Колись кожна велика марка пропонувала хоча б одну доступну модель для новачків. Nissan Versa, Honda Fit, Toyota Yaris, Chevrolet Sonic та Mitsubishi Mirage були такими “робочими конячками” – простими, надійними та недорогими. Сьогодні більшість цих автомобілів відійшли в історію.
Покупці перестали цікавитися малолітражками, віддаючи перевагу кросоверам. Виробникам стало невигідно випускати дешеві авто: низька маржа та зростаючі витрати на безпеку та екологію зробили їх нерентабельними. Наприклад, Versa, яка довго трималася на ринку, поступилася популярному Kicks, а Honda Fit змінила формат і перетворилася на HR-V – дорожчий та “доросліший” кросовер.
Chevrolet Sonic та Mitsubishi Mirage теж не витримали конкуренції. Sonic зник у 2020 році, а Mirage, який залишався останнім авто дешевше $20 000, йде з ринку у 2025 році. Навіть Toyota відмовилася від Yaris, зосередившись на Corolla Cross – компактному SUV, який приносить значно більше прибутку.
Зникнення цих моделей відображає нову реальність: американські та глобальні автопокупці шукають відчуття надійності, висоти та статусу, яке дають кросовери. Прості та дешеві автомобілі вже не сприймаються як раціональний вибір – їх місце зайняли моделі з “високою посадкою” та комфортом, хоч і за ціною, недоступною колишнім власникам “економ-боксів”.