Суперечки між водіями про те, на яких обертах краще експлуатувати двигун, тривають роками. Одні впевнені, що варто тримати мінімальні оберти, інші переконані у користі високих. Експерти пояснюють, хто має рацію і як знайти “золоту середину”.
Прихильники високих обертів аргументують свою позицію тим, що це допомагає “прочистити” мотор від нагару, нормалізує холостий хід, сприяє кращому запуску в мороз і навіть може трохи знизити витрати пального. Дійсно, якщо час від часу давати двигуну попрацювати близько пів години на підвищених обертах, можна видалити конденсат з картера, що з часом змішується з мастилом і погіршує його властивості.
Щоб правильно провести таку “профілактику”, потрібно обирати теплу й суху погоду та виїжджати на трасу. Для ефективного очищення недостатньо низьких швидкостей у місті – авто потрібно розігнати приблизно до 110 км/год і перейти на знижену передачу, наприклад, третю. Оптимально тримати оберти близько 5000 протягом 30 хвилин. Таку процедуру рекомендується повторювати раз на 3-7 тисяч кілометрів пробігу.
Однак робити це занадто часто не варто – постійна їзда на високих обертах перевантажує мотор, трансмісію та систему охолодження, що призводить до передчасного зношування деталей.
Що стосується прихильників низьких обертів – постійна експлуатація двигуна у такому режимі більше шкодить, ніж допомагає. Паливо не встигає повністю згоріти, виникає детонація, що загрожує поршням і колінвалу, а ланцюг ГРМ може розтягнутися швидше. Оптимальний робочий діапазон – 2500-4000 обертів на хвилину. Дотримання цього режиму допоможе зберегти двигун у справному стані та уникнути дорогого ремонту.
Абсолютно новий Nissan Kicks, представлений навесні цього року, вже доступний на ринках США, Південної Америки…
Прем'єра нового флагманського SUV від Audi невпинно наближається. Очікується, що офіційна презентація найбільшого та найдорожчого…
Останнім часом придбання запчастин для багатьох іноземних автомобілів стало справжнім викликом для автовласників. Ціни на…
Mercedes-Benz передумав знімати з виробництва A-клас у 2025 році - тепер ця модель залишатиметься у…
Toyota представила спеціальну версію Toyota Crown Sport 2026, приурочену до 70-річного ювілею моделі. За даними…
Українські дороги - це справжнє випробування для підвіски будь-якого авто. Ями, колії, ґрунтовки й різкі…
Leave a Comment