Дні стають все коротшими, а ночі все довшими.
При цьому часто йде сніг, сніг з дощем і дорога може бути слизькою. В таких умовах навіть досвідчені водії роблять помилки і потрапляють в смертельні ДТП.
Мабуть, найпоширеніше явище на нічних трасах – це осліплення дальнім світлом. Багато водіїв в цьому випадку широко відкривають очі, напружуються і намагаються своїм поглядом «пробити» сліпуче світло, щоб хоч щось побачити.
Це неправильна тактика. Відкриваючи очі ширше, ви пускаєте в очі ще більше світла і «сліпне» ще сильніше. Правильним буде трохи прискіпливіше, зміститися вправо і перевести погляд на праве узбіччя, визначаючи кордон дороги по розмітці, яка відділяє узбіччя.
Друга часта помилка водіїв – це брудні фари і лобове скло. Особливо в дощ фари швидко сліпнуть, в результаті замість яскравого світла, у вас залишається лише невелике освітлене цятка. Особливо страждають від цього водії машин з галогенними лампами, тому що вони сильніші нагріваються і брудні бризки, які потрапляють на фари, перетворюються в шар сухого бруду дуже швидко.
З лобовим склом те ж саме. Якщо воно у вас в мошки або дрібних подряпинах, то при проїзді зустрічних машин, воно буде сильно бликовать і заважати огляду. Якщо не виходить очистити скло двірниками, треба зупинитися і очистити його серветками вручну.
Третя помилка – це обгін в поворотах. Обганяти на поворотах небезпечно і вдень, але вночі все ускладнюється тим, що за поворотом може бути спуск або поворот із змінною геометрією. Днем б ви це помітили, а вночі – немає. Та й взагалі, вночі потрібно особливо вірно дотримуватися принципу: не впевнений – НЕ обганяй.
Четверта фатальна помилка водіїв – це швидка їзда в сутінках, тобто тоді, коли сонечко вже сіло, але ще не стемніло, і тоді, коли сонечко ще не встало, але вже посвітлішало.
У ці моменти фари майже нічого не висвітлюють, тіні довгі і здається, що можна їхати швидше і вимкнути фари, але насправді крім тієї проблеми, що дорога тільки здається освітленою, а в дійсності видно як і раніше мало, додається ще проблема, яку мало хто бере до уваги – перед світанком організм найбільш ослаблений і найбільше хоче спати.Тобто велика ймовірність закемаріть самому або зловити прикрити на секунду очі водія із зустрічною.
Ну а п’ята помилка полягає в тому, що вночі чоловік неправильно оцінює швидкість і відстань до автомобілів. Через світла фар здається, що машина далеко, але в дійсності вона близько. Така ілюзія страшна як при обгонах, так і при наближенні до фури. При цьому водієві може не вдасться вчасно зупинитися через вогкість і слизькості дороги.Результат – машина під’їжджає під фуру. При таких аваріях подушки безпеки не рятують.
А ще одна порада, який хочеться дати всім, хто їздить вночі – виспіться. Це дуже важливо. Якщо немає можливості виспатися перед нічною поїздкою, краще її взагалі скасувати.
Пам’ятайте про те, що окомір в темряві працює не так, як днем, а ще про те, що зустрічні машини часто їздять з однією фарою, а попутні з сильно тонованими задніми ліхтарями.
В Україні не всі водії зобов'язані мати посвідчення. Закон робить винятки для власників малопотужного електротранспорту,…
Багато водіїв ставляться до своїх автомобілів дуже зневажливо, а потім дивуються, чому вони ламаються. Проблема…
Експерт із понад десятьма роками досвіду роботи на СТО пояснює, що успішний продаж авто починається…
Сучасні автомобілі рясніють "гаджетами" та електронними помічниками, які часто виглядають яскраво у буклетах, але в…
Сучасні автомобілі часто сприймаються водіями як надійні й невибагливі, здатні витримати будь-який стиль керування. Проте…
У 2025 році на ринку автомобілів чітко видно дві категорії: одні моделі розкуповують миттєво, інші…
Leave a Comment