Categories: Авто

Що треба зробити з машиною після зими

Share

Зимовий сезон залишає на автомобілі свої суворі сліди. Якщо проігнорувати їх, нічого спершу страшного не трапиться, але чи на довго? Свої поради дає Auto24.

Ремонтувати автомобіль дорого, купувати новий — ще дорожче, а продати старий — справжній головний біль. Тому є сенс піклуватися про збереження тієї машини, що є, отже, потрібно підтримувати її в справному і зовні привабливому стані.

ЧИМ ЗИМА ШКОДИТЬ МАШИНАМ
Механічні пошкодження. «Шрами» від обмерзання, примерзання, жорсткого снігу, зустрічей з крижаними брустверами, бордюрами тощо.
Зношування механізмів. За низьких температур швидше зношуються гумові втулки, а також пари тертя в механізмах — від вкладишів колінвалу до тросу приводу «ручника», але насамперед страждає ходова частина.
Корозія. Сіль, якою комунальники обробляють дороги, допомагає іржі «вбивати» кузов, електрообладнання та розташовані знизу деталі.
Волога. Мокрий сніг і вода, що потрапили в салон, псують оббивку інтер’єру й атмосферу в ньому. Окрема тема — сліди, залишені громіздким зимовим взуттям на пластику й оббивних матеріалах машин зі світлим салоном.
ЯК ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМИ
Привести машину до ладу після зими можна своїми силами, а можна довіритися майстрам. У будь-якому випадку, власнику корисно буде знати деякі подробиці.

Мийка за розширеною програмою. Струменем високого тиску потрібно змити сіль не лише з лакофарбового покриття, але і з днища, а також найвіддаленіших куточків колісних арок.
Чищення та підсушування салону. Забравши всі килимки, просто залиште машину з відкритими вікнами на сонці, або надійно встановіть у салоні тепловентилятор, хоча такий процес потрібно постійно контролювати.
Огляд проводки, особливо роз’ємів і штекерів на наявність на них і в них вологи. Внутрішні порожнини роз’ємів потрібно очистити від окисів і корозії, просушити і/або обробити препаратом, що витісняє вологу.
Розвал-сходження коліс. Контроль кутів установлення коліс — слушний спосіб переконатися, що в ходовій частині не з’явився серйозний знос або аварійні деформації деталей. В ідеалі провести предметну діагностику ходової частини, шарніри якої сильно «розбиваються» саме взимку.
Відновлення лакофарбового покриття. Мається на увазі ретельна обробка відколів і подряпин антикором та їхнє підфарбовування за допомогою тонкого пензлика, сірника або зубочистки.
Відновлення захисного покриття днища. Всі пошкодження антикорозійних шарів на днищі і в колісних арках потрібно виправити. Якщо оголений після зимових «травм» метал вже почав іржавіти, передусім потрібно зачистити іржу.
ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ
Й якщо вже знайдете час (або гроші) для усунення перерахованих вище суто зимових проблем, варто принагідно проконтролювати і кілька загальних моментів, не чекаючи планового техогляду, особливо, якщо автомобіль вже не молодий.

Стан АКБ. Повну діагностику зробить професійний електрик, але навіть самостійний вимір напруги розімкнутого ланцюга (при одній знятій клемі) може сказати вам багато про що. Справний заряджений акумулятор повинен показувати не нижче 12,6 вольт.
Система охолодження. Потрібно оглянути шланги, патрубки та місця їхніх з’єднань щодо підтікань, тріщин і нових поривів. Радіатори повинні бути чистими, без вм’ятин, слідів корозії й окислення.
Система змащення. Мастило на щупі має бути оливою, а не емульсією світлого кольору. Якісне мастило, яке попрацювало в двигуні, не повинно бути прозорим.
Повітряний фільтр. Перевірте фільтр системи живлення двигуна та фільтр салону. Термін заміни першого повинен бути записаний у вашій сервісній книжці (або на наліпці, бирці під капотом), а другий потрібно проконтролювати візуально, оскільки він може дочасно вийти з ладу через вологу або надмірну забрудненість повітря (що взимку малоймовірно).
На стан двірників, справність механізмів дверей і світлотехніки зимові умови експлуатації також впливають негативно. Якщо вони добре поводяться при використанні — добре, якщо до них є претензії — знайдіть час для детального огляду.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нову Audi A6 розсекретили за 10 днів до прем’єри

Офіційна прем'єра нової Audi A6 запланована на 4 березня, але в Мережі вже з'явився відеоролик,…

23.02.2025

У продажу з’явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми (ФОТО)

У продажу з'явився позашляховий Lamborghini Urus із шинами 33 дюйми. У США готові попрощатися з…

23.02.2025

Volkswagen обрушила ціни на кросовери ID. 4 CROZZ 2025 та ID. 6 CROZZ

Volkswagen влаштувала атракціон нечуваної щедрості на китайському ринку - електричні кросовери ID. 4 CROZZ 2025…

23.02.2025

Водіям загрожують штрафи до 1700 грн і позбавлення прав

В Україні посилюється контроль за дотриманням правил дорожнього руху, а порушників очікують суворіші санкції. Особливу…

23.02.2025

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum

В ОАЕ дебютував 930-сильний Porsche Cayenne із диким тюнінгом Magnum. У Дубаї відбулася презентація глибоко…

23.02.2025

Названі основні правила безпеки на зимових дорогах

Рівень безпеки сучасних автомобілів настільки високий, що можна бути впевненим у безпеці поїздки навіть у…

23.02.2025