Авто

Власник автосервісу розвіяв поширені міфи про варіатори

Варіаторні коробки передач вже стали звичайним елементом сучасних автомобілів, але навколо них досі існує багато міфів. Експерти розвіяли найпопулярніші міфи з них, щоб водії краще розуміли особливості своєї трансмісії.

Одним із поширених міфів є твердження, що круїз-контроль “закріплює” одну передачу. Насправді CVT продовжує адаптуватися навіть при стабільній швидкості: наприклад, обороти двигуна можуть підвищуватися на підйомі, тоді як класичний автомат просто змінює кут відкриття дросельної заслінки. Ідея, що варіатори позбавлені гідротрансформатора, теж помилкова – більшість моделей оснащені ним для плавного прийому навантаження та комфортного руху у міських умовах.

Не всі CVT працюють на ременях: існують ланцюгові варіанти, наприклад у Subaru та Audi, які вважаються більш надійними. Ще один міф стосується заміни олії – технічна рідина з часом забруднюється металевим пилом і втрачає властивості, тому її потрібно змінювати приблизно кожні 50-60 тисяч кілометрів. Також є варіанти з 2-ступінчастим редуктором, а електроніка імітує 5-6 віртуальних передач для звичного водієві відчуття перемикання.

Існує переконання, що розгін із CVT завжди повільний, але насправді двигун швидко виходить на максимальну потужність при різкому натисканні на педаль газу, а плавна зміна передавальних чисел забезпечує гарне прискорення. Варіатор успішно працює у складних умовах, включно з брудом і снігом – деякі моделі, наприклад Toyota RAV4, навіть оснащені механічною передачею для екстрених ситуацій. При правильному обслуговуванні CVT може пройти понад 200 тисяч кілометрів, а регулярне технічне обслуговування лише продовжує термін служби трансмісії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКПП

Останні записи

Volvo відклала повну відмову від ДВЗ до кінця 2030-х

Volvo скоригувала свої плани щодо повної відмови від двигунів внутрішнього згоряння. Раніше компанія обіцяла перейти…

31.10.2025

Чому майбутнє за електромобілями під питанням: топ-5 непомітних проблем

Ми думали, що електромобілі врятують планету, але що, якщо вони лише приховують нові проблеми? Поки…

31.10.2025

Renault Duster більше не буде колишнім: гібрид, 4×4 та заводське ГБО

Duster більше ніколи не буде колишнім. Легендарний "народний" позашляховик, який довгі роки асоціювався з механічною…

31.10.2025

Чому небезпечно їздити з порожнім баком: наслідки для автомобіля

Багато водіїв, прагнучи заощадити час або гроші, нерідко їздять з майже порожнім баком, не замислюючись…

31.10.2025

Toyota відкликає понад 1,28 млн авто через проблеми з панорамним оглядом

Японський автовиробник Toyota Motor оголосив про відкликання понад 1,28 мільйона автомобілів 42 різних моделей. Причиною…

31.10.2025

Japan Mobility Show 2025: головні прем’єри від Mazda, Toyota, Lexus та інших

У Токіо стартував Japan Mobility Show 2025 - головна автомобільна подія року в Японії. Виставка…

31.10.2025