Не так давно майбутнє дизельних двигунів здавалося райдужним і оптимістичним. Але скандал з німецьким автогігантом Volkswagen кардинально змінив ситуацію. Дані про шкідливі викиди виявилися сильно заниженими, і з перспективних дизелі потрапили в категорію неекологічних.Слідом за розглядами, поверненнями і іншої галасом пішли всілякі заборони і санкції. Але це “у них”, в Європі.
Нас же ці обмеження поки жодним чином не торкнулися. Більш того, дизельні мотори зараз дійсно знаходяться на піку своєї форми, і за поєднанням “потужність-крутний момент-динаміка-витрата” дадуть фору багатьом. Але і просять за такі модифікації більше, ніж за бензинові. У цій статті ми вирішили підібрати найдоступніші моделі з дизельними моторами на ринку України.
Найдоступніші дизельні авто 2019
Відразу давайте визначимося з питанням “доступності”. Звичайно ж, для кожного це поняття дуже індивідуально. Хтось кілька років збирати на стару іномарку не першої свіжості, а хтось легко купує собі другий повнорозмірний кросовер в сім’ю. Тому ми будемо відштовхуватися від класифікації, по якій бюджетним сегментом вважаються ті моделі, які стоять до 20 тисяч Євро (або приблизно до 23 тисяч доларів). Відзначимо важливий момент: бюджетний сегмент з урахуванням класу автомобіля.Адже для С-класу або для тих же кросоверів це дійсно невеликий ліміт.
Власне, на класи ми і розіб’ємо нашу добірку, яка налічує на сьогоднішній день більше 50 моделей. Детально про всіх розписувати не будемо, але все ж постараємося не оминути нікого увагою. І почнемо з кросоверів, як найпопулярніших і модних на сьогоднішній день. Ранжувати моделі будемо в порядку зростання ціни, а саму ціну вказувати в доларах США – так зручніше і зрозуміліше.
Найдоступніші дизельні кросовери
Відкриває список бестселер 2018 року кросовер Renault Duster. Модель з’явилася в Україні на початку року і дуже швидко змогла завоювати успіх.Або точніше продовжити його, адже і попередня генерація користувалася хорошим попитом. Одна зі складових такої популярності – ціна, адже Duster є на сьогодні одним з найдоступніших кросоверів на ринку, а якщо брати дизельну модифікацію – то самим самим. За ціну приблизно в 18 тисяч $ пропонується добре зарекомендував себе 1.5 dCi (110 к.с.) в парі з “механікою” і в базовій комплектації Life. Заявлений витрата в місті складає 4.8 л. на “сотню”. Відзначимо, що зі зміною покоління Дастер помітно змінився зовні і особливо внутрішньо – в кращу сторону.
Слідом за ним з невеликим відривом йде Citroen C4 Cactus , стартова ціна на який складає близько 18.900 $. Цікаво, що у нас модель пропонується виключно з дизелем 1.6 BlueHDi (100 к.с.) і роботизованою “механікою”. Зате відразу в хорошій комплектацією Feel, і це на сьогодні найдоступніший кросовер з “автоматом”. Правда, після поновлення модель стала значно ближчою до легкових хетчбеків, ніж до “кросів”.
Практично за ті ж гроші доступний дизельний Citroen C3 Aircross, за який просять приблизно 19 тисяч $. За цю суму пропонується 1.6 HDi (92 к.с.), що комплектується тільки “механікою”, і тільки в комплектації Feel. Обіцяно, що автомобіль буде задовольнятися лише 4 літрами солярки в міському циклі.
Четвертим французьким кросовером в умовній категорії “до 20 тисяч $” з дизельним мотором став рестайлінговий Renault Captur . Той же знайомий мотор 1.5 але вже на 90 к.с. (взагалі, його модифікацій існує маса) і 6-ступінчаста преселективна коробка передач. Комплектація, правда, середня, Zen. Витрата обіцяно трохи більше 4 літрів на “сотню” в місті, що для версії з “автоматом” відмінна цифра.
Якщо ж додати близько 900 $ (до 20.900 $), то можна замахнутися на дорестайлінговий KIA Sportage c дизелем 1.7 CRDi (115 к.с.). А це вже модель на клас вище. Так, на “механіці” і в комплектації Comfort, але все ж побільше да солідніше. Для порівняння, рестайлінговий Sportage пропонується вже з дизелем 1.6 (також 115 к.с., але менше витрата в місті – 5.4 проти 5.7). У такий самий комплектації оновлена версія кросовера потягне на дві тисячі доларів дорожче.
