Кожен автовласник мріє, щоб його автомобіль служив довгі роки без серйозних поломок, проте повсякденні звички за кермом поступово шкодять машині і можуть скоротити її ресурс на 30-50%. Різкий стиль їзди, часті старти з пробуксовкою та екстрене гальмування створюють велике навантаження на гальмівні колодки, зчеплення та підвіску, тоді як плавний розгін і гальмування двигуном не тільки зберігають вузли, а й економлять паливо.
Холодні запуски особливо шкідливі взимку, коли густе масло не встигає змастити деталі, що призводить до сухого тертя та прискореного зносу ЦПГ. Тому двигуну потрібно дати попрацювати 1-5 хвилин перед рухом.
Неправильні обороти теж шкодять мотору: постійна їзда вище 4000 об/хв викликає перегрів і знос розподільного вала, а низькі оберти нижче 1500 для бензину призводять до детонації і проблем з каталізатором. Оптимальний діапазон для бензинових двигунів – 2000-3500 об/хв, для дизелів – 1500-2500.
Їзда на нейтральній передачі не економить пальне і підвищує знос гальм, тримання ноги на педалі зчеплення після перемикання ушкоджує вижимний підшипник і диск зчеплення, а покладання тільки на режим “P” під час паркування може створити перевантаження для АКПП та ризик відкату. Безпечніше зупинитися педаллю гальма, перевести селектор у “N”, затягти ручник і лише потім вмикати “P”.
Нехтування регулярним техобслуговуванням – заміна моторного масла, гальмівної рідини, повітряного фільтру – призводить до серйозних поломок і великих витрат. При агресивній їзді інтервали слід скорочувати на 20-30%.
До побутових факторів, що шкодять авто, належать куріння в салоні, їжа, перевезення тварин, адже вони залишають наліт, запахи, пошкоджують обшивку та вентиляційні канали.
Для продовження життя автомобіля важливо регулярно мити кузов і днище, обробляти ущільнювачі силіконовим мастилом, зберігати машину під навісом або в гаражі і проводити хімчистку салону хоча б раз на півроку.