Авто

Зимовий марафон для електромобілів: хто вижив при -25 °C

Найбільше зимове випробування електромобілів у Китаї показало, як різні моделі поводяться при температурах значно нижче нуля. У тесті одночасно брали участь 67 автомобілів, що дозволило внести цей рекорд до Книги Гіннесса. Випробування проходили у Внутрішній Монголії при температурах від -10 °C до -25 °C, і машини рухалися до повного розряду батареї з увімкненим обігрівом салону по реальним дорогам та бездоріжжю. Судді оцінювали сім критичних параметрів: запас ходу, енергоспоживання, ефективність швидкої зарядки, обігрів салону, роботу автоматичного екстреного гальмування, прискорення та прохідність бездоріжжям.

В програмі тесту були представлені різні електромобілі, від компактних хетчбеків і седанів середнього класу до повнорозмірних позашляховиків, щоб охопити всі основні цінові категорії та сценарії використання. За запасом ходу у мороз найкращим виявився Xpeng P7, який забезпечив 53,9% заявленого запасу ходу за циклом CLTC. На другому місці опинився BYD Yangwang U7 із показником 51,8 %, а третє місце зайняв Zeekr 001 з результатом 49,6 %. Tesla Model 3 посіла четверте місце (48 %), тоді як Model Y опинилася лише на 31-й позиції з 35,2 % залишкового заряду. Найнижчий результат показав Li Auto i8 – 34,8 %. Всі інші автомобілі тесту були підключеними гібридами.

Окрім запасу ходу, оцінювалася ефективність використання енергії при екстремально низьких температурах. Лідерами стали більш легкі та компактні моделі. Найекономічнішим виявився BYD Seagull із витратою 23,5 кВт·год на 100 км, трохи випередивши Geely Xingyuan, а третє місце посів BYD Seal 06. Tesla Model 3 була п’ятою з показником 24,9 кВт·год на 100 км. Серед великих позашляховиків Xiaomi YU7 зайняв 20-те місце (33,7 кВт·год на 100 км), а Tesla Model Y відставала всього на 1,2 кВт·год, підкреслюючи різницю в ефективності між компактними та важкими моделями в мороз.

Ще однією важливою категорією стала швидкість заряджання при низьких температурах. Найшвидше від 30 % до 80 % зарядився Avatr 06 – всього за 15 хвилин, за ним ідуть Nevo 06 та Fulwin A9L. Позашляховик Xiaomi YU7 показав 39-й результат (31 хвилина), а Tesla Model Y опинилася на 44-му місці з 35 хвилинами, що демонструє, наскільки холод впливає на швидкість зарядки різних платформ і архітектур електромобілів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як безпечно заводити авто у сильний мороз: поради експертів

У сильні морози навіть добре обслуговувані автомобілі можуть відмовитися заводитися, і в таких випадках важливо…

28.12.2025

Volkswagen представить Passat ePro PHEV у 2026 році

Volkswagen підтвердив, що новий Passat ePro PHEV надійде у продаж у 2026 році. Прем'єра моделі…

28.12.2025

Електронний ручник в дії: як безпечно зупинити авто при відмові гальм

Електронне гальмо стоянки вже давно замінило класичний механічний "ручник" і сьогодні зустрічається навіть у бюджетних…

28.12.2025

Audi повертається до компактних спорткарів із повністю електричною моделлю

Наступник Audi TT поступово стає реальністю. Після зупинки виробництва відомого купе фанати довго чекали новин…

28.12.2025

В Україні майже три тисячі загиблих у ДТП: основна причина

З початку року в Україні внаслідок дорожньо-транспортних пригод загинули майже три тисячі людей, а основною…

27.12.2025

Hyundai готує п’яте покоління Tucson: яким буде новий кросовер

Hyundai завершує розробку нового покоління кросовера Tucson, який готується до переходу у п'яту генерацію. Хоча…

27.12.2025