Повсякденні дії за кермом часто здаються рутинними: запуск, рух, гальмування. Все відбувається автоматично та не викликає сумнівів. При цьому багато хто навіть не здогадується, що саме в цих звичках, що повторюються, криється причина передчасного зносу мотора. Автомеханік розповів, які звички водіїв убивають ДВЗ.
Однією з таких навичок є їзда з рівнем масла, наближеним до мінімального значення. Формально все в межах норми, але на практиці це призводить до перегріву. Олія відповідає не тільки за мастило, а й за відведення тепла. При його нестачі починається ланцюгова реакція – температура зростає, знос прискорюється, а сама олія швидше старіє. Ще один шкідливий сценарій – постійний рух на низьких обертах. У цьому режимі знижується тиск у системі мастила, погіршується робота насосів, підшипники залишаються незахищеними. Особливо небезпечно це під час руху з навантаженням.
Багато хто використовують гальмування двигуном надто різко, переходячи на знижену передачу при високих швидкостях. Це призводить до того, що обороти миттєво злітають до критичних значень. У такій ситуації можливий навіть контакт клапанів із поршнями. До того ж, подібна манера прискорює зношування коробки передач.
Небезпечним є й інше — подача газу на непрогрітому двигуні. Після запуску олія густа і не досягає відразу всіх вузлів. При натисканні на педаль без паузи деталі працюють майже «всуху». Ресурс двигуна швидко скорочується, хоча зовні він виглядає справним. Також варто відзначити, що сильне навантаження на двигун виникає і у тому випадку, якщо водій різко прискорюється на високій передачі.