Авто

Названо найчастіші поломки у сучасних електромобілях

Електромобілі мають унікальну архітектуру та набір компонентів, які суттєво відрізняються від традиційних авто з двигуном внутрішнього згоряння. Вони потребують іншого підходу до обслуговування, а власники іноді стикаються з поломками, яких не буває у звичайних автомобілях – це можуть бути проблеми з електромотором, батареєю, програмним забезпеченням тощо.

Високовольтна батарея – “серце” електромобіля

Саме від стану батареї залежить запас ходу, потужність і надійність електрокара. Високовольтна батарея (ВВБ) – один із найдорожчих елементів, тому її поломка може обернутися суттєвими витратами.

Зменшення ємності

Під час експлуатації будь-якого електромобіля ємність батареї поступово зменшується – це природний процес деградації літій-іонних елементів. З часом автомобіль починає долати меншу відстань на одному заряді.

На швидкість деградації впливають кілька факторів:

  • Частота заряджання. Регулярне доведення заряду до 100% або повне розрядження до нуля пришвидшують зношування елементів.
  • Температура. Як надмірна спека, так і сильний холод негативно впливають на батарею.
  • Стиль водіння. Часті різкі прискорення і гальмування також скорочують строк служби акумулятора.

Щоб сповільнити деградацію, фахівці радять заряджати батарею частково (до 80-90%), не залишати авто надовго з повним зарядом і зберігати його в комфортних температурних умовах – від +10°C до +30°C, наприклад, у гаражі чи на критій стоянці.

Проблеми із заряджанням

Несправності під час зарядки можуть виникати як через зовнішні причини (дефект зарядної станції), так і через внутрішні збої в самій батареї або зарядному модулі авто. Найчастіші випадки:

  • Пошкодження зарядного порту. Роз’єм може забруднюватися або зношуватися, через що погіршується контакт.
  • Збої в роботі зарядного пристрою. Перенапруга чи електричні коливання можуть пошкодити його.
  • Програмні помилки. Система може неправильно розпізнавати процес заряджання або видавати хибні повідомлення про помилку.

Щоб уникнути проблем, потрібно регулярно оглядати зарядний порт, встановлювати оновлення ПЗ та користуватися лише сертифікованими зарядними станціями.

Проблеми з охолодженням батареї

Система охолодження ВВБ запобігає перегріву, який пришвидшує зношування елементів. Якщо вона працює неправильно, батарея може втратити ефективність або навіть вийти з ладу. Основні причини:

  • несправність насосів або радіаторів;
  • витік охолоджувальної рідини;
  • програмні збої у системі керування температурою;
  • порушення герметичності або теплоізоляції.

Регулярна перевірка системи охолодження в сервісі допоможе уникнути перегріву, особливо влітку або при інтенсивному використанні авто.

Електродвигун – надійний, але не бездоганний

Хоча електромотор значно простіший за ДВЗ, він також може виходити з ладу.

Зменшення потужності

Якщо авто втрачає динаміку чи повільніше розганяється, причиною може бути:

  • знос підшипників або втулок,
  • пошкодження обмоток через перегрів,
  • збій в інверторі, який перетворює постійний струм на змінний,
  • потрапляння охолоджувальної рідини всередину двигуна через зношені сальники.

Регулярна діагностика допоможе виявити проблему на ранньому етапі. При падінні потужності варто перевірити інвертор і електропривід у фахівців.

Перегрів

Часті різкі прискорення, спека або несправність вентиляторів можуть призвести до перегріву. Це не лише знижує ефективність, а й поступово руйнує електродвигун.

Програмні збої

У сучасних електрокарах роботу всіх систем, зокрема двигуна, контролює програмне забезпечення. Його помилки можуть викликати непередбачувану поведінку авто – від нестабільної потужності до раптового вимкнення двигуна.

Причини можуть бути такі:

  • помилки у блоці керування (ECU);
  • несправні датчики швидкості чи обертів;
  • несумісність оновлень між різними компонентами системи.

Тому варто регулярно оновлювати програмне забезпечення – виробники часто випускають оновлення, що покращують роботу електроприводу та виправляють відомі помилки.

Знос механічних елементів

Хоч електродвигун має мінімум рухомих частин, деякі з них – наприклад, підшипники – з часом зношуються. Ознакою може бути поява сторонніх шумів під час руху. Ігнорування цього призводить до серйозних поломок, аж до блокування ротора.

Тож при появі підозрілих звуків варто негайно звернутися до сервісу.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: Поради

Останні записи

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025

Чому запас ходу електромобіля падає взимку і як цього уникнути

З настанням холодів електромобілі та їхні власники стикаються зі значними випробуваннями. Багато водіїв помічають, що…

24.11.2025