В Україні стрімко знижується популярність дизельних авто

Час читання: < 1 хв.
0
В Україні стрімко знижується популярність дизельних авто

За останні чотири роки вподобання українців щодо автомобілів суттєво змінилися. Дизельні авто, які раніше мали беззаперечне лідерство, стрімко втратили популярність, тоді як інтерес до електромобілів зріс удесятеро.

Згідно з аналізом Інституту досліджень авторинку, частка дизельних авто серед імпортованих вживаних легковиків за перше півріччя 2022-2025 років знизилася з 56,9% до 23,2%. Натомість частка електрокарів зросла з 1,2% до 22,1%.

Експерти пов’язують спад популярності дизеля з кількома факторами: посиленням екологічних вимог у ЄС, зниженням інтересу до старих моделей через утилізаційні програми, а також зміною ставлення до дизеля як до менш вигідного та проблемного варіанту. Водночас електромобілі стали доступнішими завдяки розвитку зарядної інфраструктури, активному імпорту з Китаю, США та Південної Кореї, а також стрімкому подорожчанню пального.

Реклама

Додатковим стимулом став ризик повернення ПДВ на розмитнення електромобілів з 2026 року, що може призвести до підвищення їхньої вартості приблизно на 25%. Попри зростання популярності електрокарів, найбільшу частку ринку все ще утримують бензинові авто – 46,1%. Їх цінують за широкий вибір моделей та відносну простоту в обслуговуванні.

Гібриди поступово набирають популярності, охопивши 4,8% ринку – у чотири рази більше, ніж три роки тому. Частка авто на ГБО залишається стабільною – до 5%, тоді як повністю газові машини майже зникли з ринку, залишившись лише на рівні 0,3%. Таким чином, українські автовласники дедалі частіше обирають бензинові та електричні автомобілі, а дизель поступово відходить у минуле.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!