Осінній вечір і в голові не відпускає одне питання: чи треба гріти машину взимку і що буде, якщо цього не робити? Перевіряти на власній машині я не став – жалко техніку, та й сусід навряд чи схвалив би такий експеримент. Тому розбираємося на основі сотень форумів, статей і думок експертів. Сучасні авто вже не старий “Жигуль”, але фізику ніхто не відміняв: масло густіє, деталі стискаються, і поки мотор прогріється, він працює майже “всуху”. Якщо одразу газанути – знос деталей зростає, а каталізатор отримує удар по збагаченій суміші: пальне не догорає, з’являються нагар і сажа, і “чек” світиться на панелі.
Тому гріти машину треба, але не так, як раніше – стояти півгодини з кавою без сенсу. Після запуску не рушай, поки оберти не впадуть – приблизно 1-2 хвилини. Якщо на вулиці -20°C і нижче – зачекай трохи довше, 3-5 хвилин, поки стрілка температури хоч трохи зрушить. Далі рушай м’яко, без тапки в підлогу і кікдаунів. Коробка, редуктори та підвіска гріються лише в русі, тому стояти 10-15 хвилин без руху – безглуздо.
Що буде, якщо не гріти зовсім? Пару днів – нічого страшного, а ось через пару років почнуться проблеми: каталізатор коптить, свічки засмічуються, масло втрачає в’язкість, знос зростає. Турбомотори особливо чутливі: різні метали, різні температури – і якщо газанути відразу, турбіна отримує удар. І навпаки, якщо гріти занадто довго, зростає витрата пального, двигун на холостих гріється нерівномірно, каталізатор забивається сажою, і плюс – шкодимо природі.
Моя “формула” прогріву: від 0 до -10°C → 1-2 хвилини, від -10 до -20°C → 3-4 хвилини, нижче -25°C → максимум 5 хвилин. Далі – лише рух під легкою навантаженням. Корисні дрібниці: використовуй масло за в’язкістю, як у мануалі; не став машину носом вниз при автозапуску, щоб конденсат не замерз у вихлопі; після активної поїздки дай мотору хвилину попрацювати, особливо якщо турбо, щоб охолодити турбіну.
Hyundai готується представити оновлену версію свого популярного сімейного кросовера Santa Fe. Цю інформацію підтверджують як…
Довгі роки дизельні автомобілі були символом раціональності та практичності. Їх висока надійність, видатна економічність і…
Багато водіїв вважають, що керування транспортом без посвідчення обов'язково тягне за собою штраф, однак закон…
Крадіжка автомобілів стає все менш вигідним заняттям — особливо коли мова йде про електромобілі. Нові…
Компанія Rivian не планує створювати автомобілі зі збільшеним запасом ходу (EREV), заявив генеральний директор Р.Дж.…
Незважаючи на європейський курс на електромобілі, дизельні автомобілі продовжують залишатися символом надійності та витривалості. Вони…
Leave a Comment