У літню спеку автомобілі проходять не менше випробувань, ніж у мороз, але вплив температур на вузли та системи відрізняється. Якщо взимку важливо захищати агрегати від холоду, то у спеку вживаються інші заходи. Ексмперт з ремонтів двигунів виділив три основні моменти, на які варто звертати увагу у спекотні місяці.
По-перше, контролюйте стан системи охолодження двигуна. Найчастіше поломки виникають через забитий радіатор: пил, бруд і хімічні відкладення поступово перекривають потік теплоносія. Крім того, миття під тиском може пошкодити радіатор, якщо спрямовувати струмінь прямо на нього.
По-друге, перегрів часто пов’язані з неполадками термостата. Іноді він перестає відкривати зовнішній контур, і рідина, що охолоджує, циркулює тільки по малому колу, що погіршує теплообмін і провокує перегрів двигуна.
І по-третє, проблеми можуть виникнути і через несправність вентилятора. Особливо це важливо при частому русі в пробках та на малих швидкостях, коли радіатор майже не обдувається. Якщо вентилятор працює нормально, при зупинці у заторі зазвичай є монотонний шум; його відсутність може говорити про поломку і потребує діагностики у сервісі.
Сучасні двигуни дуже чутливі до перегріву, тому потрібно уважно стежити за станом усіх систем у спеку. Часто страждає і моторне масло: якщо система охолодження не справляється, масло частково бере на себе роль теплоносія, що прискорює вимивання присадок, що відповідають за властивості мастила. Крім того, засмічений або невчасно замінений повітряний фільтр може призвести до зростання витрати палива та погіршення процесу згоряння.