Categories: Авто

Вживана “Таврія”: чи варто брати?

Share

Купівля уживаної “Таврії” в деяких випадках виправдана, але у людини, яка зважилася на такий крок, повинно бути чітке розуміння кількох нюансів. Як мінімум, знадобиться вивчити пристрої автомобіля і розібратися з розташуванням найближчих магазинів запчастин і автосервісів гаражного типу.

“Таврію” або її модифікації з кузовом ліфтбек “Славута” або універсал “Дана” часто купують в якості першого, “навчального” автомобіля або робочої конячки. Також для специфічних завдань деякий час випускалася “Таврія” в кузові пікап – їх іноді використовують в ролі помічників по бізнесу і навіть переобладнують в пересувні кав’ярні.

Спартанський салон рідко зберігається в хорошому стані

Плюси у “Таврії” безсумнівно є. Запчастини для цих машин дешеві і продаються в переважній більшості провінційних автомагазинів та й полагодити її можуть в будь-якому гаражі. До того ж ліквідність у таких машин висока – покористувавшись нею кілька місяців або років її можна відносно вигідно продати, не сильно втративши на цьому.

Тридверні універсали зустрічаються досить рідко, але вони набагато практичніші класичних “тридверок”

Як правило, саме така логіка рухає тими, хто готовий купувати “Таврію” або її модифікацію за відносно чималі гроші. Зараз за машини ранніх років випуску, що знаходяться в далеко не найкращому стані продавці просять від $400 до $1000. Більш свіжі машини у відносно непоганому технічному стані оцінюються продавцями в $1500, а то і в $2500. Зовсім не дешево, особливо на тлі “евроблях”, які різко подешевшали, і цін, що стрімко знижуються, на старі 10-15 літні авто, вироблені в цивілізованих країнах.

Кузов

Збереження кузова – другий за вагомістю (після року випуску) фактор, що впливає на ціну автомобіля. Типові проблеми для “Таврій” – іржавіє низ кришки багажника, бічних дверей, порогів, днища, місць кріплення задньої балки. Втім – слабка антікорізйная стійкість “Таврій” змушувала їх власників обробляти автомобіль відразу після покупки, і якщо ця операція була зроблена якісно і своєчасно, то проблем з корозією може і не бути. У будь-якому випадку перед покупкою автомобіль потрібно обов’язково оглянути знизу. Наявність наскрізної корозії дуже серйозний привід для торгу, або для відмови від покупки.

Прогнивші пороги і днище – вельми поширена проблема для “Таврій”

Двигун

Всі мотори, які встановлювалися на “Таврію”, чотирициліндрові, восьмиклапанні. Обсяги: 1,1; 1,2 і 1,3 л. Вони схожі між собою, але найвдалішими вважають перші два. Головна їх перевага – невибагливість. Вони здатні їздити на не дуже якісному маслі, не перебірливі до палива і навіть обрив ременя ГРМ їм не страшний – клапани до поршнів не дістають.

Недоліків, на жаль, більше. Головні – відносно невеликий моторесурс і низька надійність. До першого серйозного втручання мотори здатні проїхати 100-200 тис. км. Також їм періодично необхідні регулювання. Кожні 30-40 тис. км знадобиться регулювання клапанів. У міру зношування деталей розподільника запалювання потрібна корекція. Також часто трапляються неприємності з карбюратором – зараз не так багато фахівців здатних правильно налаштовувати паливні системи цього типу, так що висока ймовірність, що цим доведеться займатися самостійно. Нерідко виникають проблеми з паливним насосом мембранного типу, який фахівці радять міняти на поршневий.

Відносно простий по конструкції карбюраторний двигун не відрізняється надійністю і довговічністю

Старший двигун об’ємом 1,3 літра вже оснащений системою впорскування (інжекторний). Але, по суті, він мало чим відрізняється від своїх попередників. Його перевага в тому, що він не вимагає корекції запалювання і позбавлений від проблем, пов’язаних з карбюратором. Слабкі місця – часто дає збої клапан холостого ходу і такий же скромний як у попередників моторесурс.

