Авто

Власник автосервісу розвіяв поширені міфи про варіатори

Варіаторні коробки передач вже стали звичайним елементом сучасних автомобілів, але навколо них досі існує багато міфів. Експерти розвіяли найпопулярніші міфи з них, щоб водії краще розуміли особливості своєї трансмісії.

Одним із поширених міфів є твердження, що круїз-контроль “закріплює” одну передачу. Насправді CVT продовжує адаптуватися навіть при стабільній швидкості: наприклад, обороти двигуна можуть підвищуватися на підйомі, тоді як класичний автомат просто змінює кут відкриття дросельної заслінки. Ідея, що варіатори позбавлені гідротрансформатора, теж помилкова – більшість моделей оснащені ним для плавного прийому навантаження та комфортного руху у міських умовах.

Не всі CVT працюють на ременях: існують ланцюгові варіанти, наприклад у Subaru та Audi, які вважаються більш надійними. Ще один міф стосується заміни олії – технічна рідина з часом забруднюється металевим пилом і втрачає властивості, тому її потрібно змінювати приблизно кожні 50-60 тисяч кілометрів. Також є варіанти з 2-ступінчастим редуктором, а електроніка імітує 5-6 віртуальних передач для звичного водієві відчуття перемикання.

Існує переконання, що розгін із CVT завжди повільний, але насправді двигун швидко виходить на максимальну потужність при різкому натисканні на педаль газу, а плавна зміна передавальних чисел забезпечує гарне прискорення. Варіатор успішно працює у складних умовах, включно з брудом і снігом – деякі моделі, наприклад Toyota RAV4, навіть оснащені механічною передачею для екстрених ситуацій. При правильному обслуговуванні CVT може пройти понад 200 тисяч кілометрів, а регулярне технічне обслуговування лише продовжує термін служби трансмісії.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: АКПП

Останні записи

ТОП-5 електрокросоверів, які найчастіше виходять з ладу

Volkswagen ID.4, що випускається з 2021 року, визнано найненадійнішим електричним кросовером 2025 року. Такі результати…

10.12.2025

Volkswagen готує оновлений Polo 2026 із гібридними моторами

Volkswagen готує оновлений Polo 2026 із новими гібридними силовими установками: покупцям запропонують як м'які гібриди,…

10.12.2025

Як правильно запускати авто взимку: поради автоексперта

Зимові морози традиційно створюють водіям додаткові труднощі, особливо під час запуску двигуна. Незалежний автоексперт наголошує:…

10.12.2025

Штраф за паркування на місцях для людей з інвалідністю: що варто знати водіям

Зупинка або стоянка на місцях для осіб з інвалідністю регулюється частиною 6 статті 122 Кодексу…

10.12.2025

BMW готує рестайлінг компактного X1: перші деталі та зображення

Незважаючи на стабільний попит, до кінця 2026 року компактний кросовер BMW X1 очікує рестайлінг. Оновлення…

10.12.2025

Nissan готує електричний Juke з платформою CMF-BEV та новим дизайном

Nissan ніколи не вирізнявся надто сміливими дизайнами кросоверів, однак у його модельному ряду був один…

10.12.2025