Categories: Авто

Експерти розповіли про правила прогрівання сучасних двигунів

Названі фактори, що впливають на прогрів двигуна.

Перш за все, необхідно відзначити те, що на час прогріву двигуна впливає температура навколишнього повітря і сила вітру, навантаження на двигун і частота обертання колінвала, а також алгоритм роботи обігрівача салону.

Не варто забувати і про те, що на прогрів впливають конструктивні особливості агрегату. Фахівці відзначили, що атмосферний мотор прогріється швидше, ніж наддувний бензиновий двигун. Важливим параметром є і матеріал, з якого виготовлений блок циліндрів. Алюміній має коефіцієнт теплопровідності 236 Вт / м2 при питомій теплоємності 930 Дж / (кг * К), для чавуну ці параметри становлять 42 Вт / м2 і 540 Дж / (кг * К).

Чавун мало віддає тепло назовні, а на прогрів блоку йде менше часу. А різниця у вазі, завдяки сучасним технологіям лиття, практично не відчутна. Зараз суто алюмінієві блоки зустрічаються дуже рідко. На стінках циліндрів подібних деталей наноситься покриття типу «нікасил» і «алюсил». Експерти наводять як приклад двигуни серій M52 і M60 об’ємом від 2,0 до 4,0 літрів. На цих моторах стінки циліндрів мали нікель-кремнієве покриття, проте вже при досягненні пробігу близько 100 тис. кілометрів на стінках могли з’явитися пошкодження. Все це призводило до пошкодження моторів, які офіційно вважалися неремонтопридатними. Теплопередача при товщині стінок 0,2; 0,3 мм не впливала на прогрів.

Серед сучасних алюмінієвих блоків з чавунними тонкостінними гільзами можна виділити двигуни концернів Hyundai-Kia, VW Group і Renault-Nissan, проте існують і такі винятки як мотор Renault K4M з блоком з чавуну. Чавунна стінка не робить сильного впливу на прогрівання, і теплопровідність визначається алюмінієвої частиною.

Якщо ж розглядати чавунні блоки з боку швидкості прогрівання двигуна, то вони виявляються вигіднішими, оскільки пригнічують шум і вібрації, а також легко розточуються.

Однак лиття чавуну не можна назвати екологічно чистим процесом, тому автовиробники почали активний перехід на алюміній. Тому фахівці впевнені, що майбутнє – за моторами з алюмінію.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Двигун

Останні записи

Туман на дорогах: яку помилку найчастіше роблять водії

В Україні все частіше трапляються тумани через різкі перепади температур, які вдень доходять до 15-20…

25.08.2025

Коли українським водіям варто міняти літні шини на зимові

Українським водіям варто заздалегідь подбати про сезонну заміну шин, адже саме від цього залежить безпека…

25.08.2025

Названо 9 найнадійніших Subaru з пробігом, які рідко виходять з ладу

Бренд Subaru, на відміну від інших японських виробників типу Toyota, далеко не завжди асоціюється з…

25.08.2025

Оновлений Hyundai Ioniq 5 отримає більше потужності, комфорту та дальності

У 2022 році електрокар Ioniq 5 2025 став першою моделлю Hyundai, що повернулася на японський…

25.08.2025

Audi представила новий Q3 Sportback 2026 з гібридною установкою

Audi представила Sportback-версію свого компактного кросовера Q3. Купеподібний Audi Q3 Sportback 2026 модельного року надійде…

25.08.2025

Три кросовери з проблемними варіаторами, яких радять обходити стороною

На ринку кросоверів з варіаторними коробками передач є моделі, у яких цей вузол виходить з…

25.08.2025