Авто

Названо 7 деталей, про заміну яких водії часто забувають

Зазвичай навіть початківці водії знають, які витратні матеріали в автомобілі потрібно міняти обов’язково – наприклад, моторну оливу чи гальмівну рідину. Проте існують менш очевидні процедури, про які часто забувають навіть досвідчені автомобілісти, хоча саме вони є запорукою довговічності транспортного засобу. Автомеханік розповів про важливі нюанси технічного обслуговування, про які не варто забувати.

Більшість власників нових авто не надто замислюються над сервісом – вони просто здають машину на планове ТО до дилера. Але після завершення гарантії постає питання: залишитися у офіційному сервісі, звернутися до стороннього СТО чи виконувати більшість робіт самостійно. Останній варіант здається економнішим, однак не всі водії знають про всі деталі техобслуговування. Часто вони змінюють лише найочевидніші витратники, ігноруючи інші важливі процедури. Наприклад, мало хто перевіряє стан оливи в редукторі. З часом у нього може потрапити бруд або навіть вода, що руйнує внутрішні компоненти. Якщо вчасно не проконтролювати цей момент – можна отримати дорогий ремонт.

Ще одна деталь, про яку часто забувають, – муфта. Більшість водіїв дізнаються про її несправність лише тоді, коли система вже перегрівається або починає давати збої. А між тим, муфта відіграє важливу роль у сучасних кросоверах: вона передає крутний момент від двигуна до трансмісії, знижує вібрації та забезпечує плавність перемикання передач. Наприклад, у Volkswagen рекомендують міняти рідину в системі Haldex раз на три роки. Також власникам повнопривідних авто варто не забувати про регулярне обслуговування карданного вала.

Догляд за карданом – це не лише профілактика поломок, а й питання безпеки. Регулярне змащування та балансування усувають вібрації, шум і зношування, продовжуючи термін служби трансмісії. Особливої уваги потребують хрестовини – ключові елементи вала, які зазнають значних навантажень, особливо під час їзди бездоріжжям. Карданний вал рекомендують змащувати кожні 15 тисяч кілометрів. Крім того, потрібно не забувати про трансмісійну оливу у “роздатці”, адже вона відповідає за змащення, охолодження та захист деталей від зносу. Для прикладу, у моделях Hyundai цю процедуру варто проводити кожні 120 тисяч кілометрів.

Ще один витратник, про який часто не згадують, – високовольтні дроти. Вони передають іскру до свічок запалювання, але мають обмежений ресурс – у середньому близько восьми років, залежно від умов експлуатації. Те саме стосується і свічок запалювання: багато водіїв звертають на них увагу лише тоді, коли на панелі загоряється “Check Engine”. І нарешті, не варто затягувати з заміною паливного фільтра – його потрібно міняти приблизно кожні 30 тисяч кілометрів, інакше двигун може почати працювати нестабільно.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Топ-9 культових автомобілів, які покинуть ринок у 2025 році

Автомобільний світ змінюється неймовірно швидко. За останнє десятиліття те, що здавалося вічним - рев моторів,…

16.11.2025

Експерт розвіяв міфи про втрату всіх переваг електромобіль взимку

Експерт розвінчав кілька міфів про втрату переваг електромобілів у зимовий період. Він пояснив, що сучасні…

16.11.2025

Представлено нове, дев’яте покоління Toyota Hilux

Цього тижня відбулася офіційна прем'єра дев'ятого покоління культового пікапа Toyota Hilux. Попередні покоління цього автомобіля…

16.11.2025

Представлений новий кросовер Volkswagen з незвичайним дизайном

Volkswagen представив новий електричний кросовер Yoz 08, створений у співпраці з китайською компанією JAC спеціально…

16.11.2025

Червоні поворотники в Україні: що каже закон і який штраф передбачено

В Україні питання використання червоних покажчиків поворотів викликає чимало суперечок, особливо серед водіїв, які користуються…

16.11.2025

Новий Nissan Skyline залишиться бензиновим седаном із спортивним характером

У травні цього року Nissan анонсував роботу над наступником Skyline. Нові дані спростовують чутки про…

16.11.2025