капітального ремонту легко подолати пів мільйона кілометрів. Проте…

30.06.2025

Skoda готує Octavia з провокаційним дизайном, який не всім сподобається

Концепт універсала, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні, ймовірно, базуватиметься на новій платформі…

29.06.2025