Categories: Авто

Показали, яким був найрідкісніший серійний ЗАЗ (Фото)

Share

За 10 років виробництва (з 1960 по 1969 рік) було випущено трохи більше 322 тисяч «горбатих» ЗАЗ-965 всіх модифікацій. Серед них була і експортна «Ялта» ЗАЗ-965АЕ з поліпшеною обробкою (для капіталістичних країн), і всілякі версії для інвалідів, і навіть пікапи для внутрішньозаводського використання, які виготовлялися з бракованих машин. Однак найбільш рідкісним і загадковим серійним виконанням першого «Запорожця» вважається спеціальна поштова модифікація – 965С, 1od.in.ua.

Спеціалізований «листоноша» ЗАЗ-965С спочатку створювався за замовленням Міністерства зв’язку СРСР. Перед конструкторами запорізького автозаводу було поставлене чітке завдання: побудувати зручний автомобіль для збору листів з поштових скриньок у великих містах величезної країни. Звичайні машини тих років мало підходили для подібної служби, адже протягом робочого дня водієві доводилося залишати машину сотні разів, обходячи її, причому виходити доводилося відразу на проїжджу частину, що було досить небезпечно. Незвичайне «праворуке» розташування органів управління 965С обумовлено саме прагненням максимально спростити процедуру вилучення листів: листоноша тепер виходив прямо на тротуар – біля самого ящика.

Місце задніх сидінь зайняв відсік для зібраної кореспонденції, а задні вікна зробили «глухими» – з металевими фільонками (замість скла) з характерним написом «зв’язок». Вантажопідйомність 2-містного автомобіля становила скромні 150 кг (при власній масі 650 кг). Деякі екземпляри ЗАЗ-965С мали також бічні повітрозабірники оригінальної форми.

Як і звичайні ЗАЗ-965 і 965А, поштова версії «горбатих» оснащувалася 4-циліндровими V-подібними моторами МеМЗ повітряного охолодження. При робочому об’ємі в 749 і 887 «кубиків», вони видавали потужність 23 і 27 к.с. відповідно. Середня витрата палива становив 6,5 л / 100 км, а максимальна швидкість автомобіля досягала 90 км/год.

ЗАЗ-965С випустили невеликою партією (кілька сотень машин) в 1960-62 роках. Причому існували версії як з «обличчям» від раннього 965 (з поворотниками- «бородавками» на передніх крилах), так і рестайлінгового 965А. Вважається, що до нашого часу не вцілів жоден екземпляр цієї вкрай цікавої моделі, адже по закінченню терміну служби на пошті їх просто списували і різали на металобрухт. Ходять чутки, що в одній з приватних колекцій в Росії є подібний автомобіль, проте офіційного підтвердження цьому факту немає. Відзначимо, що кілька років тому «Укрпошта» здала в утиль кілька «вагонів» запасних частин для старих авто-листонош, серед яких було багато нових деталей і до 965С.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ЗАЗ

Останні записи

Mercedes готує ексклюзивну серію GLC 300 4Matic Avantgarde

Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…

07.11.2024

У Mercedes-AMG з’явиться свій BMW XM, який обіцяє вразити

Mercedes-AMG анонсував розробку повністю електричного SUV, що обіцяє стати справжнім спорткаром на колесах. Очікується, що…

07.11.2024

Nissan звільнить тисячі співробітників та скоротить виробництво

Nissan у кризі: настають масові звільнення. Ще один автогігант втрачає позиції через тиск з боку…

07.11.2024

10 корисних опцій в авто, про які замовчують виробники

Більшість власників переконані, що при покупці транспортного засобу дізнатися про всі його функції можна в…

07.11.2024

Nissan представив електрофургон Interstar — новий суперник для Mercedes Sprinter

Великий електричний фургон Nissan Interstar-e доступний на європейському ринку з базовим цінником 44 000 євро.…

07.11.2024

Водіям пояснили, чому для доливання в ДВЗ можна використовувати будь-яку оливу

Зараз продається велика кількість моторних масел, які різняться за складом та технічними характеристиками. Багато автовласників…

07.11.2024