З настанням теплих днів багато водіїв вважають прогрівання двигуна непотрібною тратою часу. Сучасні виробники запевняють, що двигун не вимагає попередньої підготовки, ні в літню спеку, ні в холодну пору року. Моторист пояснив, чи справді так і чому не завжди варто довіряти думці автогігантів.
В цілому, прогрівання двигуна призначене для того, щоб мастило рівномірно покрило всі компоненти двигуна внутрішнього згоряння перед початком роботи під навантаженням. Це допомагає підвищити довговічність деталей та збільшити ресурс двигуна. Незалежно від сезону – влітку чи взимку – рекомендується виділяти кілька хвилин на цю процедуру.
При цьому важливо уникати перевантаження системи в перші п’ять-сім хвилин після запуску. За цей час усі системи приходять у робочий режим та готові до навантажень. Особливо важливо дати прогрітися трансмісії – будь то автомат чи механіка – і плавно перемикати передачі в перші хвилини експлуатації.
Цікаво, що виробники рідко наголошують на необхідності прогріву, стверджуючи, що це не завдасть шкоди автомобілю. Проте варто пам’ятати: їхня головна мета — не продовжити термін служби мотора, а заробити на продажу запчастин та проведенні обслуговування. Якщо їздити без попереднього прогріву система може нормально функціонувати тільки в гарантійний період. Після закінчення водій зіткнеться з дорогими ремонтами, що вигідно для виробника і сприяє його доходам.