Categories: Авто

5 раритетних рaдянcьких автомобілів, які сьогодні дуже важко придбати

Наразі найважче знайти модифікації автомобілів, які в СРСР випускали для спецслужб або на експорт. Після списання, автомобілі для спецслужб продавали працівникам цих структур, а далі вже йшли по руках. Експортні машини також поверталися на територію СРСР. Зараз є багато оголошень про продаж реекспортних авто, але gazeta.ua склала ТОП-5 дефіцитних автомобілів СРСР, які нині вкрай важко купити.

ВАЗ-21019. Цю модель створили для спецслужб. Двигун об’ємом всього 1,3 літра розвивав потужність у 120 кінських сил. Цього досягли завдяки роторному мотору. В нього досить малий ресурс, але для спецслужб СРСР це було неважливо. Ззовні авто нічим не відрізнялося від звичайної копійки, тому 21019 ідеально підходило для конспірації. Також роторну “копійку” використовували у ДАІ. Максимальна швидкість – 180 км/год.

ГАЗ-24-24. Це ще одна “доганялка” для спецслужб. “Волга” також ззовні схожа на базовий ГАЗ-24. На спецверсію ГАЗ встановлювали гідропідсилювач рульового управління, іншу коробку передач з триступінчатою автоматичною трансмісією та силовою установкою, подібною до ГАЗ-13 “Чайка” — алюмінієвим верхньоклапанним V-подібним 8-циліндровим двигуном ЗМЗ-2424 з робочим об’ємом 5530 см3, потужністю 195 к. с. Автомобіль, як і набагато легша “копійка”, розганявся до 180 км/год.

Volga M24D Break. Варіант “Волг”, яку виготовляли в Бельгії. Scaldia-Volga S. A. — спільна радянсько-бельгійська компанія, створена для реалізації, обслуговування та дрібносерійної збірки радянських легкових автомобілів в країнах Бенілюксу. Компанія налагодила випуск автомобілів ГАЗ із дизельними двигунами. Зараз важко Scaldia придбати оригінальну із дизельним двигуном.

ГАЗ-14 “Чайка” — радянський представницький легковий автомобіль великого класу ручної збірки. Їх виготовляли з 1977 по 1988 рік. Всього на заводі випустили близько 1,1 тис автомобілів цієї моделі. “Чотирнадцяту” набагато важче знайти, ніж ГАЗ 13 “Чайка”. Є люди, які умудряються знайти двигуни від ГАЗ 13, щоб поставити їх на “Волгу” та зробити “доганялку”.

ГАЗ 21 “Волга” першого випуску. На “Волзі” першої серії відразу впадає в очі п’ятикутна зірка і три горизонтальні хромовані бруси. Модель з цією раритетною решіткою радіатора випускали лише два роки – з 1956 по 1958 рік. На цю модель встановлювали навіть АКПП, але через складне становище в країні не було кваліфікованого сервісу для такої інновації, тому завод випустив лише 700 авто з “автоматом”.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В інтернеті з’явилися подробиці про новий Toyota Hilux 2026

Toyota прискорила розробку наступного покоління пікапа Hilux. Незадовго до офіційної прем'єри, яка може відбутися вже…

11.10.2025

Renault обіцяє, що електрокари стануть дешевшими за бензинові вже до 2030 року

Компанія Renault готує нове покоління електромобілів класу C, які повинні стати дешевшими за бензинові аналоги…

11.10.2025

Експерти назвали поширені помилки при купівлі авто з пробігом

Придбання автомобіля з пробігом завжди пов'язане з певними ризиками. Навіть досвідчені водії нерідко роблять помилки,…

11.10.2025

Зношені шини можуть коштувати водієві прав та штрафу

Не всі водії усвідомлюють, що проблеми з документами - не єдина причина, через яку можна…

11.10.2025

Чому бюджетні новинки Tesla насправді не такі вже й дешеві

Щоб знизити собівартість виробництва, інженери Tesla спростили внутрішнє оздоблення автомобілів і прибрали частину функцій, притаманних…

11.10.2025

Експерт розповів про вплив стиль водіння на термін служби автомобіля

Дискусії про те, який стиль водіння є кращим — спокійний чи динамічний із різкими прискореннями…

11.10.2025