Після рішення наболілої проблеми з розмитненням авто на єврономерах, Верховна Рада може серйозно взятися за електромобілі. У парламенті вже зареєстровані проекти законів, які повинні допомогти українцям із часом перейти на електрокари.
Чому це важливо
Шведська компанія EV Volumes підрахувала, що в кінці 2017 року у світі налічувалося трохи більше 3 мільйонів електроавто. При цьому рівень нинішнього технологічного прогресу вже до кінця 2018 року дасть можливість великим компаніям продати ще два мільйони автомобілів.
Згідно з різними прогнозами, вже до 2030 року загальна кількість електрокарів може досягти 100 мільйонів. За інформацією Bloomberg, мова може йти навіть про 35-40% від усього ринку автомобілів.
В Україні, згідно з даними маркетингового агентства IRS Group, за даними на 1 травня 2018 року їздить 7,4 тисячі електроавто. Щомісяця загальна кількість зростає.
При цьому основний стримуючий фактор для таких авто — ціна. Порівняно з аналогами із двигунами внутрішнього згоряння, електроавто можуть коштувати значно більше.
Яка ситуація зараз
У цілому народні депутати внесли ряд змін із метою здешевити електрокари для українців. Так, з 1 січня 2018 року електромобілі не обкладаються ПДВ і акцизом на операції із ввезення транспортних засобів. Завдяки цьому, їхня вартість знизилася на 17%.
Що пропонують у Раді?
Це ще не все. У Верховній Раді вже зареєстровано два законопроекти 8159 і 8160. Обидва були подані групою народних депутатів із парламентської коаліції, тому саме вони мають найбільше шансів потрапити у порядк роботи парламенту.
Головна мета законопроектів — розвивати в Україні сферу виробництва електрокарів.
Так, проектами пропонується тимчасово до 31 грудня 2028 року звільнити від мита комплектуючі, які ввозяться на територію України для виробництва автомобілів. Йдеться тільки про тих, які оснащені електричними двигунами (одним або декількома). Крім того, врахована норма і про тимчасову відміну збору на обов’язкове державне пенсійне страхування фізосіб, які купують право власності на легкові автомобілі, оснащені лише електричними двигунами.
До 31 грудня 2032 року звільняється від оподаткування прибуток підприємства, отриманий від реалізації літію власного видобутку, літій-іонних акумуляторів, зарядних пристроїв для літій-іонних акумуляторів, транспортних засобів, оснащених лише електричними двигунами власного виробництва.
Коли очікувати на зміни
Спрогнозувати реальну ціну електрокарів дуже складно. Адже законопроекти ставлять за мету лише стимулювати виробництво — залучити інвесторів, тому визначити реальну вигоду буде складно.
“Законопроекти стосуються можливого виробництва електромобілів в Україні. Поки його немає, тому складно сказати, на скільки це буде дешевше від того, що ми імпортуємо. Це некоректно”, — відповів один із авторів проекту закону, народний депутат від фракції Блок Петра Порошенка Михайло Кобцев.
Нардеп також додав, що в Україну вже заходять великі автовиробники. Деякі ж компанії функціонують із десяток років. Щоправда, більшість із них поки не займаються високотехнологічними методами, а лиш звичайною збіркою.
“Один зі співавторів законопроекту, народний депутат Роберт Горват добре розбирається у темі крупновузлової збірки. У нього на окрузі в Закарпатті є “Єврокар”, який виробляє автомобілі Skoda в Україні. Ми хочемо залучити виробництва, інвесторів, але вони вже й так у нас є. І в Луцьку є, і в Херсоні, Закарпатті та в Кременчуці це розвинене”, — підкреслив нардеп.
Потенційно такі компанії й зможуть стати основною для виробництва електрокарів у майбутньому. Якщо підготувати необхідні закони, а також створити інфраструктуру — є шанс вийти на реальну альтернативу дорогим іноземним аналогам.
Народний депутат від фракції “Народний фронт” Олександр Кірш також звертає увагу на важливість інфраструктури. Нардеп впевнений, що за розрахунку вартості електромобіля не варто сподіватись лише на податки.
“Усе залежить від попиту. З цього вже буде формуватися інфраструктура, заправки — все буде виходити з цього. Якщо інфраструктура буде розвинена, то і ціна буде меншою. Вплив буде більшим, ніж від можливого податку”, — вважає Кірш.
Інші пропозиції
Крім того, в парламенті є ще декілька проектів, які вже зареєстровані, але при цьому мають не так багато шансів бути прийнятими. Проекти 5494-1 і 7156-2 пропонують продовжити режим без сплати ПДВ до 2021 року, не розраховувати податок на надання послуг перевезення на електрокарах.
Поданий групою нардепів законопроект 4033а передбачає, що податок для електрокара не повинен перевищувати дохід покупця авто за один рік.
Право на включення у податкову знижку суми надається платнику податків протягом одного календарного року тільки на придбання одного транспортного засобу, який вперше реєструється в Україні, відповідно до законодавства, незалежно від наявності або відсутності іноземних актів державної реєстрації.
Не так давно в Верховній Раді з'явився законопроєкт, який має на меті зробити покарання за…
Коли потрапляєш у туман, просто нічого не видно. Відчуття таке, ніби ти їдеш у молоці,…
Багато автовласників, отримуючи при порушенні правил нечіткі знімки з дорожніх камер, помилково вважають, що вони…
Зараз, коли ціни на бензин просто зашкалюють, а грошей у багатьох не вистачає, на ринку…
BMW M3 готується до повернення у сьомому поколінні, пропонуючи вибір між класичним рядним шестициліндровим двигуном…
Шини псуються не тільки від їзди, а й від того, як їх зберігати. Якщо зробити…
Leave a Comment