Авто

Чому тривалий простій шкодить автомобілю та як цього уникнути

Тривалий простій шкодить автомобілю і скорочує його ресурс. Багато водіїв думають, що залишаючи машину в гаражі або на стоянці, вони її бережуть, але насправді це небезпечно.

Найперше страждає акумулятор. Навіть при вимкненому запаленні автомобіль споживає енергію для роботи бортових систем. Через 3-4 тижні напруга може впасти нижче 12,4 В, а пластини починають сульфатуватися – акумулятор руйнується і стає непридатним.

Двигун також страждає. Масло не циркулює, а конденсат у картері змішується з продуктами згоряння, утворюючи кислотну суміш, яка руйнує ущільнювачі та прокладки. Щоб уникнути проблем, експерти радять хоча б раз на два тижні проїжджати 30 км, щоб прогріти мотор до 90 °C.

Гальмівна система і підвіска теж уражаються простоєм. На дисках швидко з’являється іржа, а гумові елементи висихають і тріскаються, що погіршує керованість та прискорює знос вузлів.

Сучасна електроніка при тривалому простої може втратити налаштування. Загоряються індикатори ABS, ESP, мультимедіа працює некоректно.

Щоб уникнути проблем, виїжджайте на 30 км кожні 10-14 днів або хоча б підключайте акумулятор до зарядного пристрою раз на три тижні. Ідеально зберігати авто в сухому гаражі при температурі не нижче +5 °C.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Названо найнадійніші автобренди у 2025 році

У щорічному рейтингу надійності автомобілів від журналу Consumer Reports відбулися зміни серед лідерів. Subaru, яка…

22.12.2025

Дослідження показало: цифрові меню в авто відволікають водіїв і збільшують аварійність

Дослідження Вашингтонського університету та Інституту Toyota показало, що великі сенсорні екрани в салоні авто можуть…

22.12.2025

Toyota готує новий Yaris у гібридному та електричному варіантах

Toyota Yaris, яка давно асоціюється із сегментом сітікарів, готується до нового покоління, запуск якого очікується…

22.12.2025

Механік пояснив, чому завжди слід ставити авто на ручне гальмо

Багато водіїв вважають, що на рівній площині можна обійтися без ручника, обмежившись режимом Park у…

22.12.2025

Автовиробники розділилися через рішення ЄС не забороняти ДВЗ

Оновлений план Єврокомісії щодо скорочення автомобільних викидів до 2035 року загалом отримав позитивну реакцію ринку,…

22.12.2025

Чому повний привід не гарантує безпеки взимку

Повний привід давно сприймається багатьма водіями як синонім безпеки взимку. Значок 4x4 на кузові створює…

22.12.2025