Європейська федерація транспорту та довкілля оприлюднила звіт, який ставить під сумнів екологічну ефективність підключних гібридів (PHEV). За даними організації, реальні викиди CO₂ у таких автомобілів майже не відрізняються від машин із ДВЗ, і ця різниця з роками лише зменшується.
Аналіз понад 800 тисяч PHEV, зареєстрованих у 2021-2023 роках, показав, що у моделей 2023 року реальні викиди CO₂ майже в п’ять разів перевищують офіційні показники за стандартом WLTP. Розрив збільшився з 3,5 раза у 2021 році до 4,9 – у 2023-му (на основі даних бортових комп’ютерів). У середньому реальні викиди лише на 19 % нижчі, ніж у авто з традиційними двигунами, тоді як WLTP обіцяв зниження на 75 %.
Причини такого розриву – завищені очікування щодо частки поїздок на електротязі та технічні обмеження, через які двигун внутрішнього згоряння вмикається частіше, ніж передбачено у випробуваннях. Теоретично PHEV мають долати 84 % пробігу в електричному режимі, однак у реальності – лише близько 27 %. Навіть у режимі роботи від батареї допомога ДВЗ призводить до викидів, що у дев’ять разів перевищують офіційні дані.
Додатковими факторами є велика маса автомобілів і низьке співвідношення потужності електромотора до ДВЗ, що збільшує викиди під час підтримання заряду. До цього додається нестача зручної зарядної інфраструктури та повільна зарядка, через що водії рідше підключають авто до мережі й частіше користуються бензином, підвищуючи не лише викиди, а й витрати на паливо.
У звіті федерація закликає переглянути норми викидів CO₂ для легкових автомобілів і попереджає: подовження життя PHEV після 2035 року може зірвати кліматичні цілі ЄС. Автори пропонують зберегти чинні екологічні орієнтири на 2030-2035 роки, не робити винятків для гібридів після 2035-го та активніше стимулювати перехід на повністю електричний транспорт.
У холодну пору року будь-який силовий агрегат потребує прогріву, незалежно від його типу. Насамперед це…
Соплатформенний із Kia Sportage кросовер Hyundai Tucson у нинішньому поколінні дебютував у 2020 році. Через…
Dacia вивела на британський ринок оновлений електромобіль Spring модельного року 2026, який став найдешевшим електрокаром…
Американська компанія Ford оголосила про відкликання понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США через…
ЄС планує різко скоротити кількість дизельних авто, щоб зменшити шкідливі викиди. Пропонується заборонити використання машин…
Гібридна версія компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління викликала справжній ажіотаж у Таїланді. За кілька…
Leave a Comment