Авто

5 помилок при буксируванні авто з автоматичною коробкою

Автоматична коробка передач давно стала звичною частиною сучасних автомобілів, адже вона дарує комфорт, плавність руху та особливо цінується в умовах міського трафіку. Водночас експлуатація “автомата” вимагає дотримання певних правил, адже їхнє порушення суттєво скорочує ресурс агрегату. Однією з найсуперечливіших тем є буксирування автомобіля з АКПП. З першого погляду все виглядає просто: прикріпив трос і потягнув. Але саме тут водії найчастіше припускаються помилок, які можуть обернутися дорогим ремонтом трансмісії.

Більшість виробників не радять буксирувати машини з автоматичною коробкою, оскільки мастило в ній циркулює лише за умови працюючого двигуна. Коли мотор заглушений, насос не прокачує масло, і вузли починають працювати “на суху”. Навіть кілька кілометрів такого руху можуть призвести до перегріву та критичного зносу деталей. Проте бувають ситуації, коли викликати евакуатор неможливо, і тоді доводиться буксирувати авто самостійно. У таких випадках надзвичайно важливо знати правила та уникати типових помилок.

Найнебезпечніше – залишати важіль коробки у положенні “D” чи “R”. Увімкнена передача призводить до перегріву та пошкодження фрикціонів, тому буксирувати машину можна лише в нейтральному режимі. Ще одна поширена помилка – перевищення допустимої швидкості та дистанції. Зазвичай виробники встановлюють обмеження у 30-50 кілометрів і не більше 40-50 км/год. Порушення цих умов загрожує капітальним ремонтом АКПП.

Критично небезпечним є також буксирування із заглушеним двигуном на великі відстані. У такому випадку мастило не циркулює, і деталі працюють “на суху”, що швидко виводить коробку з ладу. Не менш шкідливо намагатися завести автомобіль із “штовхача”. Автоматична трансмісія не розрахована на такі навантаження, і результатом стане пошкодження гідроблоку чи муфт. Навіть після успішного буксирування не варто нехтувати діагностикою – перегрів або потрапляння стружки в олію не завжди проявляються одразу, але можуть спричинити серйозні проблеми в майбутньому.

Правильний підхід до буксирування автомобіля з АКПП – це насамперед використання евакуатора. Якщо ж іншого варіанта немає, важливо дотримуватися мінімальної швидкості та короткої дистанції, залишати двигун заведений для циркуляції мастила і переводити селектор у нейтраль. У деяких випадках доцільно навіть відключити привід провідних коліс, наприклад, знявши кардан у задньопривідних авто. Лише уважність до цих правил дозволить уникнути дорогого ремонту та продовжити життя автоматичної коробки.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: АКПП

Останні записи

Dacia вивела представила електрокар дешевший за бензинові авто

Dacia вивела на британський ринок оновлений електромобіль Spring модельного року 2026, який став найдешевшим електрокаром…

20.12.2025

Ford відкликає понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США

Американська компанія Ford оголосила про відкликання понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США через…

20.12.2025

Українським водіям доведеться попрощатися зі старими дизельними авто

ЄС планує різко скоротити кількість дизельних авто, щоб зменшити шкідливі викиди. Пропонується заборонити використання машин…

20.12.2025

Гібридний Mitsubishi Xforce викликав ажіотаж у Таїланді

Гібридна версія компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління викликала справжній ажіотаж у Таїланді. За кілька…

20.12.2025

Tesla Cybercab без керма вперше з’явилась на вулицях

У США, у центрі Остіна, вперше помітили безпілотне таксі Tesla Cybercab на звичайних вулицях. Цей…

20.12.2025

Експерти назвали популярні кросовери з високими витратами на ремонт

Кросовери залишаються найбільш популярним сегментом українського авторинку, але не всі моделі відомих брендів демонструють однакову…

20.12.2025