Цікавий варіант пропонує Nissan. За 21 тисячу $ можна купити Qashqai c дизельним 1.6 dCi (130 к.с.) в найпростішій комплектації Visia, але зате з автоматом-варіатором. Витрата при цьому повинен бути цілком помірним – 5.3 літра в місті.
Важливе уточнення – всі описані вище модифікації передньопривідні. Для деяких моделей 4х4 не пропонується в принципі, для деяких обійдеться трохи дорожче. Наприклад, той же Renault Duster з повним приводом коштує нині близько 20 тисяч $. Таким чином, доплата за “всі провідні” у Renault становить приблизно 2 тисячі. А повнопривідна версія Qashqai потягне майже на 25 тисяч, але і комплектація буде багатшим.
Підвищити клас пропонує і Ford Kuga. Її дизельна модифікація (найдоступніша серед інших версій Куги) оснащується двигуном 1.5 Duratorq TDCi (120 к.с.) і “механікою”. Просять за неї 22.600 $ в комплектації Trend.
Потрапили в нашу цінову категорію і два пікапи! Перший це Great Wall Wingle 5 c 2-літровим дизелем (143 к.с.), повним приводом і в комплектації Luxury. Його вартість 21.500 у.о. Другий пікап – це FIAT FullBack, він же Mitsubishi L200. 2.4 дизель, 150 к.с., повний привід і “механіка” на додачу.Причому пропонується за ціною близько 23 тисяч $ – дуже гуманно!Особливо враховуючи, що його тезка варто зараз помітно дорожче, хоча в технічному плані автомобілі ідентичні.
Замикає добірку кросоверів верхній ціновий діапазон. У ньому SsangYong XLV і Renault Kadjar c ціною трохи більше 23 тисяч $. І якщо Каджар добре відомий на нашому ринку, то XLV (подовжений аналог Tivoli) модель рідкісна. Отже, верхня цінова планка досягнута, всі інші дизельні кросовери коштують вже понад 25.000 $
В клас
Далі давайте поглянемо, що пропонується зараз в компактному класі. І тут знову на передових позиціях французькі виробники. Відкриває список рестайлінговий седан Renault Logan c вже згаданим раніше силовим агрегатом 1.5 dCi (90 к.с.) і механічною КПП. При стартовій ціні моделі приблизно в 11 тисяч $, її найдоступніша дизельна модифікація обійдеться в 12.900 $. Витрата дизеля повинен бути дуже помірним – 4.4 літра в місті.
Трохи дорожче обійдеться кузов хетчбек, тобішь Renault Sandero. Двигун, коробка, передач (та й по суті вся начинка) ті ж, відмінність лише в самому кузові – тут вже кому що більше до душі.
Слідом в нашому рейтингу розташувалися французькі седани-близнюки Peugeot 301 і Citroen C-Elysee. Обидві моделі на ринку з 2012 року, а в 2017 з’явилися їх рестайлінгового версії. Втім, оновлення не торкнулося силових агрегатів, і в якості дизельного варіанту як і раніше пропонується 1.6 HDi потужністю 92 к.с. в парі з “механікою”. Доступні два рівні оснащення, середній і максимальний. А вилка цін на сьогодні (з урахуванням діючої знижки на авто 2018 р.в.) становить від 14.500 до 16.000 $. Додам, що відмінність між “подвійним шевроном” і “левом” полягає лише в стилістичному оформленні передньої частини автомобіля. Також буде цікаво відзначити, що всі три французьких бюджетних седана стартують з приблизно однаковою ціни в 11.500 $
Ще один найближчий конкурент цих седанів, але вже з італійськими коренями – FIAT Tipo – при такій стартовою ціною на модель в цілому, з з дизельним двигуном 1.3 (95 к.с.) і “механікою” доступний за 14 тисяч $. Є і кузов універсал, але він відчутно дорожче – за нього просять все 19 тисяч $.
Якщо є бажання придбати кросовер або щось близьке до нього, але бюджет поки не дозволяє, то непоганим пропозицією може стати Renault Sandero Stepway. Крім збільшеного до 180 мм дорожнього просвіту, тут легкий кросовер-стайлінг і інша КПП – на шість ступенів. А ось дизель все той же: 1.5 dCi на 90 к.с. За паливної економії це один з рекордсменів в класі – заявлено всього 4.4 літра в місті.
