Навіщо досвідчені водії паркують авто із вивернутими колесами

Час читання: 2 хв.
0
Навіщо досвідчені водії паркують авто із вивернутими колесами

Якщо придивитися до автомобілів, припаркованих на узбіччі, біля бордюру або на стоянці, можна помітити, що в частини з них передні колеса повернуті убік. Це суперечить інструкціям більшості автовиробників, де прямо зазначено: перед паркуванням слід вирівнювати колеса паралельно кузову.

Технічні наслідки для автомобіля

Залишаючи колеса вивернутими, водій несвідомо збільшує навантаження на елементи підвіски, зокрема на втулки стабілізатора. Крім того, це створює додаткове навантаження на підсилювач керма — як електричний, так і гідравлічний. З часом це може призвести до передчасного зносу цих компонентів.

Ще один непомітний, але важливий наслідок — частина шини, яка виступає з-під арки, більше піддається дії ультрафіолету. В результаті гума старіє приблизно на третину швидше, що зменшує її довговічність і безпеку.

Аргументи на захист: псевдозахист кузова

Реклама

Дехто спеціально викручує колеса, щоб начебто убезпечити кузов — мовляв, якщо поруч спробує втиснутися недосвідчений водій, виступаюча покришка вбере на себе удар. Теоретично — так, гумове колесо менш травматичне для фарби, ніж метал дверей або крила.

Однак на практиці інші автомобілі рідко рухаються ідеально паралельно. Часто під час маневру траєкторія описує дугу, тож, навіть якщо крило не подряпають, пошкоджень може зазнати дверцята. Тож ефективність такого “захисту” — вкрай сумнівна.

Психологічний ефект

Насправді цей метод діє радше психологічно. Водій, що поважає чужу власність, побачивши вивернуте колесо, інстинктивно тримає більшу дистанцію під час паркування. Відстань між машинами зростає, і це справді зменшує ризик випадкових пошкоджень.

Запобігання відкату на схилі

Є й практичне пояснення — так паркуються на підйомах або спусках. Якщо автомобіль стоїть під нахилом, а ручник раптом відмовить, викручені колеса можуть допомогти уникнути аварії. Наприклад, якщо машина котиться назад із підйому, вивернуті вправо колеса дозволяють їй «втиснутися» в бордюр, а не в авто позаду.

На спусках колеса вивертають у протилежний бік, щоб запобігти виїзду на проїжджу частину. Це старий перевірений прийом, яким користувалися ще за радянських часів — і він досі актуальний.

Міф про евакуацію

Деякі водії впевнені, що вивернуті колеса ускладнюють евакуацію автомобіля. Частково це правда: старі моделі евакуаторів справді мали труднощі з такими авто. Але сучасна техніка, зокрема кранові установки, легко підіймає авто навіть із повернутими колесами або опущеною пневмопідвіскою.

До того ж, досвідчений оператор евакуатора знайде спосіб перемістити авто незалежно від положення коліс. Тому покладатися на це як на «антивикрадальну» функцію — марно.

Інші припущення

Є й менш поширені версії — наприклад, що це пришвидшує виїзд з місця паркування. Інші кажуть, що це перешкоджає крадіжці — мовляв, викрасти колесо чи підняти авто домкратом складніше, коли воно вивернуте. Деякі навіть стверджують, що такі авто крадуть рідше — хоча це радше збіг, ніж закономірність.

Кримінальний аспект

Колись машини викрадали, затягуючи їх на лафет лебідкою. Вивернуті колеса справді могли трохи ускладнити процес. Але ці часи минули: сьогоднішні служби використовують потужні крани, які піднімають авто цілком, а не тягнуть його.

До речі, на одне ручне гальмо теж сподіватися не варто — трос ручника легко перерізають. А ось заблоковане кермо і викручені колеса — це хоч і не гарантія безпеки, але додатковий бар’єр, який може змусити зловмисника шукати простішу ціль.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!