Дизельні двигуни прийнято вважати надійними, тяжкими та економічними. Вони особливо популярні у великих автомобілях, де важлива постійна робота під навантаженням. Але дизель має особливості, про які рідко замислюються власники. Одна з них – шкода повільної їзди. Моторист розповів, чому авто з дизельними ДВЗ не можна пересуватися повільно.
Першим під удар потрапляє впускний колектор. На стінках накопичуються відкладення сажі, які бензинові двигуни здатні частково випалювати за рахунок високих температур. У дизелі таких температур не вистачає. Вже до 30-40 тисяч кілометрів може знадобитися механічне або хімічне чищення. А при ігноруванні проблеми виникають збої: нестабільна робота, зниження тяги, помилки в блоці управління. І чим сучасніший мотор — тим швидше все накопичується.
Особливо страждають вихрові заслінки. Ці елементи регулюють потоки повітря у впускній системі та вкрай чутливі до забруднення. Їхнє заклинювання — не рідкість. А вартість заміни чи відновлення виявляється значною. Особливо якщо йдеться про складну багатоканальну систему з електроприводом. Додайте сюди ще й нестабільний тиск у магістралях подачі палива та повітря, що також залежить від режиму руху. При нестачі навантаження двигун не розкриває свій потенціал і працює в позаштатних умовах.
Якщо дизель більшу частину часу стоїть у пробках або їздить на короткі відстані, такі умови стають критичними. Його компоненти просто не встигають вийти на потрібний температурний та навантажувальний режим. Щоб уникнути наслідків, двигун потрібно періодично “продувати” – на трасі, на високих оборотах.