Експерт відзначив, що перевищення допустимих оборотів двигуна негативно впливає на його ресурс. Тривала робота поблизу максимальних обертів особливо небезпечна, оскільки різко зростає навантаження на компоненти циліндропоршневої групи, газорозподільний механізм і систему мастила. Надмірно висока частота обертання викликає перегрів, погіршує властивості олії та призводить до інтенсивного зношування циліндрів, поршневих кілець і підшипників.
Тривале використання двигуна на дуже високих обертах, зазвичай від 4500 об/хв до спрацювання обмежувача, значно підвищує ризик капітального ремонту, особливо для бензинових моторів. Водночас короткочасна робота на високих обертах може бути корисною для очищення свічок і камер згоряння від вуглецевих відкладень.
Також слід пам’ятати, що робота на низьких обертах під навантаженням через несвоєчасне перемикання передач прискорює зношування. У таких режимах тиск олії знижується, що погіршує захист деталей двигуна. Низькі оберти під навантаженням також сприяють детонації, підвищеній вібрації і ризику пошкодження шатунно-поршневої групи.
Оптимальним вважається середній діапазон оборотів, зазвичай від 2000 до 4000 об/хв, де двигун працює ефективно та економно, з достатньою динамікою, а параметри мастила залишаються у нормі, підсумував експерт.