Є у Renault і пропозиції для тих, кому внутрішній простір важливіше інших якостей в автомобілі. Мова і йде про універсал Renault Logan MCV за 14.500 $ В якості двигуна виступає все той же 1.5-літровий дизель, а коробки передач – механічні. Дивно, що крос-версія Renault Logan MCV Stepway доступна зараз тільки з бензиновим мотором, причому об’ємом всього 0.9 літра. Ще один фургон-універсал, Renault Lodgy оцінений трохи дорожче, майже в 17 тисяч доларів США.
Підріс з культового малюка FIAT 500L доступний в як в звичайному виконанні (від 17.000 $), так і в кроссовом – за 19.000 $ Силовий агрегат в обох випадках один – 1.3 Multijet на 85 к.с. Примітна ця модель тим, що єдина з усіх вище перерахованих пропонує автоматичну коробку передач. І нехай це звичайний “робот”, але педалі у вас все ж буде дві! Звичайна версія моделі з АКП обійдеться в 17.700 $, крос-виконання – в 19.000 $
З-клас
Кількість представників з дизельними моторами в даному класі очікувано менше, але все ж вони є! Пояснюється це цілком логічно – сам сегмент “дорожче”, та й дизельні мотори традиційно коштують більше, ніж бензинові. Відкриває список корейський KIA ceed (уточнимо, модель виробляється на заводі компанії в Словаччині), але попереднього покоління.Хетчбек в комплектації Business варто 18.500 $ – c дизелем 1.6 CRDI потужністю 136 к.с. і шестиступінчастою “механікою”. Універсал обійдеться приблизно на дві тисячі дорожче, але там запропонований “автомат” – 7-ступінчаста преселективна коробка. Зазначу, що нове покоління CEED на нашому ринку поки що з дизельними моторами не пропонується, хоча за рівнем цін також могло потрапити в даний огляд.
А ось слідом за представником з Кореї йде якраз французький гравець! Це седан Renault Megane, який продається у нас з 2017 року. Він замінив собою Fluence і, як зовні, так і по оснащенню зробив помітний крок вперед.Як така модель пропонується у нас від 16.900 $, але початкова ціна на дизельну модифікацію з мотором 1.5 (110 к.с.) і “механікою” становить 18.600 $ Замість МКП можна вибрати і “автомат” (в даному випадку це 6-EDC, преселективна коробка з двома зчепленнями), але тоді ціна підросте майже до 21 тисячі доларів. До слова, хетчбек на нашому ринку на даний момент не представлений.
А ось Peugeot 308 продовжує боротися за свого покупця, хоча продажі його малі. За ціну близько 19 тисяч $ він пропонує дизель 1.6 (92 к.с.), механічну КПП і базовий рівень оснащення. Додавши ще близько тисячі можна замахнутися на середню комплектацію. Є також кузов універсал, він буде коштувати від 20 тисяч з таким же набором опцій і технічної складової.
У його прямого конкурента – Ford Focus – справи йдуть набагато успішніше!Хоча заслуга в цьому не дизельної версії, а низької стартової ціни (близько 16.900 $) За дизель ж доведеться викласти близько 22 тисяч, і це єдина комплектація Business з мотором 1.5 (120 к.с.) і “механікою” на 6 ступенів.
Ну і завершимо огляд бестселером даного класу – Skoda Octavia A7. Її дизельна версія буквально впритул потрапляє під нашу цінову планку з прайсом близько 24.800 $ В її активі потужний 2-літровий двигун (150 к.с.) і середня комплектація Ambition. Успіх моделі, яка давно зарекомендувала себе на ринку, як хороше поєднання ціни, якості, споживчих характеристик і ліквідності на вторинному ринку не зміг зіпсувати навіть недавній рестайлінг, в ході якого вона отримала спірну головну оптику.
Підведемо підсумки
Як бачите, на ринку недорогих дизельних автомобілів є з чого вибрати.Найбільша пропозиція у французьких виробників, які є практично у всіх потрапили в бюджетний ліміт класах. Помітна й інша тенденція – дизель з автоматичною коробкою передач поєднання рідкісне, і зовсім за мінімальний бюджет його не залучити. Хоча саме в такому випадку поєднання зручності і практичності буде найбільш високим. Більший витрата “автомата” буде легко компенсований економічністю дизеля. А от чи варто спочатку переплачувати в ціні з розрахунком на майбутню економію на паливі – питання риторичне. І дуже залежить від того, скільки ви будете проїжджати за рік і як довго експлуатувати автомобіль. Але це якщо говорити про економію, а не ціні. Тому стартова ціна гібридів в Україні починається з 23 тисяч доларів США.
Також в даному огляді ми не торкнулися теми вантажних і пасажирських фургонів. Їх пропозиція на ринку також не маленьке, тому ми розповімо про них в окремій статті.