Список найстрашніших автомобілів у кожного автомобіліста свій – і тут вже, як відомо, на смак і колір. Ми ж у своєму рейтингу відображаємо не тільки зовнішню неповторність, а й неоднозначні технічні ідеї.
Говорячи про найстрашніші автомобілі, ми повинні розуміти, що в деяких випадках їх нетипова зовнішність або конструкція обумовлена економічними міркуваннями, а в деяких – маркетинговими розрахунками. У всякому разі, тут ми зібрали саме такі моделі.
Zundapp Janus (1957 – 1958)
Приклад констукторських вишукувань на тему “аби не пішки”. Розробляли його також авіаційні інженери (фірми Dornier, яка до закінчення Другої світової будувала бомбардувальники і літаючі човни) і сміливість польоту думки також очевидна. Питання поєднання великих дверей і маленького кузова було вирішено радикально: їх зробили з торця кузова, одна для задніх, друга для передніх пасажирів.
Причому люди сиділи попарно спиною один до одного, а між спинками двомісних диванчиків сховали двигун! Двері для здешевлення були зроблені однаковими, тому відкривалися в різні боки. З цієї ж причини нелегко відрізнити перед і зад автомобіля, звідки, власне, прийшло і його ім’я. Конструктори-авіатори, мабуть, самі засумнівалися в комерційному успіху такого продукту, і продали розробку мотоциклетному виробнику Zundapp. Той зробив лише 6902 автомобіля і закрив проект – разом із заводом. “Це не моє”, – вирішили авіатори з мотоциклістами і ніколи більше Dornier і Zundapp автомобілів не виробляли.
Austin-Healey Sprite Mark I (1958 – 1960)
Той випадок, коли прагнення заощадити призвело до такого помітного результату. Англійці “склали” цю машину з вузлів серійних сімейних автомобілів, що випускалися на заводах British Motor Corporation по всій країні. Бюджетний варіант класичних англійських родстеров спочатку мав більш стриману зовнішність: фари повинні були висуватися з гладкого капота.
Але на цьому теж вирішили заощадити, зафіксувавши їх у піднятому стані. У підсумку машина отримала у британців прізвисько Frogeye (жаб’яче око), а в США – Bugeye (око жука). Але навіть для бюджетного авто це було занадто: вже через два роки автомобілю провели рестайлінг і повернули фари на звичне місце – біля крила. Втім, як показала практика, розташування фар на швидкість (в тому числі і продажів) впливає мало: недорогий (455 фунта плюс податки) і швидкий (133 км/год) родстер відразу став популярним.
Messerschmitt KR175 (1953 – 1956)
Цей шматок винищувача з культями-обрубками крил і моторчиком замість кіля, уявіть собі, претендував на звання автомобіля. У будь-якому випадку, саме в такому образі він використовувався німцями. Пасажирський салон являв собою подобу літакового фюзеляжу. Два сидіння розташовувалися один за одним – тандемом, а замість дверей і даху був влаштований по-авіаційному плексигласовий ліхтар.
До речі, саме двері зазвичай є каменем спотикання для конструкторів мікрокарів: в автомобілі можна зменшити все, включаючи мотор і колеса, але дверний отвір повинен дати людині можливість потрапити всередину. Так що конструктор Messerschmitt вирішив питання по-своєму красиво. Єдине заднє колесо приводилося 9-сильним моторчиком. Супероригінально вирішили питання заднього ходу: щоб не ускладнювати коробку передач, просто… заводили двигун у зворотний бік, адже двотактник дозволяв такі вільності. Даний транспорт вважається успішним: було випущено понад 46 тисяч таких машин в декількох модифікаціях.
Isuzu Vehi Cross (1997 – 2001)
Схоже, цей рамний позашляховик навмисне зробили таким незвичайним на вигляд. Адже автомобіль явно являє собою такий собі іміджевий проект – серійний демокар для демонстрації можливостей компанії. Те, що побудували японці, можна охарактеризувати як комфортабельний спортивний позашляховик з високою прохідністю.
Тобто прямо із заводу в ньому було все відразу: потужне шасі з величезними ходами коліс і спортивними амортизаторами, інтелектуальний повний привід, дискові гальма всіх коліс, багатий салон і можливість “валити” на будь-якій швидкості без розбору по будь-якій дорозі. Не знайшлося тільки людини, яка б порадила дизайнерам зробити машину більш благородною зовні. Проте, в Японії та Америці продали аж 6140 примірників цього монстра – напевно, цього достатньо для іміджевої моделі.
Pontiac Aztek (2001 – 2005)
Ця модель потрапляє в усі рейтинги найстрашніших автомобілів, але ми приводимо її тут з іншої причини. Aztek – яскравий приклад того, як невдала зовнішність може занапастити дуже цікавий по суті автомобіль. Американці задумали її як новий тип кросовера – мінівен високої прохідності для любителів активного відпочинку.
Для розуміння рішучості намірів GM: крім цілком незалежної підвіски і приводу 4х4 у “Ацтека” був штатний зйомний холодильник на 12 стандартних баночок і намет, що прибирається в підлогу багажника! Ще був проектор даних на лобове скло, кришка багажника, що перетворюється на стіл і сидіння (їх можна було вийняти з салону і поставити, наприклад, ближче до багаття або морського прибою). Але, на жаль, автомобіль продавався погано: за п’ять років випустили 120 тис. примірників, – для Америки це явно мало.
Досвідчений фахівець поділився рекомендаціями щодо захисту авто від зимових неприємностей. Що ще відомо Багато автовласників…
Новий дешевий електромобіль GAC повністю розкритий до прем’єри. У відкритій базі Мінпромторгу Китаю з'явилися фотографії…
Новий Nissan Micra розкрили до прем'єри: це клон Renault. У Мережі з'явився скріншот брошури альянсу,…
В Україні ми, водії, завжди маємо тримати при собі документи на машину та права, а…
Сучасні автомобілі стали більш технологічними, але це не позбавило їх несподіваних проблем. Багато автомобілістів потрапляли…
Так вийшло, що багато хто з нас, навіть водії зі стажем, недостатньо серйозно ставляться до…
Leave a Comment