Categories: Авто

Що треба зробити з машиною після зими

Зимовий сезон залишає на автомобілі свої суворі сліди. Якщо проігнорувати їх, нічого спершу страшного не трапиться, але чи на довго? Свої поради дає Auto24.

Ремонтувати автомобіль дорого, купувати новий — ще дорожче, а продати старий — справжній головний біль. Тому є сенс піклуватися про збереження тієї машини, що є, отже, потрібно підтримувати її в справному і зовні привабливому стані.

ЧИМ ЗИМА ШКОДИТЬ МАШИНАМ
Механічні пошкодження. «Шрами» від обмерзання, примерзання, жорсткого снігу, зустрічей з крижаними брустверами, бордюрами тощо.
Зношування механізмів. За низьких температур швидше зношуються гумові втулки, а також пари тертя в механізмах — від вкладишів колінвалу до тросу приводу «ручника», але насамперед страждає ходова частина.
Корозія. Сіль, якою комунальники обробляють дороги, допомагає іржі «вбивати» кузов, електрообладнання та розташовані знизу деталі.
Волога. Мокрий сніг і вода, що потрапили в салон, псують оббивку інтер’єру й атмосферу в ньому. Окрема тема — сліди, залишені громіздким зимовим взуттям на пластику й оббивних матеріалах машин зі світлим салоном.
ЯК ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМИ
Привести машину до ладу після зими можна своїми силами, а можна довіритися майстрам. У будь-якому випадку, власнику корисно буде знати деякі подробиці.

Мийка за розширеною програмою. Струменем високого тиску потрібно змити сіль не лише з лакофарбового покриття, але і з днища, а також найвіддаленіших куточків колісних арок.
Чищення та підсушування салону. Забравши всі килимки, просто залиште машину з відкритими вікнами на сонці, або надійно встановіть у салоні тепловентилятор, хоча такий процес потрібно постійно контролювати.
Огляд проводки, особливо роз’ємів і штекерів на наявність на них і в них вологи. Внутрішні порожнини роз’ємів потрібно очистити від окисів і корозії, просушити і/або обробити препаратом, що витісняє вологу.
Розвал-сходження коліс. Контроль кутів установлення коліс — слушний спосіб переконатися, що в ходовій частині не з’явився серйозний знос або аварійні деформації деталей. В ідеалі провести предметну діагностику ходової частини, шарніри якої сильно «розбиваються» саме взимку.
Відновлення лакофарбового покриття. Мається на увазі ретельна обробка відколів і подряпин антикором та їхнє підфарбовування за допомогою тонкого пензлика, сірника або зубочистки.
Відновлення захисного покриття днища. Всі пошкодження антикорозійних шарів на днищі і в колісних арках потрібно виправити. Якщо оголений після зимових «травм» метал вже почав іржавіти, передусім потрібно зачистити іржу.
ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ
Й якщо вже знайдете час (або гроші) для усунення перерахованих вище суто зимових проблем, варто принагідно проконтролювати і кілька загальних моментів, не чекаючи планового техогляду, особливо, якщо автомобіль вже не молодий.

Стан АКБ. Повну діагностику зробить професійний електрик, але навіть самостійний вимір напруги розімкнутого ланцюга (при одній знятій клемі) може сказати вам багато про що. Справний заряджений акумулятор повинен показувати не нижче 12,6 вольт.
Система охолодження. Потрібно оглянути шланги, патрубки та місця їхніх з’єднань щодо підтікань, тріщин і нових поривів. Радіатори повинні бути чистими, без вм’ятин, слідів корозії й окислення.
Система змащення. Мастило на щупі має бути оливою, а не емульсією світлого кольору. Якісне мастило, яке попрацювало в двигуні, не повинно бути прозорим.
Повітряний фільтр. Перевірте фільтр системи живлення двигуна та фільтр салону. Термін заміни першого повинен бути записаний у вашій сервісній книжці (або на наліпці, бирці під капотом), а другий потрібно проконтролювати візуально, оскільки він може дочасно вийти з ладу через вологу або надмірну забрудненість повітря (що взимку малоймовірно).
На стан двірників, справність механізмів дверей і світлотехніки зимові умови експлуатації також впливають негативно. Якщо вони добре поводяться при використанні — добре, якщо до них є претензії — знайдіть час для детального огляду.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi представила свій перший електрокросовер без фірмових кілець

На автосалоні в Гуанчжоу відбулася прем'єра Audi E SUV Concept - другої моделі нової електричної…

21.11.2025

Ford представив модернізований Mondeo: перші фото

На автосалоні в Гуанчжоу Ford показав оновлений Mondeo 2026, який отримав помітні зміни у дизайні…

21.11.2025

Fiat представив гібридну версію 500

Глава європейського підрозділу Fiat Гаетано Торель розповів, що новий Fiat 500 2025 став проривом у…

21.11.2025

Нові авто стануть розкішшю: чого очікувати українцям у 2026 році

Український авторинок зазнає стрімких змін, і експерти попереджають: уже у 2026 році придбати новий автомобіль…

21.11.2025

На свіжих рендерах показали електрокар Chevrolet Bolt

У мережі з'явився новий дизайн-скетч компактного електрокара Chevrolet, створений у GM China Advanced Design. Рендер…

21.11.2025

Топ-7 найнадійніших автомобілів Kia у 2025 році

Автомобільний ринок змінюється так швидко, що інколи важко встигати за новими трендами: бренди з'являються і…

21.11.2025