Авто

Чи потрібно ставити захист двигуна на автомобіль

Share

Розважливий вітчизняний автовласник бажає мати надійний захист автомобіля з самого небезпечного напрямку – знизу. І для цього винайдений сталевий щит – захист двигуна. Але невже в ньому завжди є сенс?

Міцний екран під двигуном багато хто вважає безумовно корисним, проте думка ця трохи застаріла. Давайте спробуємо розібратися, наскільки такий захист картера потрібна сучасному водієві.

Далеко не для всіх моделей виходить зробити нижній захист двигуна який закриває не тільки мотор, але і інші агрегати і системи.

Насправді вразливих точок знизу автомобіля кілька, це не тільки піддон двигуна, але і точки кріплення важелів підвіски, “гофра” і “банки” вихлопної системи, а також картер коробки передач і часто – паливний бак. Однак, традиційно чомусь вважається, що в захисті знизу потребує саме двигун – хоча часто саме він виявляється непогано прикритим балкою підвіски, трубою вихлопу, картером трансмісії тощо. Проте, для звичайних легковиків випускається додаткова нижня захист тільки під передню частину.

На ефективність додаткової нижньої захисту впливає також її форма і конструкція, адже інженерам не завжди вдається скроїти екран так, щоб він прикривав всі вразливі “органи” авто – іноді щит прикриває тільки картер двигуна.

При тому, що плюс у додаткового захисту всього один, у неї є чимало мінусів. Які варто врахувати перед покупкою.

Розміри і форма захисту картера часто залежать від можливості знайти конструктивно вивірені точки кріплення.

  • Коштує грошей. Пристойний захист для бюджетного авто коштує мінімум 1000 – 1200 грн. Дешевша не так добре захищає, і справа не тільки в міцності, але і в кріпленнях, які приймають на себе більшу частину енергії удару. Дешевий щит як правило має погане антикорозійне покриття і може швидко заіржавіти.
  • Порушення охолодження. Дешевий екран може порушувати охолодження двигуна і трансмісії, особливо якщо це АКП або варіатор. У деяких моделях через порушення руху повітря під капотом захист впливає на роботу кондиціонера.
  • Зменшує кліренс. Захищаючи машину від ударів об нерівності дороги, додатковий екран одночасно підвищує ймовірність цього прикрого події. Він з’їдає як мінімум 10 мм кліренсу, а в середньому – близько 15 – 20 мм.

Щоб захист не шкодив роботі автомобіля і не заважав сервісменам, в ній роблять вентиляційні отвори і люки для обслуговування.

  • Заважає заміні масла – тобто планове ТО з ним обходиться дорожче. Пробка в щиті може вирішити питання, але фільтр через люк залишилися незмінними. На щастя, у багатьох машин є доступ до фільтру з-під капота. Одне слово, цей недолік стосується не всіх випадків і не для всіх моделей.
  • Накопичує бруд і сніг. Якщо машина експлуатується на поганих дорогах, простір між картером мотора і захистом доведеться контролювати. Інакше можливе погіршення охолодження, стукіт і вібрації.
  • Зміна міцності при ДТП. Теоретично занадто міцна нижня захист може порушити пасивну безпеку автомобіля. Тобто в разі ДТП передня частина авто неправильно буде поглинати енергію удару, і люди в ньому отримають непрогнозовані пошкодження.

Скажімо також, що додаткові сталеві щити слід відрізняти від штатних пластикових екранів. На сучасних іномарках останні відіграють роль аеродинамічних відбивачів, а також роль пиляків, які відбивають бруд, сніг і воду.

При певних видах виконання (на фото) – захист картера може зачерпувати бруд, сніг і сміття, які доведеться періодично вичищати.

При жорсткому контакті з перешкодами штатна пластиковий захист найчастіше руйнується. Однак, важливі плюси цих деталей теж є. Так, по-перше, вони прораховані заводськими конструкторами з точки зору теплового режиму агрегатів і аеродинаміки. А по-друге, вони якщо і знижують кліренс, то на мінімальне, несуттєве значення.

Рекомендація

Врахуйте свій стиль їзди і стан доріг, якими ви найчастіше користуєтеся. Вивчіть, як розташовані під днищем життєво важливі агрегати вашого автомобіля, і порівняйте цю картину з формою і розмірами додаткових захистів, які існують в продажу для вашої машини. Коли виявиться, що той чи інший сталевий екран дійсно прикриває багато чого з уразливого, то є сенс задуматися над його установкою. Але тільки пам’ятайте, що найміцніший захист не рятує від усіх проблем, часто він тільки пом’якшує силу удару, але не позбавляє від ремонту – так само, як і від необхідності бути уважним і акуратним за кермом.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія
Tags: Авто

Останні записи

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025

Названі основні правила безпеки на зимових дорогах

Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…

23.02.2025

Skoda Space готують до дебюту: електромобіль тестують у морозних умовах

Після успішного запуску електромобіля Elroq, компанія Skoda активно працює над новим проектом у своєму портфоліо…

23.02.2025