Авто

Названо 5 бензинових двигунів, відомих своєю надійністю

Автомобільна індустрія постійно розвивається, переходячи від класичних бензинових моторів до турбін, гібридів і електрокарів. Та попри ці зміни, залишаються двигуни, які витримали випробування часом і довели: справжня надійність базується не на маркетингу, а на простоті, якості та продуманій інженерії. У 2025 році експерти видань WhatCar і Motor1 назвали п’ять найнадійніших бензинових двигунів в історії – тих, що досі вважаються еталоном довговічності.

Одним із таких є Toyota 1NZ-FE об’ємом 1,5 літра. Цей 16-клапанний двигун встановлювався на моделі Yaris, Corolla, Prius і Auris і прославився своїм ресурсом понад 500 тисяч кілометрів. Його переваги – ланцюговий привід ГРМ замість ременя, економна витрата палива на рівні 5-6 л/100 км і стійкість до палива невисокої якості. Простота конструкції зробила цей мотор справжнім символом надійності та довговічності.

Не менш відомим є Honda K24A/K24Z об’ємом 2,4 літра. Ці агрегати встановлювалися на Accord, CR-V, Element, Odyssey та Acura, і заслужили репутацію “невбиваних японців”. Вони мають ресурс понад 600 тисяч кілометрів, оснащені системою i-VTEC, що оптимізує фази газорозподілу, забезпечують відмінну тягу на низьких обертах і залишаються стабільними навіть після десятиліть експлуатації.

Справжньою легендою став Toyota 2JZ-GE/2JZ-GTE – 3-літровий двигун, який прославив моделі Supra, Aristo і Crown. Його чавунний блок витримує колосальні навантаження, забезпечує бездоганну збалансованість і вражає запасом міцності. Навіть у стоковій версії 2JZ проходить понад 700 тисяч кілометрів, а за належного догляду може подолати мільйон. Цей мотор став улюбленцем тюнерів у всьому світі, адже витримує до 1000 кінських сил без шкоди для блоку.

Ще один приклад інженерної надійності – Mazda L-серії (L8, LF, L3) з об’ємом від 1,8 до 2,3 літра. Ці атмосферні двигуни, встановлювані на Mazda 3, 6, CX-5 та Ford Fusion, відзначилися тихою роботою, стабільними оборотами й ресурсом до півмільйона кілометрів. Відсутність турбін і простий ланцюговий ГРМ роблять їх зразком довговічності епохи до SkyActiv.

Замикає п’ятірку Nissan QR25DE об’ємом 2,5 літра – справжній “трудяга”, який зустрічається на X-Trail, Altima, Teana, Sentra і Rogue. Він спокійно переносить неякісне паливо, короткі поїздки та легко проходить понад 500 тисяч кілометрів без капітального ремонту. Простота обслуговування і доступні запчастини зробили його одним із найпрактичніших моторів свого часу.

Ці двигуни – приклад того, як класична інженерна школа створює техніку, яка переживає покоління й продовжує надихати навіть у добу електромобілів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Audi зніме з виробництва RS 3 та RS Q3 у 2026 році

Audi готується скоротити спортивну лінійку моделей і відмовитися від кількох культових авто. Під скорочення потраплять…

16.12.2025

Чи шкодить кондиціонер холодному двигуну: пояснення для водіїв

Кондиціонер сьогодні є майже в кожному новому автомобілі - його отримують навіть бюджетні моделі. Водночас…

16.12.2025

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025

Toyota готує нове покоління Harrier: прем’єра у 2027 році

Після виходу нового покоління кросовера Toyota RAV4, модель Harrier, що займає в ієрархії компанії більш…

16.12.2025