Чи треба гріти машину взимку і як це робити правильно

Осінній вечір і в голові не відпускає одне питання: чи треба гріти машину взимку і що буде, якщо цього не робити? Перевіряти на власній машині я не став – жалко техніку, та й сусід навряд чи схвалив би такий експеримент. Тому розбираємося на основі сотень форумів, статей і думок експертів. Сучасні авто вже не старий “Жигуль”, але фізику ніхто не відміняв: масло густіє, деталі стискаються, і поки мотор прогріється, він працює майже “всуху”. Якщо одразу газанути – знос деталей зростає, а каталізатор отримує удар по збагаченій суміші: пальне не догорає, з’являються нагар і сажа, і “чек” світиться на панелі.

Тому гріти машину треба, але не так, як раніше – стояти півгодини з кавою без сенсу. Після запуску не рушай, поки оберти не впадуть – приблизно 1-2 хвилини. Якщо на вулиці -20°C і нижче – зачекай трохи довше, 3-5 хвилин, поки стрілка температури хоч трохи зрушить. Далі рушай м’яко, без тапки в підлогу і кікдаунів. Коробка, редуктори та підвіска гріються лише в русі, тому стояти 10-15 хвилин без руху – безглуздо.

Реклама

Що буде, якщо не гріти зовсім? Пару днів – нічого страшного, а ось через пару років почнуться проблеми: каталізатор коптить, свічки засмічуються, масло втрачає в’язкість, знос зростає. Турбомотори особливо чутливі: різні метали, різні температури – і якщо газанути відразу, турбіна отримує удар. І навпаки, якщо гріти занадто довго, зростає витрата пального, двигун на холостих гріється нерівномірно, каталізатор забивається сажою, і плюс – шкодимо природі.

Моя “формула” прогріву: від 0 до -10°C → 1-2 хвилини, від -10 до -20°C → 3-4 хвилини, нижче -25°C → максимум 5 хвилин. Далі – лише рух під легкою навантаженням. Корисні дрібниці: використовуй масло за в’язкістю, як у мануалі; не став машину носом вниз при автозапуску, щоб конденсат не замерз у вихлопі; після активної поїздки дай мотору хвилину попрацювати, особливо якщо турбо, щоб охолодити турбіну.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!