Суперечки між водіями про те, на яких обертах краще експлуатувати двигун, тривають роками. Одні впевнені, що варто тримати мінімальні оберти, інші переконані у користі високих. Експерти пояснюють, хто має рацію і як знайти “золоту середину”.
Прихильники високих обертів аргументують свою позицію тим, що це допомагає “прочистити” мотор від нагару, нормалізує холостий хід, сприяє кращому запуску в мороз і навіть може трохи знизити витрати пального. Дійсно, якщо час від часу давати двигуну попрацювати близько пів години на підвищених обертах, можна видалити конденсат з картера, що з часом змішується з мастилом і погіршує його властивості.
Як правильно “продути” мотор і що варто уникати
Щоб правильно провести таку “профілактику”, потрібно обирати теплу й суху погоду та виїжджати на трасу. Для ефективного очищення недостатньо низьких швидкостей у місті – авто потрібно розігнати приблизно до 110 км/год і перейти на знижену передачу, наприклад, третю. Оптимально тримати оберти близько 5000 протягом 30 хвилин. Таку процедуру рекомендується повторювати раз на 3-7 тисяч кілометрів пробігу.
Однак робити це занадто часто не варто – постійна їзда на високих обертах перевантажує мотор, трансмісію та систему охолодження, що призводить до передчасного зношування деталей.
Що стосується прихильників низьких обертів – постійна експлуатація двигуна у такому режимі більше шкодить, ніж допомагає. Паливо не встигає повністю згоріти, виникає детонація, що загрожує поршням і колінвалу, а ланцюг ГРМ може розтягнутися швидше. Оптимальний робочий діапазон – 2500-4000 обертів на хвилину. Дотримання цього режиму допоможе зберегти двигун у справному стані та уникнути дорогого ремонту.