Categories: Авто

Повернення легенди: опубліковані перші зображення майбутнього мікроавтобуса РАФ

На території СНД ще добре пам’ятають мікроавтобуси РАФ. Після розвалу СРСР колись великий латвійський виробник залишився без основного ринку збуту і згодом збанкрутував. Але в найближчому майбутньому знайомий багатьом бренд планують відродити. Опубліковані перші ескізи майбутньої моделі.

Як розповів генеральний директор підприємства Rigas Autobusu Fabrika (RAF) Кирило Шумейко, поки остаточний вигляд нового мікроавтобуса до кінця не визначений. Незалежно один від одного працюють дизайнери і групи інженерів з різних країн.

Дизайном займаються і фахівці зі світовим ім’ям. До них Шумейко відніс доктора мистецтвознавства кафедри промислового дизайну Санкт-Петербурзької державної художньо-промислової академії імені А. Л. Штігліца Світлану Вагаршаковну Мірзоян і кандидата мистецтвознавства Дмитра Азрікана. Їх досвід важко переоцінити. Азрікан ще в 70-80-ті роки минулого століття був особою радянського промислового дизайну, а після емігрував в США.

Історія Світлани Мірзоян і зовсім тісно пов’язана з оригінальним «Рафіком»: вона прийшла на Ризьку автобусну фабрику ще в 1959 році і розробила вигляд легендарного десятимісного мікроавтобуса RAF-977 «Латвія». До роботи над проектом залучені і молоді фахівці – група студентів СПГХПА ім. А. Л. Штігліца.

Передбачається, що перспективна модель стане новим прочитанням ідей, закладених в RAF-977. При цьому технічно між ними буде мало спільного. Розроблюваний мікроавтобус виявиться повністю електричним. Салон буде мати 15 стаціонарних сидячих місць, три відкидних і до 18 стоячих. Також не обійдеться без спеціального майданчика для людей з обмеженими можливостями та дитячих колясок.

Перед інженерами стоїть завдання розробити два варіанти нового «Рафіка»: з можливістю підключення до тролейбусної контактної мережі для підзарядки в русі і з допоміжним генератором. Про позамежні показниках мова поки не йде: автомобіль повинен отримати трифазний асинхронний двигун потужністю 48 кВт, запас автономного ходу оцінюється в 150-180 кілометрів.

Кирило Шумейко очікує появу прототипу або експериментального зразка вже в 2020 році. У той же час глава RAF поки не будує грандіозних планів щодо відродження великого заводу: спочатку потрібно оцінити потенційний попит на ринку.

Раніше повідомлялося, що для створення електричного мікроавтобуса залучать європейського партнера з досвідом створення платформ для електромобілів.

Інформація про відродження марки RAF з’явилася в жовтні 2018 року. Оригінальний завод РАФ почав працювати в 1949 році. Однією з його найвідоміших моделей був мікроавтобус РАФ-2203 «Латвія». Протягом багатьох років він експлуатувався в СРСР в якості карети швидкої допомоги. Виробництво РАФ-2203 здійснювалося з 1976 по 1997 роки.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi E5 Sportback отримав агресивний дизайн та широкі арки

Audi E5 Sportback 2026 показує, що електромобілі можуть бути не лише технологічними, а й виразними.…

12.11.2025

Топ-5 речей, які врятують вас узимку на дорозі

Холод завжди приходить раптово, і якщо не підготуватися заздалегідь, авто може підвести у найневідповідніший момент.…

12.11.2025

Toyota RAV4 втратила лідерство у рейтингу надійності: хто виявився кращим

Найкращий у світі кросовер — Toyota RAV4 — уже багато років зберігає статус глобального бестселера.…

12.11.2025

Renault виключив появу бензинових та гібридних версій R5, R4 та Twingo

Renault остаточно відмовився від випуску бензинових і гібридних версій моделей R5, R4 і Twingo, залишивши…

12.11.2025

Експерти розповіли, як розмір дисків і профіль шин впливають на авто

Під час вибору шин водії часто зважають на ширину протектора, висоту профілю та діаметр колеса.…

12.11.2025

В Україні посилюють покарання за їзду узимку на літніх шинах

З настанням холодів українським водіям варто подбати про сезонну зміну шин - літню гуму потрібно…

12.11.2025