Авто

Що буде з двигуном, якщо змінити бренд моторної оливи

Багато автолюбителів вважають, що при заміні виробника моторної оливи необхідно промивати двигун. Чи це так насправді, адже відхід низки виробників з російського ринку поставив багатьох автолюбителів у глухий кут? Чи варто зайвий раз переплачувати на СТО, чи можна просто обійтися стандартною заміною моторної оливи без наслідків?

Насправді тут все далеко не так просто, як може здатися на перший погляд. Промивка двигуна корисна, і її іноді слід проводити, навіть якщо не йдеться про зміну марки моторного масла. Це позитивно впливає сам агрегат і дає можливість йому послужити довше до серйозного ремонту. Інша справа, що всі сучасні синтетичні та напівсинтетичні масла, які використовуються на більшості двигунів, вже включають спеціальні миючі присадки.

Іншими словами, звичайна заміна мастила гарантує, що з двигуна максимально буде видалено відпрацювання, відкладення та різного роду бруд. Зрозуміло, це зачіпає лише ті моменти, коли зміна мастила відбувається своєчасно на адекватних пробігах у 8–15 тисяч кілометрів, доти, поки мастило ще не встигло загуснути остаточно і повністю втратити свої властивості. Головне в цій ситуації – подумати не про видалення залишків старої оливи, а про підбір нового мастила.

Моторна олива підбирається виходячи з допусків, які передбачив виробник. Те саме можна сказати про в’язкість і присутність присадок. Якщо підібрати оптимальний варіант для заміни, то особливого сенсу промивати двигун перед цим немає. Це стосується ситуації, коли не змінюється сам тип моторного масла. Наприклад, деякі автолюбителі розглядають перехід із синтетики на напівсинтетику або роблять вибір на користь мінеральної оливи.

За таких обставин промивання слід виконувати обов’язково. Якщо синтетика і напівсинтетика ще якось між собою сумісні, то ось з мінеральною оливи все зовсім інакше. Що стосується самого процесу промивання двигуна як профілактика, то цей захід, як уже було сказано раніше, корисно робити всім. З таким процесом немає сенсу частувати, можна виконувати процедуру раз на 50-80 тисяч кілометрів залежно від фінансових можливостей.

Особливу увагу слід приділити заміні фільтруючих елементів. Деякі автомобілісти чомусь думають, що той же повітряний фільтр можна змінювати рідше в порівнянні зі змащенням. Насправді ж краще, навпаки, робити заміни частіше. Це стосується всіх фільтрів. Включно з масляним, повітряним, салонним і навіть паливним, який за регламентом змінювати належить раз на 30–40 тисяч км пробігу. Все це у майбутньому дозволить відстрочити момент серйозного ремонту ДВЗ.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

В Україні зростає кількість випадків прихованих штрафів для водіїв

В Україні дедалі частіше трапляються випадки, коли водії дізнаються про штраф лише з поштового повідомлення,…

02.12.2025

Nissan відмовився від електроверсії Skyline: легенда повертається з бензиновим V6

Один із найвідоміших та найдовговічніших японських автомобілів - Nissan Skyline - готується перейти до нового…

02.12.2025

Hyundai показала рендери оновленого Santa Fe 2027 року

Hyundai готує оновлений Santa Fe 2027 року, і рендери від Gotcha Cars показують, як зміниться…

02.12.2025

Європа готує виробництво натрієвих батарей для енергетики та транспорту

Дослідження Fraunhofer FFB та Університету Мюнстера показали, що натрієві батареї готові до промислового виробництва. Ця…

02.12.2025

Техогляд та перевірки на трасах: нові правила безпеки для українських автомобілістів

В Україні готуються до повернення обов'язкового технічного огляду для всіх автомобілів, навіть для легковиків, які…

02.12.2025

Коли поліція має право зупиняти та перевіряти документи

Суд підтвердив, що вимога поліції показати документи без підстав є незаконною. Рішення ухвалено 5 листопада…

02.12.2025