Авто

Перші користувачі Tesla Robotaxi скаржаться на дивну їзду

Перші дні публічного тестування безпілотних таксі Tesla в Остіні, штат Техас, показали, що технологія ще далека від досконалості. Робокари іноді виїжджають на смугу зустрічного руху, без видимої причини різко гальмують і навіть зупиняються посеред шестисмугової дороги. Всі поїздки відбуваються під наглядом інженера-випробувача, який перебуває на передньому пасажирському сидінні.

Панічні відеозаписи перших пасажирів викликали занепокоєння у експертів та регуляторів. Професор комп’ютерної інженерії з Carnegie Mellon University Філіп Купман в інтерв’ю Reuters зазначив, що “занадто багато відео демонструють нестабільну поведінку автомобіля”. Раптові перестроювання на ліву смугу чи виїзди на зустрічну смугу викликають серйозні тривоги. Так само тривожними є випадки безпричинного екстреного гальмування, коли речі в салоні літають, що свідчить про те, що штучний інтелект поки що не завжди адекватно реагує на дорожню ситуацію.

Деякі фахівці вважають, що частина таких дій може бути викликана прагненням системи до максимальної безпеки. Професор Прінстонського університету Алан Корнхаузер відзначає, що автономні системи іноді поводяться обережніше за людину, що може дратувати інших учасників руху. Наприклад, зниження швидкості нижче загального потоку чи тривале очікування перед складними маневрами. Втім, за його словами, це не виправдовує зупинки посеред дороги або виїзду на зустрічну смугу. Він підкреслює, що такі ситуації потребують доопрацювання програмного забезпечення і точнішого налаштування алгоритмів.

Нагадаємо, що у червні 2025 року Tesla розпочала тестування безпілотних таксі в Остіні, запропонувавши послугу за ціною 4,20 долара за поїздку. Наразі роботаксі працюють у обмеженій зоні міста, уникаючи складних перехресть та несприятливих погодних умов. Водночас конкуренти Tesla, такі як Waymo та Cruise, також стикалися з проблемами на початковому етапі, але наразі демонструють високий рівень автономності. На відміну від них, Ілон Маск робить ставку на масовий запуск, незважаючи на помітні недоліки. Експерти застерігають: якщо Tesla хоче успішно вийти на ринок автономних таксі, компанії потрібно суттєво покращити програмне забезпечення перед масштабуванням сервісу. Інакше замість революції в мобільності можна втратити довіру користувачів.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Tesla

Останні записи

Toyota готує новий Yaris у гібридному та електричному варіантах

Toyota Yaris, яка давно асоціюється із сегментом сітікарів, готується до нового покоління, запуск якого очікується…

22.12.2025

Механік пояснив, чому завжди слід ставити авто на ручне гальмо

Багато водіїв вважають, що на рівній площині можна обійтися без ручника, обмежившись режимом Park у…

22.12.2025

Автовиробники розділилися через рішення ЄС не забороняти ДВЗ

Оновлений план Єврокомісії щодо скорочення автомобільних викидів до 2035 року загалом отримав позитивну реакцію ринку,…

22.12.2025

Чому повний привід не гарантує безпеки взимку

Повний привід давно сприймається багатьма водіями як синонім безпеки взимку. Значок 4x4 на кузові створює…

22.12.2025

Названо 10 найдоступніших трирядних SUV на 2026 рік

Трирядні SUV давно стали альтернативою мінівенам для тих, кому потрібно 6-8 місць, але хочеться кросоверного…

22.12.2025

Топ-5 електромобілів, запас ходу яких становить 800 км

Реальні далекі поїздки на електромобілі залежать не лише від ємності батареї, а й від швидкості…

22.12.2025