Експерт розповів, від чого залежить стійкість шини до аквапланування

Аквапланування виникає тоді, коли між шиною та дорожнім покриттям формується тонка плівка води. Через це колесо втрачає контакт із асфальтом і починає ковзати. У подібній ситуації автомобіль перестає реагувати на кермо й гальма, що створює серйозну небезпеку для водія та пасажирів. Найчастіше явище спостерігається на ділянках дороги, де після дощу утворюються калюжі або накопичується вода в коліях.

Ефективність боротьби з акваплануванням напряму залежить від конструкції протектора. Поздовжні та поперечні канавки разом із гідродинамічними елементами забезпечують швидке відведення води з-під колеса. Саме тому шини з гладкою поверхнею є майже беззахисними. У професійному автоспорті це добре видно: під час дощу боліди Формули-1 змінюють сліки на спеціальні дощові шини з глибоким малюнком протектора.

Реклама

Важливим фактором є й ступінь зношування гуми. Якщо нова шина здатна зберігати контакт із дорогою навіть на високих швидкостях, то зношена втрачає ефективність удвічі вже за 90 км/год, що значно підвищує ризик аварії. Тому регулярний контроль стану протектора – ключ до безпечного руху в дощову погоду.

Щоб допомогти водіям, виробники впроваджують індикатори зношування, зокрема у вигляді символу краплі води. Такі позначення сигналізують, коли шину варто замінити задля збереження безпеки, навіть якщо глибина протектора ще не зменшилася до критичного рівня у 1,6 мм.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!