Як розповів експерт агресивний стиль керування автомобілем, що характеризується різкими прискореннями, інтенсивним гальмуванням та роботою двигуна на підвищених оборотах, створює екстремальні умови для моторного масла.
У таких режимах роботи двигун та оливи піддаються перегріву, що значно прискорює процес погіршення властивостей оливи. Олива втрачає свої захисні якості, швидше зазнає окислення і гірше справляється з утриманням забруднень. В результаті, термін служби масла скорочується, а у двигуні утворюються відкладення та пошкодження.
Навіть використання високоякісної синтетики не завжди є рішенням, оскільки в умовах пробок або частих стартів зі світлофора масло може втратити свої властивості вже до 5–7 тисяч кілометрів , тоді як його ресурс розрахований на 10 тисяч кілометрів.
Однак і надмірно спокійна манера водіння не є ідеальним варіантом . Тривалий рух з навантаженням на низьких оборотах (менше 1500–1800 об/хв), наприклад, прискорення високої передачі без перемикання, призводить до зниження тиску масла. Важливі компоненти двигуна, такі як вкладиші колінвала та розподільні вали, можуть працювати в режимі недостатнього мастила, коли масляна плівка занадто тонка для ефективного розділення поверхонь. Крім того, експлуатація двигуна без попереднього прогріву сприяє утворенню конденсату в картері, що призводить до утворення кислот і, як наслідок, корозії.
Оптимальним рішенням є збалансований стиль водіння . Короткочасні навантаження в середньому діапазоні оборотів (2000-3000 об/хв) корисні для двигуна, оскільки забезпечують циркуляцію оливи за системою та її очищення від забруднень . Для інтенсивної експлуатації в міських умовах з частими пробками рекомендується скорочувати інтервал між замінами масла на 20–30% та вибирати синтетичні масла, що відповідають сучасним стандартам та допускам.