Авто

Перші користувачі Tesla Robotaxi скаржаться на дивну їзду

Перші дні публічного тестування безпілотних таксі Tesla в Остіні, штат Техас, показали, що технологія ще далека від досконалості. Робокари іноді виїжджають на смугу зустрічного руху, без видимої причини різко гальмують і навіть зупиняються посеред шестисмугової дороги. Всі поїздки відбуваються під наглядом інженера-випробувача, який перебуває на передньому пасажирському сидінні.

Панічні відеозаписи перших пасажирів викликали занепокоєння у експертів та регуляторів. Професор комп’ютерної інженерії з Carnegie Mellon University Філіп Купман в інтерв’ю Reuters зазначив, що “занадто багато відео демонструють нестабільну поведінку автомобіля”. Раптові перестроювання на ліву смугу чи виїзди на зустрічну смугу викликають серйозні тривоги. Так само тривожними є випадки безпричинного екстреного гальмування, коли речі в салоні літають, що свідчить про те, що штучний інтелект поки що не завжди адекватно реагує на дорожню ситуацію.

Деякі фахівці вважають, що частина таких дій може бути викликана прагненням системи до максимальної безпеки. Професор Прінстонського університету Алан Корнхаузер відзначає, що автономні системи іноді поводяться обережніше за людину, що може дратувати інших учасників руху. Наприклад, зниження швидкості нижче загального потоку чи тривале очікування перед складними маневрами. Втім, за його словами, це не виправдовує зупинки посеред дороги або виїзду на зустрічну смугу. Він підкреслює, що такі ситуації потребують доопрацювання програмного забезпечення і точнішого налаштування алгоритмів.

Нагадаємо, що у червні 2025 року Tesla розпочала тестування безпілотних таксі в Остіні, запропонувавши послугу за ціною 4,20 долара за поїздку. Наразі роботаксі працюють у обмеженій зоні міста, уникаючи складних перехресть та несприятливих погодних умов. Водночас конкуренти Tesla, такі як Waymo та Cruise, також стикалися з проблемами на початковому етапі, але наразі демонструють високий рівень автономності. На відміну від них, Ілон Маск робить ставку на масовий запуск, незважаючи на помітні недоліки. Експерти застерігають: якщо Tesla хоче успішно вийти на ринок автономних таксі, компанії потрібно суттєво покращити програмне забезпечення перед масштабуванням сервісу. Інакше замість революції в мобільності можна втратити довіру користувачів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Tesla

Останні записи

Електромобілі займають понад 20% європейського ринку

У жовтні європейський авторинок продовжив рости: продажі нових автомобілів склали 1 091 904 одиниці, що на 4,9%…

01.12.2025

Як захистити себе від неправомірних дій поліції за допомогою відео

Водії часто стикаються з незаконними діями поліції, і відеозапис може стати надійним способом захисту своїх…

01.12.2025

Названо авто, які найдорожче в ремонті після 160 тисяч кілометрів

У світі майже не залишилось речей, які дешевшають — і ремонт автомобілів точно не входить…

01.12.2025

П’ять кросоверів із найнадійнішими двигунами: ресурси понад 400 тис. км

Коли купуєш автомобіль на роки, головне - двигун. Якщо він підведе, ремонт обійдеться дорого. У…

01.12.2025

Який штраф загрожує водію за нечитані чи приховані номери

В Україні за нечитабельні або приховані номерні знаки передбачено адміністративну відповідальність. Порушенням вважається, якщо знак…

01.12.2025

В Україні скасують податкові пільги на імпорт електромобілів у 2026 році

У 2026 році в Україні скасують податкові пільги на імпорт електромобілів, і покупці знову будуть…

01.12.2025