Categories: Авто

5 раритетних рaдянcьких автомобілів, які сьогодні дуже важко придбати

Наразі найважче знайти модифікації автомобілів, які в СРСР випускали для спецслужб або на експорт. Після списання, автомобілі для спецслужб продавали працівникам цих структур, а далі вже йшли по руках. Експортні машини також поверталися на територію СРСР. Зараз є багато оголошень про продаж реекспортних авто, але gazeta.ua склала ТОП-5 дефіцитних автомобілів СРСР, які нині вкрай важко купити.

ВАЗ-21019. Цю модель створили для спецслужб. Двигун об’ємом всього 1,3 літра розвивав потужність у 120 кінських сил. Цього досягли завдяки роторному мотору. В нього досить малий ресурс, але для спецслужб СРСР це було неважливо. Ззовні авто нічим не відрізнялося від звичайної копійки, тому 21019 ідеально підходило для конспірації. Також роторну “копійку” використовували у ДАІ. Максимальна швидкість – 180 км/год.

ГАЗ-24-24. Це ще одна “доганялка” для спецслужб. “Волга” також ззовні схожа на базовий ГАЗ-24. На спецверсію ГАЗ встановлювали гідропідсилювач рульового управління, іншу коробку передач з триступінчатою автоматичною трансмісією та силовою установкою, подібною до ГАЗ-13 “Чайка” — алюмінієвим верхньоклапанним V-подібним 8-циліндровим двигуном ЗМЗ-2424 з робочим об’ємом 5530 см3, потужністю 195 к. с. Автомобіль, як і набагато легша “копійка”, розганявся до 180 км/год.

Volga M24D Break. Варіант “Волг”, яку виготовляли в Бельгії. Scaldia-Volga S. A. — спільна радянсько-бельгійська компанія, створена для реалізації, обслуговування та дрібносерійної збірки радянських легкових автомобілів в країнах Бенілюксу. Компанія налагодила випуск автомобілів ГАЗ із дизельними двигунами. Зараз важко Scaldia придбати оригінальну із дизельним двигуном.

ГАЗ-14 “Чайка” — радянський представницький легковий автомобіль великого класу ручної збірки. Їх виготовляли з 1977 по 1988 рік. Всього на заводі випустили близько 1,1 тис автомобілів цієї моделі. “Чотирнадцяту” набагато важче знайти, ніж ГАЗ 13 “Чайка”. Є люди, які умудряються знайти двигуни від ГАЗ 13, щоб поставити їх на “Волгу” та зробити “доганялку”.

ГАЗ 21 “Волга” першого випуску. На “Волзі” першої серії відразу впадає в очі п’ятикутна зірка і три горизонтальні хромовані бруси. Модель з цією раритетною решіткою радіатора випускали лише два роки – з 1956 по 1958 рік. На цю модель встановлювали навіть АКПП, але через складне становище в країні не було кваліфікованого сервісу для такої інновації, тому завод випустив лише 700 авто з “автоматом”.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025