Авто

Чи потрібно ставити захист двигуна на автомобіль

Розважливий вітчизняний автовласник бажає мати надійний захист автомобіля з самого небезпечного напрямку – знизу. І для цього винайдений сталевий щит – захист двигуна. Але невже в ньому завжди є сенс?

Міцний екран під двигуном багато хто вважає безумовно корисним, проте думка ця трохи застаріла. Давайте спробуємо розібратися, наскільки такий захист картера потрібна сучасному водієві.

Далеко не для всіх моделей виходить зробити нижній захист двигуна який закриває не тільки мотор, але і інші агрегати і системи.

Насправді вразливих точок знизу автомобіля кілька, це не тільки піддон двигуна, але і точки кріплення важелів підвіски, “гофра” і “банки” вихлопної системи, а також картер коробки передач і часто – паливний бак. Однак, традиційно чомусь вважається, що в захисті знизу потребує саме двигун – хоча часто саме він виявляється непогано прикритим балкою підвіски, трубою вихлопу, картером трансмісії тощо. Проте, для звичайних легковиків випускається додаткова нижня захист тільки під передню частину.

На ефективність додаткової нижньої захисту впливає також її форма і конструкція, адже інженерам не завжди вдається скроїти екран так, щоб він прикривав всі вразливі “органи” авто – іноді щит прикриває тільки картер двигуна.

При тому, що плюс у додаткового захисту всього один, у неї є чимало мінусів. Які варто врахувати перед покупкою.

Розміри і форма захисту картера часто залежать від можливості знайти конструктивно вивірені точки кріплення.

  • Коштує грошей. Пристойний захист для бюджетного авто коштує мінімум 1000 – 1200 грн. Дешевша не так добре захищає, і справа не тільки в міцності, але і в кріпленнях, які приймають на себе більшу частину енергії удару. Дешевий щит як правило має погане антикорозійне покриття і може швидко заіржавіти.
  • Порушення охолодження. Дешевий екран може порушувати охолодження двигуна і трансмісії, особливо якщо це АКП або варіатор. У деяких моделях через порушення руху повітря під капотом захист впливає на роботу кондиціонера.
  • Зменшує кліренс. Захищаючи машину від ударів об нерівності дороги, додатковий екран одночасно підвищує ймовірність цього прикрого події. Він з’їдає як мінімум 10 мм кліренсу, а в середньому – близько 15 – 20 мм.

Щоб захист не шкодив роботі автомобіля і не заважав сервісменам, в ній роблять вентиляційні отвори і люки для обслуговування.

  • Заважає заміні масла – тобто планове ТО з ним обходиться дорожче. Пробка в щиті може вирішити питання, але фільтр через люк залишилися незмінними. На щастя, у багатьох машин є доступ до фільтру з-під капота. Одне слово, цей недолік стосується не всіх випадків і не для всіх моделей.
  • Накопичує бруд і сніг. Якщо машина експлуатується на поганих дорогах, простір між картером мотора і захистом доведеться контролювати. Інакше можливе погіршення охолодження, стукіт і вібрації.
  • Зміна міцності при ДТП. Теоретично занадто міцна нижня захист може порушити пасивну безпеку автомобіля. Тобто в разі ДТП передня частина авто неправильно буде поглинати енергію удару, і люди в ньому отримають непрогнозовані пошкодження.

Скажімо також, що додаткові сталеві щити слід відрізняти від штатних пластикових екранів. На сучасних іномарках останні відіграють роль аеродинамічних відбивачів, а також роль пиляків, які відбивають бруд, сніг і воду.

При певних видах виконання (на фото) – захист картера може зачерпувати бруд, сніг і сміття, які доведеться періодично вичищати.

При жорсткому контакті з перешкодами штатна пластиковий захист найчастіше руйнується. Однак, важливі плюси цих деталей теж є. Так, по-перше, вони прораховані заводськими конструкторами з точки зору теплового режиму агрегатів і аеродинаміки. А по-друге, вони якщо і знижують кліренс, то на мінімальне, несуттєве значення.

Рекомендація

Врахуйте свій стиль їзди і стан доріг, якими ви найчастіше користуєтеся. Вивчіть, як розташовані під днищем життєво важливі агрегати вашого автомобіля, і порівняйте цю картину з формою і розмірами додаткових захистів, які існують в продажу для вашої машини. Коли виявиться, що той чи інший сталевий екран дійсно прикриває багато чого з уразливого, то є сенс задуматися над його установкою. Але тільки пам’ятайте, що найміцніший захист не рятує від усіх проблем, часто він тільки пом’якшує силу удару, але не позбавляє від ремонту – так само, як і від необхідності бути уважним і акуратним за кермом.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: Авто

Останні записи

Підвищена витрата моторного масла: приховані несправності, про які варто знати

Підвищена витрата моторного масла майже завжди є ознакою проблем із двигуном або його вузлами. У…

27.08.2025

Топ-5 позашляховиків, які служать понад 15 років і майже не потребують ремонту

Інвестиція у позашляховик може стати вигідним рішенням, якщо обрати модель, здатну служити десятиліттями. Експерти з…

27.08.2025

Volkswagen показав на «живих» фото оновлений T-Roc

Volkswagen показав нові фото нового T-Roc 2026, який представлять на автосалоні в Мюнхені у вересні.…

27.08.2025

Новий Mitsubishi Outlander показали на перших рендерах

Нинішнє покоління популярного кросовера Mitsubishi Outlander перебуває на ринку з 2021 року, а восени 2024-го…

27.08.2025

ТОП-10 найнадійніших автомобільних брендів світу

Питати власника автомобіля про надійність його машини можна, але навряд чи варто очікувати на об'єктивну…

27.08.2025

Новий електричний Mercedes-Benz CLA показали до офіційного дебюту (ФОТО)

Напередодні автосалону в Ченду 2025 року Mercedes-Benz готує до дебюту новий електричний седан CLA 2026,…

27.08.2025