Рідко зустрічаються “Таврії” з мотором виробництва компанії Fiat. Він надійніший, має непоганий моторесурс, але запчастини до нього шукати значно складніше. Так само ставилися на “Таврію” мотори від ВАЗ 2108 – непоганий варіант для покупки, аби стан був гарний.

Трансмісія

Коробки передач на всіх версіях 5-ступінчасті механічні. У них своєрідна схема перемикання – п’ята знаходиться там, де у більшості задня. Сама коробка відносно надійна, проблеми виникають лише з кулісою. Зчеплення також непогано себе зарекомендувало – нормальний ресурс 60-80 тис. км. Слабке місце – трос приводу зчеплення. Багато хто з “тавроводів” возить з собою запасний, і змінюють в разі обриву.

Трос зчеплення має властивість обриватися в самий невідповідний момент

Ходова частина

Підвіска у “Таврії” до наших доріг пристосована. З ямами і вибоїнами справляється хвацько, але довговічною її назвати складно. Капітальні втручання раз в 20-30 тисяч цілком нормальне явище. Конструктивна особливість – трьохточкове кріплення передніх гальмівних дисків. При динамічній їзді з активними торможениями їх веде і з’являється вібрація на кермі. Позбутися цієї недуги практично неможливо. Єдиний вихід – не перевантажувати гальма.

Пристрій передніх дискових гальм досить оригінальний. При розміреному ритмі водіння проблем не виникає, але варто пару раз поспіль активно осадити “Таврію” і деформація гальмівних дисків практично гарантована

Електрика

Нічого складного в електриці “Таврії” немає. Один з найбільш примхливих вузлів – транзисторний комутатор. При його виході з ладу автомобіль просто не заводиться. З ним поводяться так само, як і з тросом зчеплення, возять запасний в багажнику. Також часто виникають проблеми з іншими компонентами системи запалювання. Котушка запалювання, бігунок, кришка траблера, високовольтні дроти … всі ці деталі надійністю не радують. Решта ж проблеми з електрикою “Таврії” пов’язані, головним чином, з якістю виконання роз’ємів, проводки, реле та інших елементів.

Головна проблема системи запалювання (та й інших систем і механізмів) низька якість виготовлення всіх елементів. Знайти якісні аналоги взамін оригінальних деталей не так просто

Загальна картина

Зараз “Таврію” складно назвати доступним автомобілем, оскільки ціни на машини в хорошому стані досить високі. Спірним також є питання доступності обслуговування. Дешеві запчастини та витратні матеріали часто вимагають заміни, так що економія в порівнянні з надійними автомобілями вельми сумнівна. Але до переваг слід віднести її ліквідність і простоту конструкції – практично всі операції по ремонту і технічному обслуговуванню можна робити самостійно.

 

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Hyundai Ioniq 6 у спортивному виконанні показали на нових фото

Кілька днів тому в Мережу вибігла серія шпигунських фотографів та прототипів «зарядженої» версії електромобіля Hyundai…

31.03.2025

ТОП-6 автомобільних брендів, які найчастіше виходять з ладу

Неупереджене ставлення до репутації того чи іншого автомобільного бренду, що ґрунтується на зовнішньому вигляді його…

31.03.2025

У двигунів Honda та Acura з’явилися серйозні проблеми

Федерали з NHTSA (це управління безпеки дорожнього руху в США) розпочали тотальну перевірку після численних…

31.03.2025

Кого з українців зобов’яжуть скласти іспит і змінити водійські права

Деяким українським водіям доведеться повторно складати іспити, навіть якщо вони вже мають водійське посвідчення. Як…

31.03.2025

Власник Toyota RAV4 проїхав 400 000 км без жодних поломок

Toyota випускає одні з найнадійніших автомобілів на ринку. Незважаючи на те, що останнім часом репутація…

31.03.2025

Mazda вперше показала тизер нового кросовера Mazda EZ-60

Mazda представила тизер свого нового електричного кросовера - Mazda EZ-60 2026. Судячи з усього, машина…

31.03.2025