Categories: Авто

Експерти розповіли про правила прогрівання сучасних двигунів

Share

Названі фактори, що впливають на прогрів двигуна.

Перш за все, необхідно відзначити те, що на час прогріву двигуна впливає температура навколишнього повітря і сила вітру, навантаження на двигун і частота обертання колінвала, а також алгоритм роботи обігрівача салону.

Не варто забувати і про те, що на прогрів впливають конструктивні особливості агрегату. Фахівці відзначили, що атмосферний мотор прогріється швидше, ніж наддувний бензиновий двигун. Важливим параметром є і матеріал, з якого виготовлений блок циліндрів. Алюміній має коефіцієнт теплопровідності 236 Вт / м2 при питомій теплоємності 930 Дж / (кг * К), для чавуну ці параметри становлять 42 Вт / м2 і 540 Дж / (кг * К).

Чавун мало віддає тепло назовні, а на прогрів блоку йде менше часу. А різниця у вазі, завдяки сучасним технологіям лиття, практично не відчутна. Зараз суто алюмінієві блоки зустрічаються дуже рідко. На стінках циліндрів подібних деталей наноситься покриття типу «нікасил» і «алюсил». Експерти наводять як приклад двигуни серій M52 і M60 об’ємом від 2,0 до 4,0 літрів. На цих моторах стінки циліндрів мали нікель-кремнієве покриття, проте вже при досягненні пробігу близько 100 тис. кілометрів на стінках могли з’явитися пошкодження. Все це призводило до пошкодження моторів, які офіційно вважалися неремонтопридатними. Теплопередача при товщині стінок 0,2; 0,3 мм не впливала на прогрів.

Серед сучасних алюмінієвих блоків з чавунними тонкостінними гільзами можна виділити двигуни концернів Hyundai-Kia, VW Group і Renault-Nissan, проте існують і такі винятки як мотор Renault K4M з блоком з чавуну. Чавунна стінка не робить сильного впливу на прогрівання, і теплопровідність визначається алюмінієвої частиною.

Якщо ж розглядати чавунні блоки з боку швидкості прогрівання двигуна, то вони виявляються вигіднішими, оскільки пригнічують шум і вібрації, а також легко розточуються.

Однак лиття чавуну не можна назвати екологічно чистим процесом, тому автовиробники почали активний перехід на алюміній. Тому фахівці впевнені, що майбутнє – за моторами з алюмінію.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Двигун

Останні записи

Експерти пояснили, чому небезпечно не міняти антифриз протягом років

Деякі автовласники вважають, що міняти рідину охолодження не потрібно. Вона використовується для запобігання перегріву системи,…

03.12.2024

Кросовер Ford Puma перетворився на електрокар (ФОТО)

Ford Puma Gen-E можна дізнатися по заглушці спереду і скромнішим повітрозабірникам, а також злегка зміненому…

03.12.2024

Автомеханік назвали 5 авто, які майже не ламаються

У сучасних реаліях новий автомобіль не вийде купити, навіть маючи на руках мільйон рублів. В…

03.12.2024

Citroen C5 Aircross нового покоління помічено на тестах

Фотографіями прототипу Citroen C5 Aircross, поміченого під час дорожніх випробувань, поділилося видання carscoops, яке заявило,…

03.12.2024

Найпоширеніші помилки водіїв, які скорочують термін експлуатації авто

Автомобіль для мене — це не просто спосіб дістатися з пункту А в пункт Б,…

03.12.2024

Зимову серію Volvo XC60 Winter Edition продано за рекордні 2 хвилини

Volvo XC60 Winter Edition встановив рекорд швидкості продажів, зникнувши з наявності за 2 хвилини після…

03.12.2024