Categories: Авто

Що треба зробити з машиною після зими

Share

Зимовий сезон залишає на автомобілі свої суворі сліди. Якщо проігнорувати їх, нічого спершу страшного не трапиться, але чи на довго? Свої поради дає Auto24.

Ремонтувати автомобіль дорого, купувати новий — ще дорожче, а продати старий — справжній головний біль. Тому є сенс піклуватися про збереження тієї машини, що є, отже, потрібно підтримувати її в справному і зовні привабливому стані.

ЧИМ ЗИМА ШКОДИТЬ МАШИНАМ
Механічні пошкодження. «Шрами» від обмерзання, примерзання, жорсткого снігу, зустрічей з крижаними брустверами, бордюрами тощо.
Зношування механізмів. За низьких температур швидше зношуються гумові втулки, а також пари тертя в механізмах — від вкладишів колінвалу до тросу приводу «ручника», але насамперед страждає ходова частина.
Корозія. Сіль, якою комунальники обробляють дороги, допомагає іржі «вбивати» кузов, електрообладнання та розташовані знизу деталі.
Волога. Мокрий сніг і вода, що потрапили в салон, псують оббивку інтер’єру й атмосферу в ньому. Окрема тема — сліди, залишені громіздким зимовим взуттям на пластику й оббивних матеріалах машин зі світлим салоном.
ЯК ВИРІШУВАТИ ПРОБЛЕМИ
Привести машину до ладу після зими можна своїми силами, а можна довіритися майстрам. У будь-якому випадку, власнику корисно буде знати деякі подробиці.

Мийка за розширеною програмою. Струменем високого тиску потрібно змити сіль не лише з лакофарбового покриття, але і з днища, а також найвіддаленіших куточків колісних арок.
Чищення та підсушування салону. Забравши всі килимки, просто залиште машину з відкритими вікнами на сонці, або надійно встановіть у салоні тепловентилятор, хоча такий процес потрібно постійно контролювати.
Огляд проводки, особливо роз’ємів і штекерів на наявність на них і в них вологи. Внутрішні порожнини роз’ємів потрібно очистити від окисів і корозії, просушити і/або обробити препаратом, що витісняє вологу.
Розвал-сходження коліс. Контроль кутів установлення коліс — слушний спосіб переконатися, що в ходовій частині не з’явився серйозний знос або аварійні деформації деталей. В ідеалі провести предметну діагностику ходової частини, шарніри якої сильно «розбиваються» саме взимку.
Відновлення лакофарбового покриття. Мається на увазі ретельна обробка відколів і подряпин антикором та їхнє підфарбовування за допомогою тонкого пензлика, сірника або зубочистки.
Відновлення захисного покриття днища. Всі пошкодження антикорозійних шарів на днищі і в колісних арках потрібно виправити. Якщо оголений після зимових «травм» метал вже почав іржавіти, передусім потрібно зачистити іржу.
ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ
Й якщо вже знайдете час (або гроші) для усунення перерахованих вище суто зимових проблем, варто принагідно проконтролювати і кілька загальних моментів, не чекаючи планового техогляду, особливо, якщо автомобіль вже не молодий.

Стан АКБ. Повну діагностику зробить професійний електрик, але навіть самостійний вимір напруги розімкнутого ланцюга (при одній знятій клемі) може сказати вам багато про що. Справний заряджений акумулятор повинен показувати не нижче 12,6 вольт.
Система охолодження. Потрібно оглянути шланги, патрубки та місця їхніх з’єднань щодо підтікань, тріщин і нових поривів. Радіатори повинні бути чистими, без вм’ятин, слідів корозії й окислення.
Система змащення. Мастило на щупі має бути оливою, а не емульсією світлого кольору. Якісне мастило, яке попрацювало в двигуні, не повинно бути прозорим.
Повітряний фільтр. Перевірте фільтр системи живлення двигуна та фільтр салону. Термін заміни першого повинен бути записаний у вашій сервісній книжці (або на наліпці, бирці під капотом), а другий потрібно проконтролювати візуально, оскільки він може дочасно вийти з ладу через вологу або надмірну забрудненість повітря (що взимку малоймовірно).
На стан двірників, справність механізмів дверей і світлотехніки зимові умови експлуатації також впливають негативно. Якщо вони добре поводяться при використанні — добре, якщо до них є претензії — знайдіть час для детального огляду.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні доповнили перелік причин для позбавлення водійських прав

Не так давно в Верховній Раді з'явився законопроєкт, який має на меті зробити покарання за…

22.11.2024

Чому водіям в тумані слід вимикати дальнє світло та відкривати вікна

Коли потрапляєш у туман, просто нічого не видно. Відчуття таке, ніби ти їдеш у молоці,…

22.11.2024

Водіям пояснили, за яких умов автомобілі стають невидимими для камер

Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…

22.11.2024

Прості способи швидко оцінити якість бензину

Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…

22.11.2024

Наступний BMW M3 отримає універсальну версію

BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…

22.11.2024

Як зберігати шини без дисків, щоб вони служили довше

Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…

22.11.2024