Categories: Авто

З’явилася ще одна підстава штрафувати водіїв

Щороку на дорогах України сотні автомобілів потрапляють у ДТП в перші снігові дні. Основна причина — багато власників забувають або навмисно не переходять на зимові шини. Змінити таке несерйозне ставлення до безпеки можуть лише великі штрафи.

Чому питання актуальне?

Лише протягом середи, 14 листопада, на дорогах країни трапилося близько тисячі ДТП. Незважаючи на попередження синоптиків про перший сніг, водії виїхали на вулиці на літній гумі.

Як пише Міністр інфраструктури України Володимир Омелян, таких автолюбителів було приблизно 30%. Результат — тільки у столиці сталося 498 аварій.

“За добу понад тисячу ДТП по всій країні. З них тільки у Києві — 498. 30% водіїв не змінили літню гуму на зимову. Лише 46% були пристебнуті. В цілому ременями безпеки користується не більше 23% громадян, згідно з останніми соцопитуваннями”, — стверджує міністр.

Як видно з даних, особливо складна ситуація зі ставленням до безпеки саме у Києві. Зранку 14 листопада кияни масово стояли у заторах, а онлайн-карти показували фактично паралізовану в результаті аварій столицю.

В окремих випадках не уникли і жертв. Так, в аварії на трасі Київ-Чоп загинув відомий армрестлер Андрій Пушкар. Водій автомобіля Citroen, в якому їхав Пушкар, армрестлер Олег Жох не впорався з керуванням, виїхав на зустрічну смугу і врізався у вантажівку.

Що написано у ПДР?

Як не дивно, пункт про зміну шин на зимові та літні не прописаний у ПДР. У пункті 31 “Технічний стан транспортних засобів та їхнє обладнання” перехід на зимові шини вказаний лише як рекомендація.

“У разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах зі слизькою проїзною частиною, рекомендується використовувати шини, що відповідають стану проїзної частини”, — йдеться у правилах.

Як вирішити проблему?

Допомогти в цій ситуації може законодавство. У Європі практика календарного переходу закріплена в законах. У країнах Східної Європи та Балтії норм про обов’язковий перехід немає тільки в Польщі і Україні. А в деяких країнах переходити на зимову гуму треба вже з середини жовтня.

Ще один варіант переходу на зимові та літні шини — виходячи з середньодобової температури. Як вважає автоюрист Володимир Луньов, зміна шин може також залежати не тільки від календаря, а й від середньої температури за 3 дня. По суті, аналогічний принцип діє при підключенні опалення.

“У нас же не завжди холодно і сніжно у жовтні або у листопаді. Тому можна зробити прив’язку до середньої температури за добу. Якщо вона опустилася протягом 3-х діб, то тоді вже повинні “перевзути” авто. Про це можна оголошувати офіційно для автомобілістів, через ЗМІ”, — розповів Луньов.

Що думають автомобілісти і нардепи?

Зміни в українські закони мають прийняти у Верховній Раді. Щоправда, поки народні депутати з цією ідеєю не поспішають.

“У парламенті конкретних ініціатив немає поки, але точиться чимало розмов, щоб узимку переходили на зимові шини, влітку на літні, або на всесезонні. У Європі вже давно такі правила, будеш взимку їхати на літній шині — тебе зупинить поліція і оштрафує. На превеликий жаль, у нас аж ніяк не кожен зможе купувати комплекти шин щоразу”, — розповів член транспортного комітету, народний депутат від Блоку Петра Порошенка Давид Макар’ян.

Дійсно, зміна шин — справа недешева. В середньому вартість комплекту для легкового автомобіля варіюється в межах 4 тисяч гривень. Якщо йдеться про кросовер, суми можуть бути в рази більшими.

“Не у всіх є гроші на зимову гуму. Зараз у середньому одне колесо коштує від 1 тисячі гривень. Ось у мене, наприклад, є гроші на авто, а у власника якогось “ЗАЗ” немає, і що тепер з ним робити? Інше питання, не можеш собі дозволити — не виїзди тоді на дорогу”, — упевнений автомобіліст Олексій Онищенко.

У цьому контексті важливим є і розмір штрафу, а також реальна користь від контролю за авто без сезонної гуми. Як вважає автоюрист Володимир Луньов, перевірити авто буде дуже складно.

“Варто розуміти, які авто їдуть на літній, а які на зимовій гумі. Доведеться зупиняти і перевіряти вже на місці. Як варіант, можуть влаштувати перевірки на трасах при в’їзді та виїзді до міста, щоб не створювати заторів”, — вважає експерт.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Кросовери Toyota втратили лідерство у задоволеності покупців

Вважається, що Toyota багато років тримає репутацію одного з найнадійніших автовиробників із найвідданішими клієнтами. Та…

14.11.2025

Штрафи за тріщини на склі: що потрібно знати українським водіям

Експлуатація автомобіля в умовах поганих доріг часто призводить до появи дефектів, серед яких не рідко…

14.11.2025

Прості способи уникнути замерзання склоочисників і покращити видимість

Коли восени починаються снігопади, водії часто стикаються з проблемою обледеніння двірників та налипання снігу на…

14.11.2025

Ринок вживаних авто в Україні встановив новий рекорд у жовтні 2025 року

Ринок вживаних автомобілів в Україні демонструє справжній бум: покупці все частіше обирають найбюджетніші варіанти, а…

14.11.2025

Ford запатентувала систему освітлення для дистанційного керування під час паркування

Ford Motor подала патентну заявку на нову систему освітлення, створену для полегшення дистанційного керування автомобілем…

14.11.2025

BMW розкрила нові деталі дизайну та цифрових рішень для лінійки Neue Klasse

BMW поділилася деталями про розвиток дизайну та цифрових рішень у майбутніх моделях Neue Klasse. На зустрічі в…

14.11.2025